Gjakmarrja Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Leste i en thread her at en dude hadde montert hovedkorte rett til kabinettet og det var forferdelig gale... og at han hadde glemt noe... Kanskje derfor pc`n min skrur seg av med gjevne mellomrom Eg skrudde det bare rett til kabinettet, har eg glemt noe! Svar fort... visst du ser at eg har gjort noe som kan ødelegge dataen... Takk for svar Endret 15. juni 2005 av chills Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Du må vel ha en slags "ramme" eller søyler mellom kabinettet og hovedkortet for at det ikke skal komme støt eller andre ting på det.. Jeg er ikke helt sikker altså, har ikke montert en pc helt fra grunnen før men det virker da ganske logisk... Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Du må vel ha en slags "ramme" eller søyler mellom kabinettet og hovedkortet for at det ikke skal komme støt eller andre ting på det..Jeg er ikke helt sikker altså, har ikke montert en pc helt fra grunnen før men det virker da ganske logisk... Takk for svar Undersiden av korte kommer jo i kontakt med noe då... viss det har noe å si... Jeg har ikke brukt noe ramme.... Skruehullene er jo opphøyd.. Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 det er et par skuer (ofte i gullfarge) somm har hull helt øverst der hodet bruker å være.. disse skruene festes i kabinettet, mens hovedkorttskruene skrues inn i hullene på disse "søylene" Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) det er et par skuer (ofte i gullfarge) somm har hull helt øverst der hodet bruker å være.. disse skruene festes i kabinettet, mens hovedkorttskruene skrues inn i hullene på disse "søylene" Takker for svar Og nei,,, jeg har ikke gjort det... kan det få katastrofale følger viss eg ikke har gjort det Endret 15. juni 2005 av chills Lenke til kommentar
Magic Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 så lenge skruehullene er opphøyde skal det ikke være noe problem. På enkelte kabinett er de ikke opphøyde og du må selv skru inn egen søyler for å få hovedkortet opp fra siden på kabinettet. At pcen din skrur seg av har nok en annen årsak Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Veit at en del her sverger til og montere cpu og slikt før man setter hk inn i pcen. Syntes det er mer stress en og sette alt sammen når hk sitter i kabbis. Pcen min fikk hk satt i kabbnettet førs og så montert alle komponentene inn i der. (det skal holde med avstandstykker, det har funka på alle pcene jeg har bygd i vertfall. Tror ikke det er derfor pcen slår seg av. Men, hvor stor PSU har du (strømforsyningens mengde watt), siden i følge profilen din har du et beist av en pc. ville i vertfall hatt en 500 watter for og få staile spenninger der. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 så lenge skruehullene er opphøyde skal det ikke være noe problem. På enkelte kabinett er de ikke opphøyde og du må selv skru inn egen søyler for å få hovedkortet opp fra siden på kabinettet. At pcen din skrur seg av har nok en annen årsak Det med at den skrur seg av tror jeg har funnet løsning på... Det var en ledening som var i klem i døren til kabinettet isolasjonen hadde gått av og den lå mot metallet til kabinettet... lappet det så får håpe at den slutter og slå seg av.. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Veit at en del her sverger til og montere cpu og slikt før man setter hk inn i pcen. Syntes det er mer stress en og sette alt sammen når hk sitter i kabbis. Pcen min fikk hk satt i kabbnettet førs og så montert alle komponentene inn i der. (det skal holde med avstandstykker, det har funka på alle pcene jeg har bygd i vertfall. Tror ikke det er derfor pcen slår seg av. Men, hvor stor PSU har du (strømforsyningens mengde watt), siden i følge profilen din har du et beist av en pc. ville i vertfall hatt en 500 watter for og få staile spenninger der. Det er en PSU på 650w max 710 så tror ikke det er den... Noe annet rart og... Plexi glasset i siden er noe jævlig statisk... Lenke til kommentar
DE1 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Tror det kan være en idè å få hovedkortet på et par søyler uansett... Når skur pcen seg av? Når du driver med krevende ting/programmer som spill til eksempel...? Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Tror det kan være en idè å få hovedkortet på et par søyler uansett... Når skur pcen seg av? Når du driver med krevende ting/programmer som spill til eksempel...? Det er egentlig litt spontant... surfer på nettet eller spiller... liksom litt når den "føler" for det... Men som andre helt idiotiske ting har den gode dager innimellom... Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Det kan eventuelt være varme som skaper litt problemer, ville da ha sjekka temp under tung bruk og eventuelt kjent på kjøleribba om den er varm. Du kan også prøve med sidedøra oppe og se om det fikser problemet. Hvis døra hele tiden gir deg små støt når du tar på den kan det ikke være bra, Så: er pcen kobla til jord?, hvis ikke så kunne det vert en ide og prøvd den i en jorda stikkkontakt, du finner dem på badet og kjøkenet i gamle hus og over alt i nye hus. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Det kan eventuelt være varme som skaper litt problemer, ville da ha sjekka temp under tung bruk og eventuelt kjent på kjøleribba om den er varm. Du kan også prøve med sidedøra oppe og se om det fikser problemet. Hvis døra hele tiden gir deg små støt når du tar på den kan det ikke være bra, Så: er pcen kobla til jord?, hvis ikke så kunne det vert en ide og prøvd den i en jorda stikkkontakt, du finner dem på badet og kjøkenet i gamle hus og over alt i nye hus. Er du elektriker? Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 nesten, har akkurat fulført grunkurs elektro Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) nesten, har akkurat fulført grunkurs elektro Lattis, eg har nettopp fullført VK1 Elektro.... sorry: ble litt off topic Endret 15. juni 2005 av chills Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Nå skal ikke jeg gå VK1 eklektro, men en spesial linje over to år med vk1 elektronikk og spessiel studiekompetanse. men, nå er vi VELDIG OT. Siden du har gått elektro så sjønte du kansje hva jeg mente med de jorda stikka. og foresten, får du masse blue screens angående rammen?, det kan være den som er fucka (ram er kansje det komponentet i vanelige pcer som er mest følsomt onvenfor statisk elektrisitet). Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Nå skal ikke jeg gå VK1 eklektro, men en spesial linje over to år med vk1 elektronikk og spessiel studiekompetanse. men, nå er vi VELDIG OT. Siden du har gått elektro så sjønte du kansje hva jeg mente med de jorda stikka. og foresten, får du masse blue screens angående rammen?, det kan være den som er fucka (ram er kansje det komponentet i vanelige pcer som er mest følsomt onvenfor statisk elektrisitet). Får finne memtester og kjøre det.... Lenke til kommentar
Magic Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 ram er også det i moderne pcer som fører til mest ustabilitet (bortsett fra drivere) Hvis pcen slår seg av er det et typisk tegn på enten dårlig PSU eller ustabil ram. Memtest 86 er kjempebra til å teste ram. Hvis du får feil på minnet ditt kan det være nok å øke volten litt på minnet (som oftest kan du gjøre dette fra maskinens BIOS) Lykke til! Lenke til kommentar
rand20 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 I verste fall kan hovedkortet ditt kortslutte hvis ikke du bruker avstandspinner mellom hovedkortet og kabinettet. Avstandspinnene er i messing for at de ikke skal lede strøm. Dette kan være en mulighet til at maskinen slår seg av,men det er kun en liten mulighet,men jeg anbefaler deg å bruke avstandspinner Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Lol dette forbauser meg at du i det hele tatt har klart å skru på PC`en uten de gule skruene satt i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå