Speik Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Det er fine soloer over alt. Hvor er verdens beste sa du? Lenke til kommentar
KingDingLing Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Hei! Mange gode soloer, og jeg er selv litt hekta på soloer og leiter alltid etter nye låter jeg kan digge. Generelt er soloen i "Scar Symmetry - Veil of Illusions" veldig bra, men det er flere gode låter fra dem. For å nevne de beste: "Ghost Prototype I, og II. Deviate from the form, Prism and gate, Dominion, Chaosweaver.. Mange flere godlåter av dem.. Check it out! En av mine absolutte favoritter, som ikke er nevnt allerede vel og merke, er soloene i "IRON MAIDEN - RIME OF THE ANCIENT MARINER". Sangen varer i 13,5 minutter, men soloen som starter ved 09:00 ca er EPISK! Jeg liker soloene mine tydelige og melodiøse, jeg blir imponert over teknisk avanserte saker med ville sekvenser, men ikke mer enn det. Lenke til kommentar
sandinista Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Pink Floyd har så mye brae gitarsoloer at jeg ikke gidder og ramse. Kan nevne Comfortably Numb, Echoes og Dogs. Ellers syntes jeg at Creedence Clearwater Revivals har en vanvittig deilig solo Endret 11. juni 2009 av sandinista Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Dogs av Pink Floyd har kanskje den beste soloen. Lenke til kommentar
sandinista Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Dogs er ekstrem. Pigs three Different Ones er også veldig fin. Og kom akuratt på Dire Straits-Brothers in arms Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Hva med Tony Iommi's solo intro på Die Young når de spiller den live? Magisk Endret 11. juni 2009 av Dragavon Lenke til kommentar
grovetussen Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 (endret) Det er vel greit med en bass solo i denne tråden og? Jeff Beck og Tal Wilkenfeld, "småjenta" Tal (23år) er helt sykt rå på bass, sjekk soloen fra cirka 1 minutt! Redigert: Jeff er jo helt grei han også da! Se filmen hos Youtube Endret 11. juni 2009 av grovetussen Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) David Bowie - Scary Monsters. Utradisjonell, drivende, piggete. Robert Fripp! Edit: Det er kanskje ikke en klassisk "solo", men jeg tenker på partiene der "gitaren er i fokus". Endret 13. juni 2009 av svinepelz Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Hele låta er i grunn perfekt, men dævver så jævli av soloen som begynner på 01:43 EDIT: Embedding fungerte dårlig. Endret 12. juni 2009 av KompleX Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Beste soloer er mange, men noen favoritter er: Testament - Souls of Black Judas priest - Painkiller Death - The Philosopher Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Dette er forøvrig også utrolig tøft Endret 12. juni 2009 av KompleX Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Children of Bodom - Follow the Reaper, helt hærlig gitarsolo Van Halen med - Eruption, den er digg veldig mange AC/DC soloer, vil ikke si bare en fordi det vil i og for seg være urettferdig mot alle de andre som også fortjener å bli nevnt. Lenke til kommentar
erlendo89 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Thin Lizzy - Cold Sweat synes jeg er bra Lenke til kommentar
Runningback Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 (endret) Min favoritt er helt klart Money for Nothing med Dire Straits. Også Sultans of Swing er jo helt Konge. Endret 12. juni 2009 av Borden Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Er umulig for meg og finne ut hva jeg syntes er verdens beste gitar solo, men Rocky George som tidligere var med i Suicidal Tendencies står bak omtrent alle favorittene. Gitarsoloen i (midt uti) er helt rå. Det samme er blant annet starten på . Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Dream Theater planker "Freebird". Gitarsoloen er, hva skal man si, midtpunkt? Syns det groover noe så vanvittig av kompet her, hør Sherinian klikke på piano da! Ørgasmisk. http://www.youtube.com/watch?v=cRuWFwzETes Lenke til kommentar
_nomad Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Det er vel greit med en bass solo i denne tråden og? Jeff Beck og Tal Wilkenfeld, "småjenta" Tal (23år) er helt sykt rå på bass, sjekk soloen fra cirka 1 minutt! I'm in love :O Lenke til kommentar
Bob Dick Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Fin en i War Pigs av Black Sabbath og forresten Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 13. juni 2009 Del Skrevet 13. juni 2009 Se filmen hos Youtube Ganske genialt. Lenke til kommentar
Vidalon Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Dream Theater planker "Freebird". Gitarsoloen er, hva skal man si, midtpunkt? Syns det groover noe så vanvittig av kompet her, hør Sherinian klikke på piano da! Ørgasmisk. http://www.youtube.com/watch?v=cRuWFwzETes Noen steder er det bra, men stort sett så ødelegger de hele soloen til Free Bird. Så da sitter vi igjen med følgende: DT: 0 - 1 LS Det enkle er ofte det beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå