Villmink Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 En venn av meg påstår at jeg ikke burde la hunden min ligge på baderomsgulvet da dyr kan utvikle testikkelkreft av å ligge på gulv med varmekabler. Stemmer dette? I så fall, er det farlig å ligge der også når kablene er slått av for sommeren? Lenke til kommentar
gspr Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Hva i alle dager? Varme på de edlere deler er kjent for å forårsake dårlig sædkvalitet - men kreft?? Det har jeg aldri hørt. Dersom varmekablene er avslått er det i hvertfall ikke fare for noen av delene. Edit: Typo. Endret 15. juni 2005 av gspr Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Det vennen din siktet til var 99,9% sikkert magnetfeltet som dannes rundt kablene. Nå har det seg sånn at magnetfeltet rundt to kabler mer eller mindre kanselerer hverandre - så du kan nok ta det ganske så bra med ro. Og nei det er ikke noe magnetfelt når det ikke går strøm. Hvorvidt bikkja di kan få testikkelkreft - skadelige virkninger av magnetfelt er ennå ikke bevist. Og hvorfor akkurat testikkelkreft? Menmen. La dyret kose seg sier nå jeg. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Jeg syntes det hørtes litt merkelig ut ja. Da lar jeg han få ligge der. Er så kaldt og godt der nå om sommeren. Lenke til kommentar
Hypsilofodonten Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 aldrig hørt om at varmekabler skal være kreftfremkallende? vil være like farlig og ha senga stående på ett rom med varmekabler da i såfall ? vår hund ligger sikkert 8-10 timer dagen på varmekabler Lenke til kommentar
Luv Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) wHAT he said Endret 24. juni 2005 av dD. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 (endret) Ehh.. litt oppklaring må til her ser jeg: Det er de elektriske feltene som opphever hverandre... mens de magnetiske feltene er der fremdeles. Sterke magnetfelt er kjent for å ha påvirkning på mennesker, men i elektriske anlegg så får vi bare en svak magnetisk påvirkning. Ingen er i dag helt sikre på om at man over tid vil få ulemper med svak magnetisk påvirkning. Med de forskrifter vi har i dag er påvirkningen fra husets indre el-anlegg mye større enn dem fra høyspentlinjer. Det er større sammenheng mellom å frykte å frå kreft fra høyspentlinjer og få det enn å få det om man ikke frykter å få kreft... i følge en skrudd professor som foreleste for oss. Men i alle fall: hunden vil antakelig bli utsatt for de sterkeste magnetfeltene som finnes i et vanlig hus, derfor er det ikke utenkelig at den da lettere vil få helsemessige bivirkninger enda dette så vidt jeg vet ikke er påvist. Men jeg TROR ikke at magnetfeltene kan være så sterke at de vil påvirke hunden i det hele tatt. Endret 23. juni 2005 av GolfBag Lenke til kommentar
Vain Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 I så fall, er det farlig å ligge der også når kablene er slått av for sommeren? Det er ihvertfall ikke skadelig å ligge der når strømmen er av.. Lenke til kommentar
Lilleh Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Når en hannhund er er kryptorchid: det vil si har en eller begge testikler i bukhulen (fordi de under utviklingen ikke har vandret ned i skrotum/pungen slik de skal) har denne testikkelen større risiko for å utvikle kreft, muligens på grunn av at testikkelen utsettes for en høyere temperatur enn normalt når den ligger inne i bukhulen. Dersom økt temperatur er årsaken til økt kreftrisiko ved kryptorchide testikler er det mulig antagelsen om økt kreftrisiko ved ekstern varmepåvirkning fra for eksempel varmekabler kan ha en liknende effekt. Jeg har imidlertid aldri sett noen studie utført med tanke på denne problemstillingen. Mvh. Vet. Camilla H Lilleholt http://dinfastdyrlege.com/ Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 At magnetfelt eller varme skal skape mutasjoner i DNA høres absurd ut. Da burde du få kreft av varmefunksjonen i bilen din eller kreft av WiFi. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Nice bump! Fire år gammel tråd. Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Årets bump ja, men kan jo spørre trådstarter: Har hunden din fått kreft? tross alt fire år den har ligget på gulvet der! Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 massif vevsidereklame-bump! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå