Kasius De'Vias Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Hei. Har et lite problem med et script fra Epleweb. $result = mysql_query("SELECT * FROM $mySQLtable ORDER BY id"); while ($row = mysql_fetch_object($result)) { echo "<tr><td>" . $row->navn . "</td>"; echo "<td>" . $row->email . "</td>"; echo "<td>" . $row->klubb . "</td></tr>"; } mysql_close() if (mysql_query("INSERT INTO $mySQLtable (navn,email,klubb) VALUES ('$navn','$email','$klubb')")) Info som settes inn via en form, skal inn i en MySQL database, men siden jeg ikke vet døyt om MySQL db'er spør jeg dere om hjelp. Hva skal jeg gjøre for a lage en MySQL tabell til dette? Dette er hva jeg får opp Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in /hsphere/local/home/xx/xx/reg/list.php on line 17 Linje 17 er da while ($row = mysql_fetch_object($result)) { Endret 15. juni 2005 av Matsuo Lenke til kommentar
???????? Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Det virker som du har en feil i spørringen din. Legg til echo mysql_error(); etter $result = mysql_query(... linjen. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) For å opprette tabellen kan du kjøre følgende SQL i phpMyAdmin: CREATE TABLE `dittTabellnavn` ( `id` INT( 4 ) UNSIGNED ZEROFILL NOT NULL AUTO_INCREMENT , `navn` VARCHAR( 40 ) NOT NULL , `email` VARCHAR( 50 ) NOT NULL , `klubb` VARCHAR( 40 ) NOT NULL , PRIMARY KEY ( `id` ) ); Dette kan du altså lime rett inn i phpMyAdmin (på "SQL"-arkfanen) etter å ha valgt riktig database Endret 15. juni 2005 av Loomy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå