Gå til innhold

Dataskjerm på tv

Joffii

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv 640x480 i oppløsning. Det ligger nærmere TVens veldig lave oppløsning og vil dermed gjøre bokstavene mer leselige (og mye større).

Problemet er den gamle teknologien i TVen.

Hvis du bruker for høy oppløsning så blir bare bokstavene så små på TVen at det bare blir blurry grøt.

Lenke til kommentar

ta å heller utvid skrivebordet. Det er det jeg har gjort. Hvis du ser på bildet så er den skjermen med lav oppløsning tv`en. Ser filmer på tv`en hele veien nå og jeg kan ikke klage på bildet. oppløsningen på tv`en har jeg på 1024x768 mens på pc`en har jeg det på 1280x1024.

For å få dette til så trykk på skjerm 2 og trykk på "utvid windows skrivebordet til denne skjermen"

Forresten så har jeg og et radeon 9600 kort men jeg har 9600xt 256mb versionen men det har vel ikke så mye å si

post-23-1118859129_thumb.jpg

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar

Hvis du ser på dataskjermen(den med høy oppløsning) så har den et vindu oppe. Hvis du ser på det vinduet så er det bilder av to skjermer der, nr1 og nr2. trykk på skjerm nummer 2 og trykk på "utvid Windows-skrivebordet til denne skjermen" og så save du instillingene med å trykke bruk så er det gjort :)

post-23-1118860051_thumb.jpg

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar

japp så drar du ting inn der. fks en windows media player og velger fullskjerm, for å se film.

Dra og slipp

edit: du har en knapp som heter edit når du skriver inlegg. Med denne kan du redigere inlegget isteden for å skrive nytt.

Endret av Åsmund
Lenke til kommentar

Bare hyggeligt. glad to be of some help :D

tv`er er jo ment for filmer og sånt. mens pc skjermer er ment for å lese tekst og sånt. Det er en god forklaring til hvorfor det ikke er så bra grafikk på annet en bilder og filmer på tv`er men husker ikke hvorfor

Endret av Marcelo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...