erre Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Skal kjøpe maskin til en kamerat som vil ha P4. Jeg har selv sverget til Amd (i hvert fall så langt) og har ikke satt meg inn i P4 verdenen. Synes det virker litt komplisert med alle de forskj. chipset'ene :???: Har sett på mainboard guiden på tomsharding, men ikke blitt så mye klokere. Du har jo f.eks: Intel 850E/G, SiS 645DX/648, VIA P4x266A/333 SiS 648 og P4x333 er vel kanskje ikke å få tak ennå heller? Vil ha DDR ram hovedkort. Også har du enten PC400 eller PC533 cpu, hva skal man velge der i forhold til ram og hovedkort? Hva vil dere anbefale? Har ikke så voldsomt peiling som dere sikkert har skjønt ut fra spørsmålene, det er derfor jeg spør! Dette kan bli en interessant diskusjon, fordi det har vært lite oppklarende informasjon omkring emne, synes jeg i hvert fall. :smile: [ Denne Melding var redigert av: erre på 2002-07-22 22:05 ] Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Jeg har selv kjøpt en god del komponenter for å bygge meg pc. kjøpte det meste på komplett.no. Da jeg har bra erfaring med komplett fra før. kjøpte en p4 2.0 GHz og MSI 645 ultra-C Hovedkort. Jeg kjøpte dette hovedkortet etter å ha lest en del tester av HK.http://www.pcworld.no/dataguiden/tester/hovedkort/msi_845ultra_645ultra/ Så min personlige konklusjon er at dette er et veldig billig og bra kort. Det ble som sagt anbefalt forran 845 ultra av pcworld. Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Også har du enten PC400 eller PC533 cpu, hva skal man velge der i forhold til ram og hovedkort? - Skal du ha noe nå, lønner det seg å velge PC533 bus hovedkort. Men da må du ha en nyere P4 prosessor som støtter dette. Er sikkert også mulig å kjøpe gamlere og overklokke dette. Velg enten PC2700, 3000 eller 3200 ram. Og anbefales på det sterkeste at du kjøper merke ram. Spesielt hvis du har overklokking i framtidige tanker. Det beste merket skulle være Corsair. Crucial og Twinmos skulle også være helt greie merker. Jeg anbefaler p4 2,26 på enten et EpoX 4g4a eller et Abit BG7 hovedkort. det er I845g chipsettet, og det kan uoffisielt kjøre DDR-333 selv om det ikke står oppgitt til det. Velger du SiS645DX, som er billigere, så har både Abit og Asus bra hovedkort med dette chipsettet. Forskjellen mellom SiS og intel sitt chipsett gidder jeg ikke ta opp her. Søk på forumet for tidligere diskusjoner. Lykke til ! Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Ta en titt på http://www.tomshardware.com for en test av i845G baserte hovedkort. Asus P4B533-V eller Aopen AX4G Pro skulle være gode alternativer. Sørg ihvertfall for at du kjøper i845G dersom du går for et 845 basert mobo. Minnekontrolleren er mye bedre på disse kortene. Andy Lenke til kommentar
Merc Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Quote: Jeg anbefaler p4 2,26 på enten et EpoX 4g4a eller et Abit BG7 hovedkort. det er I845g chipsettet, og det kan uoffisielt kjøre DDR-333 selv om det ikke står oppgitt til det. Velger du SiS645DX, som er billigere, så har både Abit og Asus bra hovedkort med dette chipsettet. Forskjellen mellom SiS og intel sitt chipsett gidder jeg ikke ta opp her. Søk på forumet for tidligere diskusjoner.Lykke til ! Gode anbefalinger det der ja, har selv gått til innkjøp av et Epox 4g4a+ kort (innebygget RAID), og er så langt veldig godt fornøyd med det. Epox hadde det eneste kortet jeg fant som var mulig å få tak i med 845G chipset og medfølgende RAID. (Kjekt med ekstra HD uttak.. :smile: Kortet har også fått gode omtaler med tanke på overklokking, selv om jeg fortsatt stanger i taket ved 2,55GHz på min 2,226GHz.. Jeg har Corsair 3200 RAM som kjører i 373MHz/CAS2, men kun standard vifte på CPUen.. Må nok satse på en bedre vifte tror jeg for å få noe mer ut ifra CPUen.. Er oppe i 11900 på 3DMark2001SE med et MSI 4200 kort.. Mvh. Tore K. Lenke til kommentar
complex4517 Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Du kan også se på Asus p4s 533! Tildud på 995 KR på http://www.MPX.no Se test http://www.slapps.com/review/p4s533/index.htm ' Har selv bestilt det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå