Gå til innhold

agp aperature size ?


gazthme

Anbefalte innlegg

hallo. jeg har hatt et problem med ett skjermkort helt siden jeg kjøpte pc'n.

har letet febrilsk etter flere med det samme problem i diverse forumer, og nå fant jeg en som har beskrevet akkurat det samme problemet som jeg har.

 

problemet er at skjermen mister signalet\slår seg av under spilling. man kommer forbi menyer og slikt, men når man kommer inn i spillet så *poff*... det blir svart.

 

"What is your AGP aperature size set at? This problem could be caused if your aperature size is under 16 MB."

 

så skrev han som fikk tipset:

"I changed the AGP setting from 4 to the 32 and it works!!!"

 

hva er dette og hvordan sjekke\endre ?

takker for svar

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stilles som sagt i biosen. Er forskjellige meninger om hva denne verdien skal stå på. Noen mener den bør tilsvare antall mb på skjerkortet. Andre mener den bør være det dobbelte. Har selv testet og merket ikke noen forskjell på disse to. Hvis jeg var deg ville jeg satt den til antall mb du har på skjermkortet. Enkelt og greit.

Endret av OterOter
Lenke til kommentar

AGP Aperture Size

 

Common Options : 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256

 

Quick Review

 

This BIOS feature does two things. It selects the size of the AGP aperture and it determines the size of the GART (Graphics Address Relocation Table).

 

The aperture is a portion of the PCI memory address range that is dedicated for use as AGP memory address space while the GART is a translation table that translates AGP memory addresses into actual memory addresses which are often fragmented. The GART allows the graphics card to see the memory region available to it as a contiguous piece of memory range.

 

Host cycles that hit the aperture range are forwarded to the AGP bus without need for translation. The aperture size also determines the maximum amount of system memory that can be allocated to the AGP graphics card for texture storage.

 

Please note that the AGP aperture is merely address space, not actual physical memory in use. Although it is very common to hear people recommending that the AGP aperture size should be half the size of system memory, that is wrong!

 

The requirement for AGP memory space shrinks as the graphics card's local memory increases in size. This is because the graphics card will have more local memory to dedicate to texture storage. So, if you upgrade to a graphics card with more memory, you shouldn't be "deceived" into thinking that you will need even more AGP memory! On the contrary, a smaller AGP memory space will be required.

 

It is recommended that you keep the AGP aperture around 64MB to 128MB in size, even if your graphics card has a lot of onboard memory. This allows flexibility in the event that you actually need extra memory for texture storage. It will also keep the GART (Graphics Address Relocation Table) within a reasonable size.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...