Gå til innhold

6800Go og ytelse..

Anbefalte innlegg

Før jeg bruker over 2000 kroner ekstra på skjermkort til min bærbare (inspiron 9300) lurer jeg sterkt på hvilken ytelse jeg egentlig får.

Hvordan yter Geforce 6800Go i forhold til 6800GT ?

Eller andre stasjonær-skjermkort..

Og hvordan yter det i forhold til radeon x300 som er det andre alternativet i 9300..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

GF 6800 Go er vel det definitivt raskeste skjermkortet for bærbare per dags dato, ikke minst i og med at det har 256 MB minne (såvidt jeg vet). Om det er verdt det kommer an på hva du har bruk for... skal du spille mye, og først og fremst nyere spill, vil det sikkert gi resultater.

ATI X300 er vel blant de svakere grafikkortene med dedikert grafikkminne til bærbar, men funker helt sikkert greit nok, og fremdeles langt bedre enn Intels integrerte brikker. Regner med de som har en i9300 er enig i at en maskin med slik ytelse (og i en slik prisklasse) fortjener bedre?

Lenke til kommentar

Her er en link der du kan se hvordan 6800Go kortet klarer seg mot stasjonære kort.

Ser ut til at den yter i område rundt 6600GT.

Ozelot Skrevet 16/06/2005 : 00:11

Leste en liten artikkel her på hw.no om en bærbar som hadde et Go6800 i seg.

Dette var faktisk bedre enn 6800GT.

Det var vel den bærebare med best grafikkort på den tiden.

Det var vell artikkelen om Dell sin XPS bærbare du leste?

Her er det snakk om et Go6800Ultra kort. Dette yter en god del bedre enn Go6800.

Endret av Zipman
Lenke til kommentar
Her er en link der du kan se hvordan 6800Go kortet klarer seg mot stasjonære kort.

Ser ut til at den yter i område rundt 6600GT.

Det var vell artikkelen om Dell sin XPS bærbare du leste?

Her er det snakk om et Go6800Ultra kort. Dette yter en god del bedre enn Go6800 da det har 4 fler pipelines.

Go6800 får aldeles ikke 7000 i 3DMark03!

Go6800 Ultra har ikke 16 pipelines, men 12, bare klokket høyere og har GDDR3.

Lenke til kommentar

Beklager det, gikk litt kjapt i svingende. Bare så på denne testen. Så nå etterpå at det ikke var snakk om en Go6800Ultra med 16 pipes men en kalkulasjon om hvor mye et slikt kort ville trukket av strøm.

Men er det ikke da litt merkelig at Go6800Ultra kortet yter i et stasjonært 6800Ultra klasse? Selv med 50 Mhz mer på kjerne og minne hastighet trodde jeg ikke det ville gi den samme ytelsen som 4 fler pipelines... Har Go versjonen noe mer å by på sammenlignet med vanlige stasjonære i 6800 serien?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...