Gå til innhold

Verdens Beste Gitarsolo


MKej

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Mange gode soloer, og jeg er selv litt hekta på soloer og leiter alltid etter nye låter jeg kan digge.

 

Generelt er soloen i "Scar Symmetry - Veil of Illusions" veldig bra, men det er flere gode låter fra dem. For å nevne de beste: "Ghost Prototype I, og II. Deviate from the form, Prism and gate, Dominion, Chaosweaver.. Mange flere godlåter av dem.. :) Check it out!

 

En av mine absolutte favoritter, som ikke er nevnt allerede vel og merke, er soloene i "IRON MAIDEN - RIME OF THE ANCIENT MARINER". Sangen varer i 13,5 minutter, men soloen som starter ved 09:00 ca er EPISK!

Jeg liker soloene mine tydelige og melodiøse, jeg blir imponert over teknisk avanserte saker med ville sekvenser, men ikke mer enn det.

Lenke til kommentar
Dream Theater planker "Freebird". Gitarsoloen er, hva skal man si, midtpunkt? Syns det groover noe så vanvittig av kompet her, hør Sherinian klikke på piano da! Ørgasmisk.

 

http://www.youtube.com/watch?v=cRuWFwzETes

Noen steder er det bra, men stort sett så ødelegger de hele soloen til Free Bird. Så da sitter vi igjen med følgende:

 

DT: 0 - 1 LS

 

 

 

Det enkle er ofte det beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...