Gå til innhold

Verdens Beste Gitarsolo

MKej

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

To live is to die - Metallica - den siste og "triste" soloen, som kommer rett før diktet i sangen mot slutten. Hodet mitt blir fullt opp av følelser når jeg hører den, og den er noe av det jeg elsker mest innen musikkens verden.

Metallica - One. Herregud, jeg får frysninger og blir kald på ryggen i flere minutter etter å ha hørt den. Sekunder etter at Ulrich slutter med basstrommen, så kommer to fantastiske soloer som er nærmest rett etter hverandre, og dette gir en av verdens beste sanger en verdig avslutning.

Pantera - I'm Broken. Den mest badass soloen i en av verdens mest badass sanger. Spesielt overgangen fra gitarriffet til soloen og fra soloen til riffet er fantastisk. Orgasmisk.

Obituary - Evil Ways. En kort åpningssolo og en lengre solo mot slutten av sangen. Soloene er "freshe" og tøffe å høre på, og fyller meg med energi til tusen! Multiorgasmisk, og sangen gir meg en god dose energi!

Eddie Van Halen's solo på Beat It er også råtøff! Perfekt sang som det er umulig å bli lei av, og personlig synes jeg soloen er høydepunktet i sangen!

Lenke til kommentar
holder på å bli mainstream

hahahahaha

On topic, så får comfortably numb min stemme.

Om liquid tension experiments "acid rain" hadde hatt en pen gitarsolo skulle jeg stemt den. Den er riktignok teknisk. (hele sangen er vel nesten en lang gitarsolo, men akkurat den "ordentlige" gitarsoloen er ikke like bra som resten av sangen)

Gitarrunking:

Endret av Knofle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...