Ghostrider Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Finnes det et program som lokaliserer tomme kataloger, og kan evt. slette de? Jeg har et stort dir med masse små subfolders, hvor noen er tomme, og jeg ønsker å slette disse uten å måtte gjøre det manuelt. Windows Explorer tilbyr ingen muligheter for dette, uansett om man oppgir minimum/maksimum filesize. Noen som har en løsning? Lenke til kommentar
Smaug Skrevet 22. juli 2002 Del Skrevet 22. juli 2002 Hvis jeg ikke husker feil så har "Norton util." en funksjon for dette. Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 du kan kanskje forsøke å søke på nettet etter disk/ folder cleaner eller no? har brukt program for dette på startmenyen der det fjerner pekere som ikke har noe program knyttet til seg. finnes sikkert for ditt problem og. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. juli 2002 Del Skrevet 23. juli 2002 Den enkleste løsningen JEG kjenner er et program som heter RmEmty. Det er et freeware DOS-program som du finner på denne linken her: http://www.ded.com/nonags/cl.html. Det er et helt enkelt sletteprogram for tomme kataloger. Kjøres helt enkelt med kommandolinjen: rmempty c:shareware Et annet freeware DOS-program kan muligens gjøre jobben, men som har mye kraftigere potensiale heter DELEN og kan finnes her: http://www.simtel.net/pub/pd/18861.html. Kommandolinjen som fungerer for meg er: delen c:shareware /sx /! *.* Du må være litt forsiktig med dette programmet, for det sletter lett ALT (filer og kataloger) hvis du bruker det galt. Hvis du kjører programmet med kommandolinjen: delen c:shareware /sxn /! *.* så ser du om den sletter filer. "n" betyr at at det ikke skal utføres noen fysisk sletting, kun test. Hvis det kommer opp noen filer i listen når du kjører med "n" så fungerer programmet IKKE som du ønsker. Når du har gjort den nødvendige testingen, så er det nok sikrest å legge DELEN inn i en batch-fil. Programmet kommer også med en dokumentasjonsfil med eksempler. Du bytter selvfølgelig ut c:shareware med din egen katalog fra eksemplene over. Jeg har ikke noen STOR erfaring med noen av de to programmene, men de har gjort jobben med noen små ad-hoc oppgaver for meg. [ Denne Melding var redigert av: sofTest på 2002-07-23 05:12 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå