gazthme Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 hallo. jeg har hatt et problem med ett skjermkort helt siden jeg kjøpte pc'n. har letet febrilsk etter flere med det samme problem i diverse forumer, og nå fant jeg en som har beskrevet akkurat det samme problemet som jeg har. problemet er at skjermen mister signalet\slår seg av under spilling. man kommer forbi menyer og slikt, men når man kommer inn i spillet så *poff*... det blir svart. "What is your AGP aperature size set at? This problem could be caused if your aperature size is under 16 MB." så skrev han som fikk tipset: "I changed the AGP setting from 4 to the 32 and it works!!!" hva er dette og hvordan sjekke\endre ? takker for svar Lenke til kommentar
owiez Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Du kan forandre AGP aperature i BIOS'en. Tror det betyr hvor mye minne du allokerer til skjermkortet som extra minne. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Stilles som sagt i biosen. Er forskjellige meninger om hva denne verdien skal stå på. Noen mener den bør tilsvare antall mb på skjerkortet. Andre mener den bør være det dobbelte. Har selv testet og merket ikke noen forskjell på disse to. Hvis jeg var deg ville jeg satt den til antall mb du har på skjermkortet. Enkelt og greit. Endret 15. juni 2005 av OterOter Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 En skikkelig guide til biosinstilling finner du her. Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 AGP Aperture Size Common Options : 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256 Quick Review This BIOS feature does two things. It selects the size of the AGP aperture and it determines the size of the GART (Graphics Address Relocation Table). The aperture is a portion of the PCI memory address range that is dedicated for use as AGP memory address space while the GART is a translation table that translates AGP memory addresses into actual memory addresses which are often fragmented. The GART allows the graphics card to see the memory region available to it as a contiguous piece of memory range. Host cycles that hit the aperture range are forwarded to the AGP bus without need for translation. The aperture size also determines the maximum amount of system memory that can be allocated to the AGP graphics card for texture storage. Please note that the AGP aperture is merely address space, not actual physical memory in use. Although it is very common to hear people recommending that the AGP aperture size should be half the size of system memory, that is wrong! The requirement for AGP memory space shrinks as the graphics card's local memory increases in size. This is because the graphics card will have more local memory to dedicate to texture storage. So, if you upgrade to a graphics card with more memory, you shouldn't be "deceived" into thinking that you will need even more AGP memory! On the contrary, a smaller AGP memory space will be required. It is recommended that you keep the AGP aperture around 64MB to 128MB in size, even if your graphics card has a lot of onboard memory. This allows flexibility in the event that you actually need extra memory for texture storage. It will also keep the GART (Graphics Address Relocation Table) within a reasonable size. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå