Gå til innhold

Zepto 2002 er for "kraftig" !! :-)

soft

Anbefalte innlegg

Har en Zepto 2002 P4 1.8Ghz(mobile).

Alt er helt perfekt men, skulle gjerne ha senket(!) hastigheten på CPU'en til tider. På full pupp hender det at vifta starter rett som det er, det gjør den ikke ved batteri bruk.

På batteri (WinXP) kjører maskinen i ca.1Ghz, skulle gjerne ha gjort det tiltider (bruker video ut for å se DivX på TN'en. (Funker vannvittig bra med Gforce4) !

Noen som vet hvordan man kan senke SpeedStep/CPU/Hovedkort hastighet manuelt med WinXP ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal være mulig å sette opp dette i bios (kan det på min i alle fall) Velge at speed step er på, og at man kjører på batteri optimized når man har ac koblet inn.... Må være en eller annen sak i bios man kan skru på. Ellers har man vel begrensa mulighet i XP...hmmmm

Lerun

Lenke til kommentar

Har også en bærbar stående her - av merke Leopold (kjøpt i Taiwan) - den kan også justere speed-step i bios, av og på alt ettersom man vil ha det. Normalt slår jo speed-step seg på når man bruker batteri, jeg knota lenge med denne saken her, syntes den var så innmari treg til denne typen maskin å være - det viste seg at speed-step stod på HELE tiden på denne :wink: Jeg ble jo mer enn bare litt lettet når jeg til slutt klarte å justere saken fra bios slik at den funket som den skulle :wink:

Lenke til kommentar

Jeg tror du gjerne skulle hatt det som DELL leverer til mobile processorene...

Du kan jo forsøke BIOS...

Der har jeg mulighet til å endre SpeedStep til å være konfigurert til "Auto", "Max Performance", "Max Battery", "Off"... På AC Power og battery...

Dessuten kan man velge å skru av og på (standardinstilling = på) SmartCPU som senker hastigheten da maskinen er inaktiv o.l. Har sett min 1,7 GHz være nede i 837MHz på AC gjentatte ganger... En gang var den nede på 333MHz på battery.

Lenke til kommentar

Takk for alle gode forslag, men det er ikke mulig å gjøre noe i Bios.

SpeedStep er jo noe som kan styres via os i win95/98/me, burde finnes "standalone" også ??

eller et verktøy for overklokking ?? "underklokking" :smile:

Lenke til kommentar

Dersom du går inn på "Strømoppsett" og velger bærbar manuelt.. vil ikke da SpeedStep skru ned hastigheten? Har bærbar selv, men jeg er for lat til å sjekke det. :smile:

c64.jpg

[ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-07-25 23:53 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...