christdi Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hei. Jeg har problemer med skriptet under. Problemet er at det kun sorterer Food kolonnen og ikke sorterer på noen av de andre kolonnene når jeg klikker på dem. Noen forslag/løsninger ? <? $d = array( 'Food', 'Eatable(%)', 'Water(g)', 'Energy(kj)', 'Protein(g)', 'Fat(g)', 'Carbohydrates(g)', 'Fibre(g)', 'Sugar(g)', 'Iron(g)', 'Vitamine C(mg)' ); echo "<table border=1>"; echo "<tr>"; foreach ($d as $desc) { echo "<td class=o><a class=cd href=$_SERVER[PHP_SELF]?sorting=$desc>$desc</a></td>"; } echo "</tr>"; function sorting($d, $b) { if ($d == $b) { return 0; } else { return ($d > $b); } } $file = file("food_nutrient_content_table.txt"); usort($file, 'sorting'); foreach ($file as $value) { $del=split(";",$value); echo "<tr>"; for ($i=0; $i<=10; $i++) { echo "<td class=p>$del[$i]</td>"; } echo "</tr>"; } echo "</table>"; ?> Lenke til kommentar
???????? Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Du leser inn filen line for line, det vil si at hver array tilsvarer en linje og ikke et felt. Dersom du ikke er ny i forhold til databaser kan det være verdt å bruke f.eks. mysql. Lenke til kommentar
christdi Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Takk for forslag. Jeg har et tilsvarende script, men for en database og det er mye enklere å få til sortering. Problemet er bare at serveren jeg har scriptet på ikke kjører mysql. Ergo, jeg må gjøre det den tungvindte måten Lenke til kommentar
???????? Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Da må du explode linjen og f.eks. lese det inn i arrays for å så sortere det. Lenke til kommentar
christdi Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Tja. Det var lettere sagt en gjort. Hvordan gjør jeg det ? Lenke til kommentar
???????? Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Det er ikke noe problem, gjør følgende: 1. les inn filen 2. for hver linje exploder du på ; 3. les inn hver del av linjen i en array 4. bruk array_multisort() for å endre sorteringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå