Gå til innhold

Trenger operativ system!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har garantert fått en manual med til hovedkortet. Her kan du lese litt om det.

For å komme i BIOS skal du som regel trykke "del" nede noen ganger under oppstart. Det kan også være F1 eller F10. Hvis du følger nøje med på skærmen så står det faktisk hvad du skal trykke.

Tror det er under advanced options du har muligheter for å slå antivirus fra.

Synes det er ergerlig for deg dette her. Håper dette løser problemet.

Hilsen tukols

Lenke til kommentar
Har lånt brente cd som det kom opp feil på. Alle vennene mine har xp på harddisken så de hjelper ikke. Jeg har windows nå i massevis men alle er pirat kopier og det som er vanskelig er å få installert dem uten at det kommer opp feil.

[...]

Det som skjer nå jeg installerer windows xp er at det kommer feil opp at den ikke finner filer når den kopirer fra cd`en og med 2000 så skjer det at feilen etter jeg er ferdig med disk 4 (den siste).

Med windows så har jeg kommet helt fram til installering av windows med 30 minutter igjen før feilen om at windows blir avsluttet.

Høres ut som det er noe feil på minnet. Prøv å kjør Memtest på maskina.

Lenke til kommentar
Har lånt brente cd som det kom opp feil på. Alle vennene mine har xp på harddisken så de hjelper ikke. Jeg har windows nå i massevis men alle er pirat kopier og det som er vanskelig er å få installert dem uten at det kommer opp feil.

Er det noe jeg kan skru av i biosen så det ikke kommer opp feil.

Blir jeg virkelig nødt til å kjøpe orginal cd? Ser sånt ut i dette øyeblikk. Kan jeg boote/formatere harddisken i bios?

Hvis du har råd til å kjøpe deg en ny PC så har du råd til å kjøpe deg Windows. Problemet løst.

Lenke til kommentar

Har råd til Windows men jeg liker ikke windows/microsoft, eneste cd jeg har kjøpt fra windows følgte med en pc. Hvis jeg ikke har fikset dette snart innen en måned så kjøper jeg kanskje windows. Problemet mitt akkurat nå er at ingen av cd-ene kommer igang for jeg trenger å boote/formatera harddisken for det kommer opp en feil som det står noe om at en windows feil er ødelagt og jeg trenger å sette i windows cd`en. PS har formatert harddisken gjennom raid(f4) eller hva det er.

Endret av cartMann
Lenke til kommentar
Jeg leter etter linux så jeg kan få det skikkelig så installerer jeg windows og da kommer det aldri noen problemer.

Seek no more: linux.

Hva er det egentlig du vil? Hvis du er ute etter installasjons-CD-er, så kan du søke på google etter følgende søkeord (alle vil gi deg forskjellige CD-er)

• Ubuntu
  • Fedora
  • Mandriva
  • Arch Linux
  • Debian
  • Gentoo
  • Slackware

Lenke til kommentar
Hvor finner jeg antivirus vis eventult det er det?

PS bor i Sandnes.

Hei, bor på Bryne...

Jeg har altid brukt brente CDer men lovlig Lisens...

Dette er helt lovlig!

Lisensen har jeg fått fra jobben til far min :) som også er lovlig!

Vist du sender meg ein PM med adressen din kan jeg sende deg ein CD

og ein lisens! :w00t:

Trykk her for og sende PM til goggen90

EDIT: Leste ikke ditt siste innlegg... du har alikevel forsatt tilbudet! :w00t:

Endret av goggen90
Lenke til kommentar
Jeg har altid brukt brente CDer men lovlig Lisens...

Dette er helt lovlig!

Lisensen har jeg fått fra jobben til far min :) som også er lovlig!

Med hjemmel i hvilken lov? Åndsverksloven som forbyr deg å kopiere programvare?

Lenke til kommentar

Lovdata

Les nøyere.

§ 39h. Den som har rett til å bruke et datamaskinprogram, kan fremstille eksemplar av, endre og bearbeide programmet i den utstrekning det er nødvendig for å bruke programmet i samsvar med dets formål, herunder også for å rette feil i programmet.

Den som har rett til å bruke et datamaskinprogram, kan fremstille sikkerhetseksemplar i den utstrekning det er nødvendig for utnyttelsen av programmet.

Lenke til kommentar

Prøv du å kontakte din fars arbeidsgiver og spørg dem om de vil betale lisensen for en ekstra installation.

For hver installation SKAL det betales lisens. Det er ikke noe som heter "blanko-check" her. Uansett stort eller lite firma.

Blir dette oppdaget, så står din far til store bøter, samt i stor risiko for å bli "husfar" på fulltid.

Hilsen tukols

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...