Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Sikkert ikke så farlig, men ved ekstreme(!) inntak av tunfisk kan det hope seg opp kvikksølv i kroppen. Det er bare en myte. Vet om en fyr som spiser 7 bokser tunfisk hver dag, og han har ikke tatt skade av det. Tvert imot. Lenke til kommentar
Marillion Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Bør du ikke heller spise tunfisk i vann siden det har nesten ingen ting fett i seg uansett om det er "sunt" fett eller ikke. Nei, kroppen trenger disse fettsyrene for å kunne ta proteinene opp i kroppen og gjøre nytte av dem. Olivenolje, tran og Omega 3/6/9 er slike viktige fettkilder som man burde få i seg hvis man trener styrke og vil bygge muskler. Edit: selv spiser jeg 2 bokser tunfisk (i olje) til dagen. Det er jo også en fordel å variere proteininntaket, derfor bytter jeg tunfisken av og til ut med Cottage Cheese, egg, rent kjøtt, proteinpulver ++ Endret 17. juni 2005 av _Marillion_ Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) så 2 bokser tunfisk i -vann- funker ikke? Edit: for tiden spiser jeg ikke tunfisk for å bygge mer muskler, men for å spise litt mer sunt. Endret 17. juni 2005 av christer-R Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Bør du ikke heller spise tunfisk i vann siden det har nesten ingen ting fett i seg uansett om det er "sunt" fett eller ikke. Nei, kroppen trenger disse fettsyrene for å kunne ta proteinene opp i kroppen og gjøre nytte av dem. Olivenolje, tran og Omega 3/6/9 er slike viktige fettkilder som man burde få i seg hvis man trener styrke og vil bygge muskler. Edit: selv spiser jeg 2 bokser tunfisk (i olje) til dagen. Det er jo også en fordel å variere proteininntaket, derfor bytter jeg tunfisken av og til ut med Cottage Cheese, egg, rent kjøtt, proteinpulver ++ Jepp, riktig fett er viktig ! Derfor i olje, dessuten smaker det bedre enn i vann syns nå jeg. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Sunt fett (flytende fett) er viktig. Dette finnes det mye av i olivenolje, solsikkeolje, og tunfisk i olje. Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Da startet jeg også! 2 bokser ned i dag, kanskje jeg tar en 3. som litt fredagsgodt .. Lenke til kommentar
defzx Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Nice dette Jeg har spist tunfisk etter trening i snart 1 år jeg da. 2 bokser Skal kjøpe protein pulver nå, så da blir det vell rundt 200 gram protein de dagane jeg trener Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 94,2 er litt vel mye synes jeg. ..Og 180, Vi er vel venner ? Lenke til kommentar
Marillion Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) så 2 bokser tunfisk i -vann- funker ikke? Edit: for tiden spiser jeg ikke tunfisk for å bygge mer muskler, men for å spise litt mer sunt. Klart tunfisk i vann er bra Det er sunt og inneholder like mye proteiner. Men hvis du ønsker best mulig resultater hvis det f.eks gjelder å bygge større muskler, trenger kroppen slikt fett for å nyttiggjøre seg/ta opp proteinene i kroppen. Når man trener for å bygge muskler, skal man innta 2,5-3 gram proteiner pr kilo kroppsvekt pr dag. Eksempel: Hvis man da veier 80kg, "trenger" man 80*2,8=224gram proteiner. Endret 17. juni 2005 av _Marillion_ Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Kurt, spiser du bare tunfisk alene? Hva er det som passer å spise tunfisk ilag med? Er tunfisk-protein bedre enn protein isolat shake? Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Til frokost spiser jeg den rett fra boksen, til lunch spiser jeg den sammen med salat. Lenke til kommentar
Kurt P Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Kurt, spiser du bare tunfisk alene? Hva er det som passer å spise tunfisk ilag med? Er tunfisk-protein bedre enn protein isolat shake? De fleste vil foretrekke å ta en shake istedet for tunfisk pågrunn av smaken. Men det er ingen tvil om hvilket av de 2 som er best for muskelbygging og kroppen generellt, det er tunfisken Tunfisk er normalt å blande med salat og mais. Dette gjorde jeg før, men pågrunn av at det tar litt for lang tid og det er egentlig like så greit å spise rett fra boksen, begynte jeg å gjøre dette istedet. Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Drikk melk til, da får du kjørt opp insulin-nivåene med karbsene fra melka, samtidig som du også får i deg kasein. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Har alltid trodd at det var myse protein i melk... Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Tror aldri jeg har smakt tunfisk, så skal prøve å kjøpe meg en boks i løpet av helga. Lenke til kommentar
Mister Karl Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Har alltid trodd at det var myse protein i melk... Det jeg er lært opp til å tro er at proteininndelingen går noe som 20%myse og 80% kasein, så hovedsaklig drikkes melk for kasein. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Sjekket det opp, og det du sier stemmer. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Tunfisk med majones og lag en røre av det. Blir kanon digg med skiver. Spiser enten tunfisk eller makrell i tomat hverdag. Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Jeg spiser tunfisk som aldri før! Har nå spist 2 bokser dagen, siden fredag ( ) Men nå vil jeg øke mengde snart! Håper jeg ikke går lei snart da Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Siden vi er inne på mat, gidder noen slenge opp en tråd med oppskrifter på f.eks ulike tunfisk salater, enkle måltider, tips og slikt... Er gått litt matlei i det siste så trenger inspirasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå