Gå til innhold

Dit syn på Erna Solberg

Anbefalte innlegg

Hva er ditt syn på "Jern" Ernas politikk?

Personlig har jeg ikke hat noe over for henne etter at hun sa: Trondheim er Somalias andre hovedstad etc.

Men hva er ditt syn på hennes politikk?

Endret av J@cob
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er trønder, født og oppvokst, men kan ikke huske sist jeg så en somalier. Vel, ikke av de høye, tynne i hvert fall. Svartinger har vi her i byen, men ikke på langt nær nok til at jeg vil kalle det et problem. Ikke at jeg heller støtter å ta inn flere. Først og fremst er vi nødt til å få orden på integreringspolitikken her til lands, så vi slipper en så sterk sentralisering av utlendingene.

Er selv flyktningeguide gjennom Røde Kors, så jeg tror jeg treffer flere utlendinger enn den vanlige mannen i gata, for å si det sånn. :p

Lenke til kommentar

Den politikeren som er best til å ro, dytte ansvar over på andre og flette inn valgflesk i et helt enkelt spørsmål.

Hun gjør det også på en såpass selvsikker måte at folk tror hun kommer med gode politiske argumenter, enda det bare er piss. Hun bringer også med seg en latterlig debattkultur, som går på å kritisere hva andre gjør enn å se på hva hun selv ikke gjør og hva slags planer hun har. Mulig hun er rett på sak, men det må da være mulig å gjennomskue den hun sier?

Litt trist at hun vokste opp rett over gaten her, men men...

JoachimR:

Nå er det ikke gjort noe med Mullah Krekar enda da (hva er det egentlig mannen heter? heh). Og Erna var på ganske tynn is hva gjelder kildekritikk. Å bruke Wikipedia som hovedbevis omtrent for å utvise en mann er helt bak mål.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Liker henne ikke. Ikke fordi hun er høyre-politiker. Har mye mer sansen for f.eks Kåre Willoch. Han har ihvertfall noen bra ideer. Erna bare sitter der og klager over alle de fæle innvandrerne som må kastes ut (etter å ha vært på gata uten mat), lavere skatter, mer økonomisk vekst og alt dette valgflesket. Slikt som enhver høyrepolitiker egentlig kunne sagt.

Lenke til kommentar

For å gå OT, jeg også. At Erna Solberg har fått drapstrusler overrasker meg ikke. I likhet med D, så er det ikke fordi hun er en høyrepolitiker jeg ikke eier sansen for henne, jeg har for eksempel ikke noe i mot andre høyrepolitikere. Men jeg synes Erna Solberg virker sur og grinete, noe jeg bare antar har sitt utspring i hennes uheldige fysikk. At Erna har komplekser har jeg liten tvil om, og følgelig føler jeg hun tar det utover andre.

Lenke til kommentar

Hvis Erna Solberg blir statsminister vil Norge gå en mørk tid i vente. Erna Solberg er en snerten dame, men det skal ikke gi henne flere stemmer. Får å være en god politiker må du ha mer enn et godt utseende. Du må også ha noe mellom ørene. Det tror jeg ikke Erna har.

Lenke til kommentar

Jeg har et blandet inntrykk av henne. Hun er dyktig, men hun når ikke helt opp. Blir som en fotballspiller som gjør det bra i tippeligaen, men ellers blir anonym ute i den store verden. I forhold til en del av sine partikollegaer virker det som om hennes faglige kompetanse kommer til kort. Men hun har en del bra argumenter, holder seg ofte rolig, langt mer rolig en f.eks. Krisitn Halvorsen, og virker da som hun har bedre kontroll i diskusjoner. Hun er en familemor så hun har en del praktisk erfaring fra hverdagsfolk. Hun er ofte i strak motsetning til partikollegaer som stiller i dyre dresser og virker langt mer akademisk og "prippren".

Men noe ny Gro tror jeg ikke hun er. Hun er vel på nivå med Kristin Halvorsen, mens av de kvinnelige syntes jeg Siv Jensen er hakket vassere enn de to.

Lenke til kommentar
Hvis Erna Solberg blir statsminister vil Norge gå en mørk tid i vente. Erna Solberg er en snerten dame, men det skal ikke gi henne flere stemmer. Får å være en god politiker må du ha mer enn et godt utseende. Du må også ha noe mellom ørene. Det tror jeg ikke Erna har.

Det kan jeg love deg at hun har. Hun er en flott politiker som vet hva hun driver med.Erna som statsminister ville ikke latt oss møte noen mørk politisk tid. Det kan jeg love deg. Hun står for en politikk som øker optimisme, som vil stimulere næringslivet til vekst. Akkurat det vi i Norge trenger.

Apropos dette med dress, er det ikke like lett for en dame, særlig ikke om man har litt på maven. Jeg tror ïkke på langt nær at hun kler seg billig, men det er jo en annen sak. Hyggelig hvis du synes hun virker mer folkelig da, vi trenger folkelige politikere!

Jeg skjønner ikke hvorfor Gro skal være målet. Hva skjedde egentlig under Gro? Økonomien gikk til helvete? Lånerenten for folk lå ofte mellom 13 og 18 %? Jeg har mye mer respekt for Maggie i UK, enn det jeg har for Gro. SIkkert vansklig for begge to i mannsdominerte miljø, men jeg synes ikke Gro gjorde det spesielt godt. Hun og Gudmund Hernes kjørte jo bla. skolesystemet vårt i grøften.

EDIT: Fjernet en setning

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Det kan jeg love deg at hun har. Hun er en flott politiker som vet hva hun driver med.Erna som statsminister ville ikke latt oss møte noen mørk politisk tid. Det kan jeg love deg. Hun står for en politikk som øker optimisme, som vil stimulere næringslivet til vekst. Akkurat det vi i Norge trenger.

Apropos dette med dress, er det ikke like lett for en dame, særlig ikke om man har litt på maven. Jeg tror ïkke på langt nær at hun kler seg billig, men det er jo en annen sak. Hyggelig hvis du synes hun virker mer folkelig da, vi trenger folkelige politikere!

Jeg skjønner ikke hvorfor Gro skal være målet. Hva skjedde egentlig under Gro? Økonomien gikk til helvete? Lånerenten for folk lå ofte mellom 13 og 18 %? Jeg har mye mer respekt for Maggie i UK, enn det jeg har for Gro. SIkkert vansklig for begge to i mannsdominerte miljø, men jeg synes ikke Gro gjorde det spesielt godt. Hun og Gudmund Hernes kjørte jo bla. skolesystemet vårt i grøften.

EDIT: Fjernet en setning

Maggie i uk? Huff og huff. Hun fikk riktignok ned arbeidsledigheten, men til hvilken pris? Kriminaliteten økte drastisk og det samme gjorde klasseskillene som fra før av var enorme :nei:

Økonomien gikk vel ikke akkurat til helvette under Gro? Mens Gro var statsminister hadde Norge en vekstperiode av de sjeldne.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...