Gå til innhold

6800LE vil ikke spinne DirectX cube.

Anbefalte innlegg

Kjøpte et Gainward 6800LE som virker bra helt til man skal starte spill eller noe. Kjørt DirectX diagnostic test og finner at maskinen eller skjermkortet henger seg ved 3D testene... Det kan resultere i blå skjerm hvor det klages på nv4-driver. Har satt inn ny nvidia drivere uten at det ble bedre.

Siden kortet kom bulk har jeg ikke bok.... Er der noen Gainward drivere som må beyttes??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har samme kort. får lignende problem i bf2. begynner å spille men får blåskjerm etter 20 min hvor det referes til nv4 driveren hos meg også. Du kan jo prøve de siste nye, eller i hverfall noen windows sertefiserte. prøv også å legge inn siste versjon av dx som er 9.0c hvis denne allerede er innstallert prøv med 9.0b

Lenke til kommentar

Kan være du har vært uheldig og fått et defekt kort.

Det var STORE problemer med 6800LE tidligere, pga en feil i referansedesignet fra NVidia som gjorde at nesten alle produsentene lagde kort som ikke fungerte ordentlig (slike feil som du får).

Prøv kortet i PC'n til en kamerat e.l.

Får du samme feil der, er det sannsynligvis et defekt kort.

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar

Prøvd den på annen maskin som ble helt "rabiat !!". Butikken sa Oii ... hardwarefeil... , og fikk den tilbake. Skal prøve engang til innen 14 dg. -fristen.

Edit: Meget takknemlig for bekreftende svar! :yes:

Endret av sveinsel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...