Gå til innhold

Noen forslag til en bærbar under 15000?

Anbefalte innlegg

Jeg har sett at det er en del lignende tråder men har ikke sett noe som passer helt, håper det ikke blir for mye repitisjon for dere, uansett det jeg trenger:

Jeg er student og skal ha en ny bærbar til å ta notater og programere litt på og for å ha noe å spille på når jeg hjemme å besøker foreldre. Selve PCen må koste under 15000 (det er en gave) men det trenger ikke følge med OS og jeg har mulighet til å oppgradere for ett par tusen ekstra i ettertid (RAM er vel det mest aktuelle?). Hadde vært bra om den ikke laget for mye bråk ved surfing og den slags men er ikke det aller viktigste.

Jeg ser etter en 'vanlig' laptop, 15" skjerm (evt. widescreen men tenker mest på ikke widescreen) ikke ultraportabel eller desktopreplacement. Regner med en vekt litt under 3 kg.

Det jeg håper på av features:

Bra skjermkort (tenker på GForce Go 6600 eller Radeon mobility X600)

Pentium M med 533 Mhz FSB (husker ikke Intel's rare navn)

Innebygd WLAN

533 Mhz DDR 2 minne (som sakt kan dette oppgraderes, til slutt vil jeg ha minst 1 gb, 2 frister litt men er kanskje litt vel mye)

5400 rpm disk, minst 60 gb

Har veldig lyst på innebygd Bluetooth, hadde vært kult med en Bluetooth mus uten å måtte fikle med en usb dongle hele tiden

Andre ting som hadde vært kult å ha med er TV utgang og smartkortleser men kan vel klare meg uten hvis det viser seg å være vanskelig.

Det jeg har sett mest på så langt er:

Aopen 1559, men har sett en del negativt om den, plus at den mangle BT. Men virker som bra ytelse, eneste jeg har sett med 2 GHz innenfor min prisklasse.

MPX KN1 Ser grei ut men mangler BT og har lest at den støyer ganske mye.

Asus M6V Kanskje det beste valget, var litt dårlig info om RAMen (men den må vel støtte 533 Mhz DDR 2 når den har det chipsetet?) litt mindre disk og tregere prosessor enn Aopen 1559en. Virker også som det mangler TVut, cardbus og express kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse