Gå til innhold

Dit syn på Erna Solberg

Anbefalte innlegg

Som sagt tidligere i dag, jeg ser ikke noe galt i klasseskiller. De vil alltid være der. Ja takk til Maggie - Nei takk til Gro.

Du ser ikke noe galt i klasseskiller så lenge du ikke er en av de som rammes av dette. Skamme deg skulle du. Norge skal være et land uten klasseskiller.

Kommunismen lenge leve.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som sagt tidligere i dag, jeg ser ikke noe galt i klasseskiller. De vil alltid være der. Ja takk til Maggie - Nei takk til Gro.

Det virker som vestlivegen har rett, du blir nok ikke rammet av klasseskille.

Tipper du er ganske rik.

Men hva hadde du sakt hvis du hadde vært fattig?

men vestlivegen... Ærlig talt? Kommunismen?

Personlig liker jeg ikke Erna Solbergs politikk, men spørr meg ikke hvorfor!

Lenke til kommentar

Tipper du er ganske rik.

Lag en egen tråd om synet på klasseskiller dere.

Lenke til kommentar

Tipper du er ganske rik.

Lag en egen tråd om synet på klasseskiller dere.

det finnes allerede ;)

Jeg mener Erna er en dyktig politiker, kjenner henne ikke personlig så mer sier jeg ikke. Hvilket parti hun tilhører har ikke så mye å si for meg om hva jeg synes om henne. Det er vel heller hvordan man gjør det.

Lenke til kommentar

Erna er alt annet enn blant de beste politikerne her i landet.

Altfor mange utsagn som det under, er det jeg mener hindrer henne.

- Hagen har helt klart en agenda utenfor den politiske. Men slike personangrep er utidig når Hagen samtidig påstår at han ønsker å bygge opp et bredt borgerlig samarbeid, sier Erna Solberg til NTB.
Lenke til kommentar
Erna er alt annet enn blant de beste politikerne her i landet.

Altfor mange utsagn som det under, er det jeg mener hindrer henne.

- Hagen har helt klart en agenda utenfor den politiske. Men slike personangrep er utidig når Hagen samtidig påstår at han ønsker å bygge opp et bredt borgerlig samarbeid, sier Erna Solberg til NTB.

Jeg er uenig med deg. Hun er uerfaren og bommer litt der. Men så var jo Kristin Halvorsen enda mer ute på viddene enn Erna. Som hun sa i samme sak:

"-Hagen er en mann av store ord og store milliarder, men mest når TV-kameraene står på. Når det virkelig gjelder, da er han på nikk, pusler stillferdig og gjør som Bondevik sier."

Faktisk enda mer usaklig og dobbeltmoralsk enn det Solberg maktet å uttale.

Solberg sliter med store lese og skrivevansker vistnok, og er ikke den sterkeste matematikkeren, såvidt jeg forstår. Det blir til tider mer fokusert på hennes utseende og så har hun også unger å ta seg av hjemme. Allikevel har hun klart å komme så langt som hun har gjort. Det er imponerendes, så med litt mer erfaring så kan hun bli en sterkere politiker.

Lenke til kommentar

Er du uenig fordi det finnes andre politikere som er verre, eller er det fordi det er om og gjøre å komme med mest mulig skit om venstrepolitikere når venstrefolk uttaler seg negativt om høyrepolitikere?

Kristin Halvorsen er kanskje ikke den aller beste politikeren her i landet, men grunnen til at det borgerlige regjeringsalternativet holder på å faller fra hverandre mener jeg helt ærlig er pga Bondeviks klossethet og Solbergs (frekke?) bastanthet.

Den dyktigste av de alle har vel lenge vært Carl I. Hagen, imo. :)

Lenke til kommentar
Er du uenig fordi det finnes andre politikere som er verre, eller er det fordi det er om og gjøre å komme med mest mulig skit om venstrepolitikere når venstrefolk uttaler seg negativt om høyrepolitikere?

Var det de eneste alternativene du kunne komme med? Slik situasjonen var så ble det vanskelig for Erna Solberg å håndtere utspillet fra Hagen. Dette var noe av det værst tenkelige som kunne komme for dem. Vet vanskelig hvordan hun kunne taklet det annerledes. Hagen kom med en fulltreffer, og tok flere på sengen, og får mye PR.

Poenget er uansett at man kritiserer at folk går på person fremfor sak, og så gjør de akkurat det samme selv. Dette gjelder både høyre og venstresiden. Er så vidt jeg ser få som ikke har gått i den dobbeltmoral fellen. Deriblandt Bondevik, som ser ut til å takle dette bra, kanskej fordi han er litt mer dreven i politikken.

Kristin Halvorsen er kanskje ikke den aller beste politikeren her i landet

Hun er ikke langt unna. Halvorsen er vel det beste som har skjedd SV på lang tid

men grunnen til at det borgerlige regjeringsalternativet holder på å faller fra hverandre mener jeg helt ærlig er pga Bondeviks klossethet og Solbergs (frekke?) bastanthet.

De forholder seg til inngåtte avtaler og sitter nå med svarteper. Spesielt for Høyre er dette kritisk, ettersom partiet syntes å være splittet. Hvordan dette slår ut for KRF kan nok slå begge veier. Erna Solberg gjør en bedre jobb en Jan Petersen, hun er mer markant og mindre falmende. Hagen ville nok gjort det enda bedre om Jan Petersen skulle forsvart dette fremfor Solberg.

Den dyktigste av de alle har vel lenge vært Carl I. Hagen, imo.  :)

Han er nok det ja. Etter at Gro forsvant. Men han ha lang lang erfaring. Uansett hvor uenig man er så kommer man ikke utenom at han treffer godt til tider. Han kommer med mye rart og tåpelig (merk, min personlige mening), men han overlever fordet. Og nå har han veldig mye støtte.

Lenke til kommentar
Slik situasjonen var så ble det vanskelig for Erna Solberg å håndtere utspillet fra Hagen. Dette var noe av det værst tenkelige som kunne komme for dem. Vet vanskelig hvordan hun kunne taklet det annerledes.

Hun kunne latt Carl I. Hagen stå for sitt eget utspill, hold fast i egen politikk, og latt være å beskylde Carl I. Hagen for personangrep. Carl I. Hagen er nødt til å få lov til å meddele hvem han vil eller ikke vil ha som statsminister uten å bli bombardert med beskyldninger om personangrep fra Erna Solberg.

Man er nødt til å skille mellom person og personens kompetanse i stillingen.

Erna Solberg gjør en bedre jobb en Jan Petersen, hun er mer markant og mindre falmende.

Det er øyet som ser.

Topic: Ditt syn på Erna Solberg.

Lenke til kommentar

Jeg tror mange ser negativt på Erna Solberg fordi de har misforstått hennes (og regjeringens) innvandringspolitikk. Denne har ikke gått ut på å skulle hindre de som har en god grunn til å søke flyktningestatus i landet i å gjøre det, i motsetning til det mange later til å tro. Hovedpunktet har vært å få ned antallet søkere som kommer til landet, blir her noen måneder, for så å bli sendt tilbake, fordi de absolutt ikke hadde noen grunn til å søke seg hit. Disse vinner ikke noe på det selv, og det koster det norske samfunnet en masse penger, dermed er det greieste å oppfordre de til ikke å komme hit i første instans, for begge parter.

Erna Solberg er definitivt en politiker med talent og innsatsvilje, og hun fremstår som ærlig og oppriktig i sine utsagn. Hun er ikke like populistisk som Carl I. Hagen og ikke like gnålete som Kristin Halvorsen, men når politikk skal handle om noe mer enn et meningsløst spill for spillets skyld, er det ikke dette som teller, men visjoner, handling og resultater.

Lenke til kommentar

Erna Solberg er en av norges beste politikere av flere grunner:

Hun er veldig flink til å argumentere for seg, har faktisk til gode å se hun tape (i den forstand å ikke ha noe svar på en annens argumentasjon/anklage) en debatt.

Hun fomler ikke med ordene, som en del andre. Når hun prater så prater hun gjevnt og rolig.

Hun tørr å snakke om upopulære ting som må til. Alt for mange unngår dette, deriblandt kristin halvorsen, Haga, og i mange tilfeller Stoltenberg.

Hun kan snakke om et meget bredt spekter av saker og koble dem sammen (trekker igjen frem halvorsen, fordi hun kommer inn på skole samme hva du spør om, og haga, fordi hun bare er intresert i å prate om distriktspolitikken sin).

Hun fører en god kommunepolitikk, hvor kommunene blir nødt til å effektivisere og avbyrokratisere. Har selv en mor som jobber i kommunen, og hun hadde det tøft de 2 første årene etter Erna skrudde igjen penge krana, mange måtte slutte i jobben og muttern fikk mye mer å gjøre. Etter støve har lagt seg har muttern en nesten lik hverdag som før, men kan jobbe mye mer effektivt fordi det ikke skal papirer hit og dit og fordi hun personlig nå kan ta flere avgjørelser uten å måtte samle sammen et helt råd. Ressultatet etter innstramningen er at kommunen utfører akkurat det samme med ferre ansatte, noe som resulterer i at kommunen kan drives adskillig billigere og staten sparer penger.

Grunnen til at jeg skrev hele den siste biten er at jeg vet at det er mange som er uenig i kommunepolitikken til Erna og ville ikke utale meg uten en videre argumentasjon.

Lenke til kommentar

Erna Solberg er dyktig, det skal hun ha. Men hun er også utrolig sta og egen og arrogant. At hun foretrekker å samarbeide med de religiøse skrullingene i Krf fremfor Frp sier egentlig sitt. Hun er dyktig, men hun må komme seg ned på jorda, og slutte å forsvare en Krf-regjering.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg synes Erna Solberg er god som politiker, hun får ting gjort og står for det hun mener. Men jeg er helt uenig i hennes politikk. En ting jeg misliker at hun i det hele tatt vil ha med småborgersekten KRF (Kristelig Fundamentalistparti) i en regjering. Som sagt er jeg uenig i alt hun sier og gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...