H-Frame Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 du bør skaffe deg slike gullskruer vil jeg si, kommer HK ned til kabbidet kan det forrt bli kortsluttning! de selger en pakke med alle nødvendige skruer på klas ohlson til 30 ,- eller noe sånn. se min "nydelige" tegning over hvordan det skal se ut, last ned attached file Lenke til kommentar
Magic Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 noen hovedkort har jo avstandspinnene ferdig plassert i kabinettet, noe trådstarter sikkert har. Hvis ikke hadde han nok ikke fått mye ut av pcen sin Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 noen hovedkort har jo avstandspinnene ferdig plassert i kabinettet, noe trådstarter sikkert har. Hvis ikke hadde han nok ikke fått mye ut av pcen sin Stemmer det, det er kun under siden av skruehullet som er i kontakt med kabinettet og ikke noe annet! Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Avstandspinnene er i messing for at de ikke skal lede strøm. De er vel heller av messing for å lede strøm, og dermed sørge for kontakt til jord. Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Da skal det ikke være noe problem. Har du sett på manualen din? Skruehullene på hovedkortene pleier jo også å være isolert i forhold til kretsene på kortet, men også sørge for kontakt til jord. Bruker du skruene som følger med kortet skal det ikke være noe problem. <- edit Det viktigste for maskinen din er at ingen elektriske kretser (også ledninger er deler av en elektrisk krets og må være isolerte) er i kontakt med kabinettet ditt da dette kan lage kortslutning. Dersom andre deler av kortet enn undersiden av hullene er i kontakt med metall eller kabinettet må du gjøre noe med det. Nakne ledninger kan isoleres med tape, men bør heller skiftes ut om mulig. Endret 16. juni 2005 av KongeOdin Lenke til kommentar
Zenith Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 De "avstandsskruene" heter studs på engelsk Glemte å skru i en skrue i hovedkortet mitt jeg..det var nok til at maskinen nektet å starte. Lenke til kommentar
friskies Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Siden du ikke visste så mye om disse avstandspinnnene når du monterte hovedkortet, så kan det være at du har satt en slik på en plass den ikke skal være. Mange hovedkort er forskjellige så derfor er det mulig å sette disse på forskjellige plasser under hovedkortet Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Etter min erfaring er det gjerne en slags blank kontaktflate rundt hullet hvor skruene skal sitte som er isolert i forhold til kretsene på kortet. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 du bør skaffe deg slike gullskruer vil jeg si, kommer HK ned til kabbidet kan det forrt bli kortsluttning! de selger en pakke med alle nødvendige skruer på klas ohlson til 30 ,- eller noe sånn. se min "nydelige" tegning over hvordan det skal se ut, last ned attached file Skal gå til innkjøp av gullskruer, skal montere passiv kjøler på både chipsett og CPU så HK må ut... kan like gått montere det skikkelig då! Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Det er dette som kaller spacers. Ikke lurt å ikke bruke dem. Likevel vil du normalt merke om det er nødvendig å bruke dem -- det kan bli vanskelig å få kontaktene til å passe med kabinettet dersom du ikke gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå