Lord Britishface Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Jeg føler jeg må dra opp denne tråden igjen, da jeg endelig har funnet en gitarsolo som faktisk kanskje fortjener tittelen "verdens beste". Det Eddie Hazel gjør i godt og vel ni minutter i tittel sporet til Funkadelics maktfremvisning Maggot Brain, er mye mulig det mest sjelfulle gitararbeidet noen gang utført. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 At noen ikke allerede har /thread'a med denne. Lenke til kommentar
SpencerReid Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Det er bortimot umulig å velge ut kandidater til og med, men de som skiller seg ut for min del er Sultans of Swing, Comfortably Numb og Fade to Black. Sistnevnte troner øverst, organene mine går nutts under fade-soloen, et jævla mesterverk! Lenke til kommentar
Bob Sacamano Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 To live is to die - Metallica - den siste og "triste" soloen, som kommer rett før diktet i sangen mot slutten. Hodet mitt blir fullt opp av følelser når jeg hører den, og den er noe av det jeg elsker mest innen musikkens verden. Metallica - One. Herregud, jeg får frysninger og blir kald på ryggen i flere minutter etter å ha hørt den. Sekunder etter at Ulrich slutter med basstrommen, så kommer to fantastiske soloer som er nærmest rett etter hverandre, og dette gir en av verdens beste sanger en verdig avslutning. Pantera - I'm Broken. Den mest badass soloen i en av verdens mest badass sanger. Spesielt overgangen fra gitarriffet til soloen og fra soloen til riffet er fantastisk. Orgasmisk. Obituary - Evil Ways. En kort åpningssolo og en lengre solo mot slutten av sangen. Soloene er "freshe" og tøffe å høre på, og fyller meg med energi til tusen! Multiorgasmisk, og sangen gir meg en god dose energi! Eddie Van Halen's solo på Beat It er også råtøff! Perfekt sang som det er umulig å bli lei av, og personlig synes jeg soloen er høydepunktet i sangen! Lenke til kommentar
ListeKlovnen Skrevet 7. desember 2009 Del Skrevet 7. desember 2009 Jeg synes "Jimi Hendrix" sin: Long Hot Summer Night solo er helt vilt bra! Lenke til kommentar
weebl Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Buckethead - Bucketheadland theme Og de fleste soloene fra follow the reaper plata til children of bodom. kommer sikkert på flere etter hvert Lenke til kommentar
Balleflass Skrevet 8. desember 2009 Del Skrevet 8. desember 2009 Pink Floyd - Time Led Zeppelin - Stairway, Achilles Last Stand og In the Evening Lynyrd Skynyrd - Freebird vanskelig å bestemme seg, men tror d blir Stairway. vet den holder på å bli mainstream, men den er faen mæ EPIC. Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 (endret) holder på å bli mainstream hahahahaha On topic, så får comfortably numb min stemme. Om liquid tension experiments "acid rain" hadde hatt en pen gitarsolo skulle jeg stemt den. Den er riktignok teknisk. (hele sangen er vel nesten en lang gitarsolo, men akkurat den "ordentlige" gitarsoloen er ikke like bra som resten av sangen) Gitarrunking: Endret 9. desember 2009 av Knofle Lenke til kommentar
Vegar(d) Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Vil nok si November Rain, men Stairway to heaven og Comfortably numb kommer også høyt på lista Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Som sagt før: Er umulig å kåra den beste soloen. Men Comfortably Numb, Dogs, Like a Hurricane, og masse fra Knopfler og Clapton tronar høgt. Ikkje minst mykje AcDc, Metallica og November rain og introen på Sweet Child O´Mine Lenke til kommentar
Liberalistiske Samebror Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 November Rain, Sweet Child O' Mine, Still Got The Blues og Slither er mine favoritter Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 9. desember 2009 Del Skrevet 9. desember 2009 Har funnet ut at den lille gitarsoloen på Bo Karspers "vi kommer aldrig att dö" er nydelig. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 11. desember 2009 Del Skrevet 11. desember 2009 Gitar soloen i Call From The Grave av Bathory er fantastisk. Er noe spessielt med den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå