Haraldson Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Ja, det har seg altså sånn at jeg sendte min NEC ND-3500A i retur til Komplett, fordi det hverken gikk an å brenne DVD eller CD, samt å lese CD. Det eneste som gikk var å lese DVD. Nok om det. Har nå fått tilbake en ny DVD-brenner fra Komplett, en Sony DW-D23A. Så spørsmålet blir vel egentlig om dette var en god «byttehandel»? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Nei. Brennekvalitetsmessig er ND-3500A mye bedre enn den du nå har fått. Den du nå har fått er produsert av Lite-On. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Det kan man si er litt kjipt, men jeg brenner egentlig ikke så mye DVD-er, og jeg gidder ikke bruke den gamle eksterne CD-rommen lenger, så da får jeg slå meg til ro med denne... For den duger når det kommer til å lese CD-er og DVD-er? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Til lesing er den nok bedre enn NEC'en - spesielt til lesing av ripete/dårlige plater. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Men da er det egentlig helt greit. Takk for hjelpa, OC-Freak Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Dette er ikke helt på topic, men: 1. Har Nec ND-3540A en funksjon som gjør at den automatisk setter ned brennefarten hvis DVD-platen ikke holder mål? Med Imation DVD+R 8X-platene kunne jeg ikke velge høyere fart enn 8X. 2. Hvor finner jeg offisielle firmware-releases til denne brenneren? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Dette er ikke helt på topic, men: 1. Har Nec ND-3540A en funksjon som gjør at den automatisk setter ned brennefarten hvis DVD-platen ikke holder mål? Med Imation DVD+R 8X-platene kunne jeg ikke velge høyere fart enn 8X. 2. Hvor finner jeg offisielle firmware-releases til denne brenneren? 4x plate = 4x brenning 8x plate = 8x brenning Med noen få unntak. Så det du ser med imation er helt normalt. Og jeg ser ikke problemet, du har en 8x plate som er støttet på 8x - som da er helt rett Offisielle firmware oppgraderinger: http://www.necd.de/productoverview.php/id/491 OBS! Det har per i dag ikke kommet noen offisielle oppgraderinger til ND-3540A. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Takk for svar! 8X-brenninga er forresten ikke et problem, jeg var bare nysgjerrig. Men det vil være avgjørende for hva slags media jeg vil kjøpe neste gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå