Gå til innhold

Høytalere & Reciever 20 000kr


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg kommer til å kjøpe meg en surroundreciever i klassen til AVR3805, ikke nødvendigvis den - men ca like kraftig.

 

Har sett på en del høytalere som jeg er interessert i og trenger tips, jeg er helt newbie på området! Har lest litt tester, og meninger og sett litt på design og funnet disse aktuelle:

 

Høytalere rundt 8000kr:

1 B&W 603s3

2 PSB T65

3 DALI suite 2.8

4 JBL Northridge E-90

5 Focal.JMlab Chorus 726 S

6 Audio Pro Blue Diamond (denne er litt dyrere, men har sub'er)

7 System Audio SA1280MK2 (denne er nedsatt 5000! nå)

Hvilken hadde du valgt?

 

Har følgende alternativer til forsterker - hvilken anbefaler dere?

MARANTZ SR7005 9995kr

DENON AVR3805 10995kr

ONKYO TX-SR702E 9995kr

H/K AVR335 7995kr

 

Om dere lurer på bruken, så er dette begynnelsen på et surroundsystem - så det blir da film, musikk (her liker jeg å spille høyt, og hører på ALT)

 

Tilsammen bør det ikke bli over 20 000kr med kabler

 

Takk for all hjelp!

Endret av Becks69
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv vil jeg anbefale deg Marantz SR7500. Det skyldes at jeg har den selv og er "utrolig" fornøyd med den. ( faktisk et passende ord )

 

Den er kraftig, strømsterk, mange inn/ut-ganger, enkel å sette opp, Diggbar programmerbar fjernkontroll, tøft og ryddig design.

 

Hadde nok valgt Focal.JMlab Chorus 726 S men det er vel bare frontsettet?

Hvis du skal kjøpe det frontsettet så burde du ha bak-/centerhøyttaler(e) fra samme serien slik at du får de samme specsene på de fleste.

 

Hvor bor du? Kan forresten gi deg mange bilder fra marantzen..

 

Her er min lille tråd om SR7500 :

Marantz SR7500

Endret av Breiker
Lenke til kommentar

Jeg hadde valgt Marantz og System-Audio.

 

Hvis du vil ha mye trykk og bass,så ta PSB T-65.

Vær klar over at PSB T-65 har et uvanlig dypt kabinett. Det er 50 cm dypt.

Personlig synes jeg ikke det er pent.

 

Audio-Pro er en rå høyttaler det også. Kjøper du de,så slippper du kjøpe sub senere.

 

Ta også Patos Basic med i vurderingen din.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg bor på vestlandet, Sogndal, for de som lurte på det.

 

Jeg kommer mest sansynlig til å handle i Bergensområdet, og da har jeg hifiklubben og hificenter tilgjengelig. Vet ikke om andre i.o.m at jeg ikke er så kjent i Bergen.

 

Kan jo selvfølgelig reise til oslo for å handle også, men jeg kommer til å flytte til bergen om kort tid, da e er det greitt å ha forhandleren for alt du har kjøpt i nærheten.

Lenke til kommentar
hvis du tøyer budsjettet litt, så er ProAc studio 125 en høyttaler du bør høre på..

De høyttalerne har jeg hørt på. Fantastiske høyttalere! :yes:

Helt sykt at så mye godlyd og dypbass kan komme fra en så liten høyttaler!

 

Mitt valg falt uansett på Patos Lyric 402.

Jeg har hatt MANGE høyttalere de siste 10 årene,men Patos 402 er uten tvil de beste høyttalerne jeg har hatt!

Så trådstarter,Patos 402 bør du vurdere hvis du har råd.

 

Patos 402 fikk 100 av 100 poeng av Norges mest kjente Hi-Fi skribent Knut Vaadset i test. Det sier bare litt om hvor bra disse høyttalerne er.

Det er også kommet en MK II oppgradering til 402. Den har jeg bestilt selv. Koster bare ca 1000 kr. :grin:

Lenke til kommentar

Patos lyric ja, skal se om jeg får meg et godt tilbud på den - noen tips om beste butikk?

 

Hva er en MK II oppgradering?

 

Det begynner uansett å sprenge budsjettet mitt kraftigt her, jeg er tross alt ingen kjenner - skal vedde på jeg ikke hadde hørt forskjell på cervin wega til 2k og en-eller-annen high-end høyttaler :whistle:

 

Så jeg trenger egentlig et godt kjøpt til max 8000kr, og om jeg ikke har gjort det klart så er jeg glad i litt punch :)

Lenke til kommentar

jeg har ikke lest hele threaden, men vet at hifi center har en HK 330 eller 335 for rundt 4000 kroner i deres sommerkampanje, jeg har 330 selv og er meget fornoyd men vet ikke om tilbudet gjelder fortsatt!!

 

for hoyttalere ville jeg tatt meg en tur innom finn.no, utrolig hvor mye bra man finner og spesielt til en billig penge. til de pengene du sparer kan du kjope noen gode kabler :)

 

mitt oppsett: org pris/pris jeg fikk de/den for

Harman Kardon 330 8000/6000

Jamo D590 13 000 / 7000

Jamo E530 1500 / pakke pris sammen med D590

Jamo CEN (husker ikke hvilket nr) fikk den av sostra mi :)

Pioneer 370 (dvd spiller) 1300/1000

diverse kabler fra nordost, proson og ixus... alle kabler for 4000

 

Total pris pa alt dette kommer pa ca: 28 tusen, mens jeg fikk alt for 18/19 tusen

 

god handel !!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...