Gå til innhold

Lage varslingstjeneste på nettet?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å lage en slags party side. I den forbindelse har jeg lyst til å lage en side hvor brukere kan logge inn å tipse om ting som skjer.

Er det også en måte en kan få det til å fungere med sms? F.esk at folk sender melding via sms og det blir registrert på siden? Også at eventuelt jeg kan sende ut rapport via sms til brukerene...

 

I første omgang fukere det med bare på nettet, men det hadde vært topp med sms også...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er ikke et prosjekt som er gjort i en håndvenning. Dersom du nesten ikke vet noe om dette (du skriver ikke noe om utgangspunkt), så ville jeg funnet noen til å gjøre det for deg. Med mindre du er villig til å bruke tid og lære under veis.

 

Det du trenger er først tilgang til en webserver hvor du også kan bruke en database slik som MySQL og et dynamisk serverside system for å generere sider, slik som PHP.

 

Når du har dette, kan du enten sette deg ned å skrive ting selv. Eller du kan finne et ferdig system på nett, og modifisere det til ditt behov. Et eksempel på et gratis forum-system er PhpBB. Men det er muligens overkill for ditt prosjekt.

 

SMS til web er i høyeste grad mulig. Jeg vet om noen som har gjort det som amatørprosjekt, men jeg vet ikke noe om hva slags løsning de benyttet. Jeg kan tenke meg det er en tjeneste som kan kjøpes. WAP er selvsagt en annen mulighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...