digiMAX Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Dagens redaksjonelle omtale av D50`s introduksjon lar en del ubesvarte spørsmål stå igjen i mitt hode. Ukritisk siteres det fra Nikons pressemelding om at denne " introduksjonen " har rystet markedet osv osv.... Mulig jeg misforstår noe her, men etter mitt skjønn kan ikke denne introduksjonen skape noen andre rystelser enn hva du får når du beveger vannglasset... Så vidt jeg erindrer har det i diverse fora vært klare forventninger om at Nikon skulle bryte 5000 kroners barrieren, men en prislapp på kr. 7.690,- for kamerahuset er da alt for drøyt for en nedstrippet D70 versjon....riktignok vil nok markedsprisen antagelig endre seg radikalt i løpet av kort tid, men nok om det. ...bevares sikkert et flott kamera som nok vil få sine tilhengere Men " too the point ".....mitt spørsmål går på dette med redaksjonell omtale i forhold til pressemeldinger...bør man ikke normalt sett innta en noe kritisk holdning her ??? og spesielt siden det allerede ligger en del diskusjoner / forventninger rundt denne introduksjonen ? Og så det er sagt....så gjelder det generelt sett i forhold til omtale av nye produkter som vil både ryste markedet og " herre min hatt " også revolusjonere det attpåtil...HJELP !!!!... :!: Mulig jeg er noe prippen her.....andre som har synspunkter ? Lenke til kommentar
fototim Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Den "redaksjonelle" omtalen av D50 består av: "De som sitter og venter på Nikon D50 før de tar spranget over til digitalt speilrefleks, trenger ikke vente så mye lenger. Nikon forteller i en pressemelding at kameraet skal være leveringsklart 20. juni. Her er pressemeldingen fra Nikon." Resten er rett og slett en pressemelding. Intet annet. Akam kan selvfølgelig kritiseres for å gjengi slikt. Men jeg er fristet til å spørre. Er det noen andre enn redaksjoner som gidder å lese det? Omtrent like god tidsanvendelse som å spørre myrsnipa om objektive faktaopplysninger om avkommet ;-) Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Hadde også håpt (og trodd) at prisen skulle bli betydelig lavere. Pressemeldingen har jeg ikke lest, bare artikkelen til akam. Kan heller ikke se noe revolusjonerende med D50, anbefaler heller å kjøpe D70 mens det enda er på lager. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Det er stor forskjell mellom veiledende og faktisk pris. Veiledende pris er stort sett langt over det en butikk må ta for å overleve i markedet. Et eksempel er Coolpix 5900 som hadde en veiledende pris på rundt 5000 når den kom (om jeg ikke husker feil), mens første pris vi satt der jeg jobber var under 3000. Nå mener jeg å huske å ha hørt en prisantydning fra min sjef på D50, og den var med kit-objektivet godt under den prisen som nevnes for huset her. Men vil allikevel anbefale D70 mens det er på lager. Men den går fort... der jeg jobber har vi gått fra et ganske stort lager for en uke siden til 2-3 stykker igjen når vi gikk for dagen i går. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Ser ut for at dette går inn i EU land til ca €850 = 6800kr for d50 med kit linse. Burde være tilnærmet realistisk prisnivå her i landet også. VIl gjette på at jobben til Afseth, og andre seriøse fotosjapper kommer til å ha en prislapp hengende på rundt 6999,- i vinduet siden merverdiavgiften i norge er høyere enn i de fleste andre land. Selv har jeg kjøpt meg et D70 :-) Lenke til kommentar
gwh Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Ops, glemte å si at D50 huset ligger på rundt €725,- 5800,-NOK. Så jeg regner med at det kommer til ca 5999,- i butikkene. Lenke til kommentar
Øyvind L Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Netshop averterer nå D50 m./ kitlinse for kr. 6995,-. Har forøvrig nettopp kjøpt meg D70 til samme pris. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 4kroner i avvik på d50 med kit linse, tror jeg går og spiller lotto nå.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå