Gå til innhold

Ny PC til ca. 10-15k

Anbefalte innlegg

Jeg skal nå ha meg en ny maskin (endelig) .

Min nåværende maskin inneholder : 2,4 ghz , 1024mb ram , radeon 9600 pro og 2 harddisker.

Jeg vil nå ha noe som jeg merker at er bedre. Jeg tenkte å kjøpe 19" flatskjerm og det er litt viktig at det er stillegående fordi den skal stå på rommet mitt. Jeg tror også jeg vil satse på Pentium 4.

PCen skal brukes til masse msn , spill (battlefield 2, WoW, Steam-spill og mange andre spill) , webcam , noe videoredigering , 3d programmer , photoshop osv.

Kunne noen sette opp en handlevogn elnz ? Evig takknemlig.

Peace Out!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DVD-brenner: NEC DVD recorder ND-3540A IDE Black 495,-

Harddisk: Maxtor DiamondMax 10 300GB SATA 16MB 7200RPM NCQ 1550,-

Hovedkort: Asus P5LD2 Deluxe, I945P 1.695,-

Kabinett: Cooler Master Stacker 1.295,-

Minne: Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 1024MB 899,-

Prosessor: Intel Pentium 4 630 3.0GHz Socket LGA775, 2MB, EM64T, BOXED 1.950,-

Skjermkort: Asus EN6800 GeForce 6800 256MB DDR PCI-Express 2.590,-

Sum: 10474,-

Skjerm og Strømforsyning får noen andre finne, det er ikke min sterkeste side.

Mulige innsparingspunkt: Kutt ut DVD-brenner og harddisk om dette ikke er nødvendig, eventuelt mindre harddisk.

Kommentarer: DVD-brenner er meget god, er selv fornøyd med harddisk som yter veldig godt som OS-disk, CPU støtter 64bit (EM64T) og har 2mb cache, klokker godt, skjermkort kan lett softmoddes til 6800GT, kabinett er stort og har mange gode løsninger, er også lagd av Alu, dermed lett. Raskere minne kan være en idè om du planlegger å klokke langt.

Har latt det være ~5000 igjen til skjerm og strømforsyning.

Edit: som en kompis nettopp påpekte for meg, du kan ikke modde det til 6800GT da GT har GDDR3-minne, og 6800 bare har DDR, my bad. Men kan fortsatt moddes meget nært et 6800GT.

Endret av Nomix
Lenke til kommentar
  clayman_ skrev:
hadde også vært tøft hvis jeg kunne hatt to flatskjermer koblet til pcen... det hadde vært toppers.

Om du leter frem to 17" LCD-skjermer til 2000 +/-, kunne dette gått fint, men du bør da være klar over at du ikke nødvendigvis får gode spill-skjermer, og at prisen egentlig blir ganske høy.

Lenke til kommentar

Jeg kjører "utvidet skrivebord" med en lcd skjerm og en billig crt skjerm.

Er blitt direkte avhenig av dette, det funker så bra at jeg ikke kunne tenke meg bare en stor skjerm! CRt skjermen er bare midlertidig til jeg får penger til en lcd skjerm til.

Hvis du har en gammel skjerm og har plass til det å får de to til å funke ok sammen så ser jeg ingen grunn til at du ikke kan gjør det ;)

Lenke til kommentar
  RiFkinD skrev:
Jeg kjører "utvidet skrivebord" med en lcd skjerm og en billig crt skjerm.

Er blitt direkte avhenig av dette, det funker så bra at jeg ikke kunne tenke meg bare en stor skjerm! CRt skjermen er bare midlertidig til jeg får penger til en lcd skjerm til.

Hvis du har en gammel skjerm og har plass til det å får de to til å funke ok sammen så ser jeg ingen grunn til at du ikke kan gjør det ;)

Helt enig i dette. Dobble skjermer er digg for å bruke et litt faglig utrykk :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...