bhargava Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Hei! Har søkt gjennom forumet, men finner ikke noen erfaringer med Toshiba Satellite 1900-102. Finner bare noe om at det hadde vært kjekt å få den testet :smile: Jeg har en del penger tilgode hos Telehuset, og lurte på om noen kan anbefale noen PC'er derfra. Telehuset fører i hovedsak Fujitsu-Siemens, Toshiba og Compaq. Jeg har sett spesielt på <A HREF="http://www.telehuset.no/th_shop/snProduct_Details.asp?NodeKey=020108&Page=2">Toshiba Satellite 1900-102</A>. Har denne Mobile-prosessor? Hvordan er støynivået? For tiden har jeg en Fujitsu-Siemens Amilo D, men støynivået på denne gjør det umulig å bruke den i forelesninger og på lesesalen. Krav til maskinen er: - bør være OK støynivå på den (med det menes det at, selvølgelig finner jeg ikke noen maskiner som er helt lydløse, men det skal ikke være slik det er nå; at alle snur seg hver gang viften begynner å gå - og det er ofte det!) - min. 20 GB harddisk, min. 256 MB minne - helst CD-brenner - må ikke være for tung - hadde vært kjekt med TV-utgang, men ikke et must Maskinen vil bli mest brukt til å skrive dokumenter, surfe på nettet, høre på musikk og så videre. Kommer nok til å bli litt spilling også, men dette er ikke det viktigste. Det viktigste er derimot støynivået føler jeg. Det skal kunne gå an å bruke den i forelesninger/lesesaler.¨ Håper noen her kan hjelpe! Forøvrig må jeg takke for et MEGET informativt forum! :smile: Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 På http://www.papyrus.no får du maskinen til 15000,- Det som er kipt med den er skjermen og ingen Firewire. Lenke til kommentar
bhargava Skrevet 22. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2002 Hva er det med skjermen da? Er skjermkortet integrert på hovedkortet? Poenget er at jeg MÅ handle hos Telehuset, da de tar min gamle Fujitsu-Siemens tilbake.. :smile: Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Max oppløsning er på 1024x768, det holder ikke for meg hvertfall :sad: Maskinen er dårlig på spilling med 16 MB skjermkort! Lenke til kommentar
bhargava Skrevet 22. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2002 Men om man kjører den på ekstern skjerm får man jo mer enn 1024x768.. :smile: Er ikke skjermkortet mulig å oppgradere? Fujitsu-Siemens'en hadde et skjermkort som tok minne fra RAM'en (opptil 32 MB). Selv på maks var ikke dette noe særlig til spilling heller da.. Men skjermkortet der hadde vel neppe noen egen CPU Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Spilling med maskinen funket dårligere enn forventet da "PC for alla" testet maskinen. Tror ikke det er så lett å oppgradere skjermkort på bærbare. SKjermkortet er ikke delt med minne. Integrert skjermkort er mye dårligere enn ATI/Nvidia. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Ekstern video 640 x 480 punkter med 16,7 mil. farger 800 x 600 punkter med 16,7 mil. farger 1024 x 768 punkter med 16,7 mil. farger 1280 x 1024 punkter med 16,7 mil. farger Opp til 85 Hz refresh Lenke til kommentar
bhargava Skrevet 22. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2002 Sitat fra Telehusets annonse: "I kombiansjon med en lyssterk 14" TFT-skjerm, avansert grafikk og førsteklasses lyd kan Satellite 1900 brukes til krevende multimedia applikasjoner, spill og andre program som tidligere bare fungerte optimalt på stasjonære maskiner." Rart om den ikke takler spill noe særlig bra da, men jeg vet ikke jeg.. :smile: Er det noen som kan svare på følgende: 1. Er det en desktop eller mobile CPU i maskinen? 2. Kan du anbefale noen andre maskiner fra Compaq, Toshiba eller Fujitsu-Siemens? :smile: Lenke til kommentar
knut Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Det står ingenting om at det er en mobil prosessesor på den maskinen, og siden det står det på noen av de andre maskinene toshiba har regner jeg med at det er en desktop prosessor. Uansett så er prisen altfor høy på telehuset sine nettsider. "ATI MOBILITY™ RADEON™ 16 MB DDR Video RAM " Det er ikke et dårlig skjermkort til å være en bærbar, og bør gi deg en helt grei ytelse. Compaq sine bærbare er av fin kvalitet. Men nå fikk jeg ikke åpnet compaq sine norske sider for å se hvilke produkter de har for øyeblikket. Compaq er flinkere til å bruke de mobile prosessorene enn det toshiba og fujitsu siemens er. Lenke til kommentar
MCDr Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Det som står i PC bladet mitt er: Tross at skjermkortet er et ATI Radeon M6 16MB hadde vi ventet oss et hoyere resultat. Dette er en midt i mellom data. Den har ikke sjangs mot Dell Inspiron 8200 eller Asus L3, men den er en fullgod PC - og dessuten snygg. :smile: Lenke til kommentar
bhargava Skrevet 23. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2002 Er ikke Compaq dårlig med tanke på oppgradering og sånn? Trodde det kun var mulig å bruke Compaqs egne deler om man skal sette inn nye komponenter i maskinen.. Prisen hos Papyrus er vel så lav fordi maskinen er "Ukens tilbud" der, er den ikke? Veiledende pris ligger jo høyere enn hos Telehuset. Liker imidlertid å handle hos Telehuset, da de er flinke når det gjelder service. Betaler gjerne litt ekstra og vet jeg har handlet trygt :smile: Lenke til kommentar
krister461 Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 tror ikke den maskinen takler mye spilling...så hvis ikke du har svært høye krav til prosessoren, synes jeg "TOSHIBA SATELLITE 1800-712" gir mer for pengene...selv om den kanskje er litt stor og stygg! ellers så kan jeg anbefale en toshiba satelite pro 6100...den er relativt dyr, men en god maskin!=) mvh krister Lenke til kommentar
bhargava Skrevet 23. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2002 Ser at Satellite 1800-712 har Celeron prosessor.. Liker ikke å kjøpe Celeron, med mindre noen kan overbevise meg om at det er like lurt som Pentium og AMD :smile: Er det noe annet enn cache'en som er merkbart på Celeron-CPU'er? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå