Gå til innhold

Ultraportabel med god ytelse?

Anbefalte innlegg

heisann,

noen som har oversikt over ultraportable med god ytelse? Tenker aa bruke en ultraportabel som hovedmaskin, selvssagt med dockingstasjon og ekstern skjerm naar jeg er hjemme.

Den eneste jeg vet om som ikke koster saa alt for mye er Dell D410, men den er ganske stygg og tykk og tung for ultraportabel aa vaere.

Noen andre? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært inne på samme tanken selv, men fannt ut at for hva man må gi ekstra for maskinen + docking så får man kjøp en helt kurrant stasjonær PC som uansett kommer til å knuse enhver ultraportabel i ytelse..

Lenke til kommentar
Jo men da er den jo ikke bærbar. selvfølgelig får man mye billigere stasjonære.

Tror jeg selv skal bestille den nye Asus w3v når den kommer på lager hos butikkene. samme som w3n omternt bare med x600 kort ;)

Forstod det slik at han ville ha ytelsen hjemme, og mener det da er rasjonellt å kjøpe en ultraportabel til "fornuftig pris" OG en stasjonær..

Men det er klart, om man trenger ytelse på farten hjelper det lite med en stasjonær hjemme..

Lenke til kommentar
heisann,

noen som har oversikt over ultraportable med god ytelse? Tenker aa bruke en ultraportabel som hovedmaskin, selvssagt med dockingstasjon og ekstern skjerm naar jeg er hjemme.

Den eneste jeg vet om som ikke koster saa alt for mye er Dell D410, men den er ganske stygg og tykk og tung for ultraportabel aa vaere.

Noen andre? :)

X1

:yes:

Lenke til kommentar

takknemlig for svar, tar imot gjerne flere forslag!

for aa presisere litt, maskinen skal ikke brukes til spill. jeg lager musikk og skal bruke den naar jeg spiller live. sjekk www.healthyboy.no

boer ha: GB-lan, bluethooth, minst 1 gb ram, 533 mhz FSB

foretrekker en maskin uten widescreenskjerm.

mvh meankanin, for tiden i barcelona pga Sonar! :!:

Lenke til kommentar

hva med Acer Travelmate 3000 (something, something)?... 12 tommer, 1,4Kilo, 2x256 ddr2, 1,7Ghz Pentrium M... ikke verdens beste skjermkort og ekstern Firewire dvd/cdrom?

Sto mellom denne og Asus s5 da jeg bestillte i dag. Ble Asusen men, men...

Edit: crap! så ikke kravet ditt om 1GB ram med det samme, MEN denne maskinen har en skikkelig Firewire port og ikke en slik "liten" en som er vanlig på ultraportable. Til info for deg som skal benytte den for musikk. BT - Check, GB - Check 533 FB - Check. Powerbook? .. jeg ler!

Endret av fishnchips
Lenke til kommentar

FujitsuSiemens sin Lifebook P7010, med en ekstra 512mb RAM brikke er ingen racer på ytelses-highwayen, men det er en helt nydelig maskin når du blir vant til tastaturet.

LCD skjermen har en kontrast, og en sort-gjengivelse som slå det meste. LCD skjermen i denne maskinen er noe av det beste jeg har sett i mine år som laptop-tekniker.

Vakkert !

....men til spilling er det vel få ultraportable som er spesiellt egnet.

-W

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...