Gå til innhold

HÆ, ikke montere hovedkort rett på kabinett?

Anbefalte innlegg

du bør skaffe deg slike gullskruer vil jeg si, kommer HK ned til kabbidet kan det forrt bli kortsluttning!

de selger en pakke med alle nødvendige skruer på klas ohlson til 30 ,- eller noe sånn.

se min "nydelige" tegning over hvordan det skal se ut, last ned attached file :thumbup:

post-25-1118868553_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da skal det ikke være noe problem. Har du sett på manualen din? Skruehullene på hovedkortene pleier jo også å være isolert i forhold til kretsene på kortet, men også sørge for kontakt til jord. Bruker du skruene som følger med kortet skal det ikke være noe problem. <- edit

Det viktigste for maskinen din er at ingen elektriske kretser (også ledninger er deler av en elektrisk krets og må være isolerte) er i kontakt med kabinettet ditt da dette kan lage kortslutning. Dersom andre deler av kortet enn undersiden av hullene er i kontakt med metall eller kabinettet må du gjøre noe med det. Nakne ledninger kan isoleres med tape, men bør heller skiftes ut om mulig.

:)

Endret av KongeOdin
Lenke til kommentar

Siden du ikke visste så mye om disse avstandspinnnene når du monterte hovedkortet, så kan det være at du har satt en slik på en plass den ikke skal være. Mange hovedkort er forskjellige så derfor er det mulig å sette disse på forskjellige plasser under hovedkortet

Lenke til kommentar
du bør skaffe deg slike gullskruer vil jeg si, kommer HK ned til kabbidet kan det forrt bli kortsluttning!

de selger en pakke med alle nødvendige skruer på klas ohlson til 30 ,- eller noe sånn.

se min "nydelige" tegning over hvordan det skal se ut, last ned attached file :thumbup:

Skal gå til innkjøp av gullskruer, skal montere passiv kjøler på både chipsett og CPU så HK må ut... kan like gått montere det skikkelig då! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...