Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WinMX og eDonkey virker ikke bak router!

Anbefalte innlegg

Har et Telenor ADSL abbonement og en router av typen ZyXEL Prestige 304. Problemet mitt er at jeg ikke kan bruke WinMX og eDonkey pga at de sier de ikke kan sende TCP signaler gjennom port 6699. Prøvde å gå inn i programvaren til routern for å sjekke om det er noen andre porter jeg kan bruke, men til ingen nytte.... Dette medfører da at jeg ikke kan laste ned, eller laste opp.

Mitt OS er Windows 2000

Håper noen kan hjelpe, da jeg har lyst på både WinMX og eDonkey

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et annet modem (Cisco 667i fra NextGenTel), men du må gå fram på omtrent samme måte. Cluet er å få åpnet portene i selve routeren. På min router måtte jeg bruke telnet-kommandoer for å åpne portene. Ta kontakt med Telenor for å finne ut hvordan det skal gjøres på DIN router, evt. sjekk produsentens hjemmesider.

PS: eDonkey bruker inngående porter 4661 og 4662 (TCP) og utgående 4665 (UDP).

PPS: Hvis du åpner porter må du også beskytte deg mot uønskede "besøkende". Last ned en firewall som ZoneAlarm eller liknende. Husk å åpne portene i software også.

eDonkey rules!!! :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Kheperu på 2002-07-22 18:01 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-22 18:00, Kheperu skrev:

Jeg har et annet modem (Cisco 667i fra NextGenTel), men du må gå fram på omtrent samme måte. Cluet er å få åpnet portene i selve routeren. På min router måtte jeg bruke telnet-kommandoer for å åpne portene. Ta kontakt med Telenor for å finne ut hvordan det skal gjøres på DIN router, evt. sjekk produsentens hjemmesider.

PS: eDonkey bruker inngående porter 4661 og 4662 (TCP) og utgående 4665 (UDP).

PPS: Hvis du åpner porter må du også beskytte deg mot uønskede "besøkende". Last ned en firewall som ZoneAlarm eller liknende. Husk å åpne portene i software også.

eDonkey rules!!! :smile:

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kheperu på 2002-07-22 18:01 ]</font>

Hvis du bare overfører akkurat di portene du trenger burde det ikke være nødvendig med software firewall; den begrenser jo ingenting!

Lenke til kommentar

Quote:

Kheperu skrev (2002-07-22 18:00):

Hvis du har hardware firewall hvorfor da software firewall? Er det ikke nok med en? Slå av hardware firewallen og bruke bare software eller omvendt?

Lenke til kommentar

Hvis du har hardware firewall hvorfor da software firewall? Er det ikke nok med en? Slå av hardware firewallen og bruke bare software eller omvendt?

En ruter er ikke det samme som en firewall. Ruteren sender bare pakkene videre til de portene den får lov til å sende dem til, den foretar ikke noe kontroll av pakkenes identitet og adresse.

Så har du bare en ruter (f.eks NGT kunder og Telenor Kunder) så må en nesten kjøre software firewall hvis en bruker fildelingstjenester litt og spres ip'n. Det finnes mange "rampete" gutter der som gjerne vil tulle litt med pc'n din.

Lenke til kommentar

En ruter er ikke det samme som en firewall. Ruteren sender bare pakkene videre til de portene den får lov til å sende dem til, den foretar ikke noe kontroll av pakkenes identitet og adresse.

Så har du bare en ruter (f.eks NGT kunder og Telenor Kunder) så må en nesten kjøre software firewall hvis en bruker fildelingstjenester litt og spres ip'n. Det finnes mange "rampete" gutter der som gjerne vil tulle litt med pc'n din.

Vet alt det der, men poenget er at det er en firewall i ruteren. Og den er vel ikke vits i å ha på hvis man har software firewall...

[ Denne Melding var redigert av: Killer_DT på 2002-07-27 00:01 ]

Lenke til kommentar

Hmmm....

for å oppklare en del greier, så har jeg ett stykk modem (Alcatel) og en Sharing Gateway router av typen ZyXEL Prestige 304... Noen nevnte noe om å åpne porter og greier, men åssen i huleste gjør man det a`? Står noe om Static Route+++ er det noe å justere på?

Jeg beklager for min uvitenhet....

Herren :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...