cartMann Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Jeg har nettopp bygd men egen pc og nå lurer jeg om jeg trenger å kjøpe windows? Så prisen på over 2000 og det fristet ikke. Fortell meg hva jeg kan gjøre, har ikke lyst å kjøpe windows for så mye. Tror jeg installere mitt gamle windows 98 forløping. Oppdatering: Finner ikke win 98 cd`en min. Kjøpte pc-delene mine fra 3 forskjellige nettbutikker. Endret 15. juni 2005 av cartMann Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Du kan skaffe deg übuntu linux (http://www.ubuntulinux.org/) som er bra, og gratis. Eller kjøpe studentxp for 856,- http://mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=40304 Lenke til kommentar
tukols Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Henvend deg til stedet du har kjøpt delene, og spørg på en OEM xp home eller pro. Da får du det til under halv pris. En OEM versjon er innholdsmessig det samme som full versjon, men kan kun kjøpes sammen med hardware, og skal følge computeren. Hilsen tukols Lenke til kommentar
SaiMANN Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Går vel ann og kjøpe brukt av noen? Eller bare kjøre på Linux! Lenke til kommentar
cartMann Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Den rabatten. Jeg kjøpte delene fra komplett, ps og netshop. Noen spesielle jeg skal spør? Den jeg kjøpte CPU`en av? Den jeg brukte mest penger på? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Kjøp en rævbillig mus og et operativsystem som selges som OEM. Denne + dette = Operativsystem til halv pris. (Du kan også benytte sjansen til å bestille noe du faktisk trenger (må dog være OEM-sertifisert) istedet for musen, hvis du trenger noe.) Endret 15. juni 2005 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
cartMann Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) takk for alle rådene. Har fått alle svarene jeg trenger. Takk for raske of gode svar. OBS: om OEM er halvparten av prisen eller blir det halvparten av prisen? 800,- eller 400,-? Endret 15. juni 2005 av cartMann Lenke til kommentar
tukols Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 De 825 er prisen. Hvis du henviser til din faktura på delene du har kjøpt, er det ikke sikkert du behøver å kjøpe musen. hilsen tukols Lenke til kommentar
cartMann Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Hallo. Kan jeg bruke noe som ikke koster penger? Windows er for dyrt...kunne betalt max. 500,- for det men ikke en krone mer. Prisen er uhørt. Er det noe jeg kan laste ned og bruke imens jeg leter etter 98? Har bestilt de gratis linux (det som står lengre oppi i tråden.) men det tar 4-6 uker så.........her sitter jeg med den gamle pc`n mens den nye gamer pc`n min til 10000,- sitter og mister den verdi/råtner men jeg sitter og hater livet(midlertidlig altså, blir verdens gladeste gutt når jeg får det til, helt til det nye problemet kommer opp igjen og jeg får bare lyst til å ende livet) Lenke til kommentar
tukols Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 He-he........gamer pc til 10.000 og så glemte du OSét? Det hjelper gevaldig å ha sånn et ja. Unnskyld........jeg kunne ikke la vær! tukols Lenke til kommentar
cartMann Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Jeg kjøpte ikke det fordi jeg skulle installere det pirat kopi fra broren min etter hans råd. Han sto og lo av meg når jeg spurte om jeg skulle kjøpe win XP og nå sier han at jeg skal kjøpe det. PS piratkopien funket så klart ikke. Lei av windows etter windows så forsvinner bare cd`ene, i dette huset har det vært win 95,98,Millenium og eneste sport etter dem er et tomt win 98 cover. Lenke til kommentar
cartMann Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Kan jeg få noen linker til linux som jeg kan laste ned og installere som oppstarts cd på min nye hjemme bygde pc. Endret 16. juni 2005 av cartMann Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Kan jeg få noen linker til linux som jeg kan laste ned og installere som oppstarts cd på min nye hjemme bygde pc. Tja... Distowatch har en liste over de mest populære, men... http://knoppix.org (Live-CD) http://www.ubuntulinux.org/ (En av de mest populære nå for tiden) http://fedora.redhat.com/ (En av de mest brukte, tror jeg) http://archlinux.org (Den jeg bruker) Ellers: se http://linuxguiden.no/index.php/Distro (Norsk side om distroer) Lenke til kommentar
cartMann Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Kan ikke installere noe! Det er noe galt med biosen, det kommer feil om at installasjonen har blitt avbrutt fot å beskytte systemet. Lenke til kommentar
cartMann Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Når jeg skrur på pc`n kommer det opp en driver fil i windows mappen er ødelagt. Hvordan sletter/formatere jeg harddisken fra biosen? + jeg får fremdeles ikke installert noe for det kommer opp en feil om å avslutte systemet pga sikkertheten til systemet etter/inni når data`en kopierer windows filene fra cd`en. Med 2000 så kommer feilen etter jeg har satt i disketene Endret 16. juni 2005 av cartMann Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Du får brenne ut en Linux-distro, så får du boote med den. Lenke til kommentar
cartMann Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Kan jeg få en link til linux-distro og på hvilken måtte jeg skal brenne den ut på med nero burning rom? Endret 16. juni 2005 av cartMann Lenke til kommentar
nree Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Kan jeg få en link til linux-distro og på hvilken måtte jeg skal brenne den ut på med nero burning rom? Ja, vist de er ein ISO fil er de bare og opne den med feks. Nero som du viser til og brenne den... Kjøpte nettopp ny pc selv og må si at vist du har kjøpt ein gamer pc, til 10.000NOK og skal innstalere Linux. Da ville jeg heller solgdt maskinen, kjøpt ein billigere pc med windows! Eller, har du ingen venner du kan låne cden av? Hvor bor du i landet? kansje jeg kan fikse noe til deg... Lenke til kommentar
oppned Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Du finner win xp gratis Mvh oppned gutten. *** Link fjernet av moderator og passende reaksjon tildelt *** Endret 16. juni 2005 av Simen1 Lenke til kommentar
cartMann Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Har lånt brente cd som det kom opp feil på. Alle vennene mine har xp på harddisken så de hjelper ikke. Jeg har windows nå i massevis men alle er pirat kopier og det som er vanskelig er å få installert dem uten at det kommer opp feil. Er det noe jeg kan skru av i biosen så det ikke kommer opp feil. Blir jeg virkelig nødt til å kjøpe orginal cd? Ser sånt ut i dette øyeblikk. Kan jeg boote/formatere harddisken i bios? Det som skjer nå jeg installerer windows xp er at det kommer feil opp at den ikke finner filer når den kopirer fra cd`en og med 2000 så skjer det at feilen etter jeg er ferdig med disk 4 (den siste). Med windows så har jeg kommet helt fram til installering av windows med 30 minutter igjen før feilen om at windows blir avsluttet. Endret 16. juni 2005 av cartMann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg