Gå til innhold

Delte disken i feil partisjoner

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har delt en 60 gb harddisk til 5gb/55gb. Nå angrer jeg og vil heller har 10gb/50gb grunnet disken til oprativsystemet er full. Vet dere en løsning på dette? Jeg har 30 gb ledig på 55gb delen.

Takk for alle svar.

Laien :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du flytter over mine dokumenter vil nok det hjelpe (høyreklikk på snarveien i startmenyen og velg egenskaper)

Som nevnt er også swapfil en lur ting å flytte (system i kontrollpanel)

Begge forutsetter at du har xp, i de andre versjonene er det nok litt anderledes å endre på dette.

Skal du gjøre partisjonen større har som nevnt partition magic 8 en slik funksjon, men programmet koster en del. Dessuten så er dette på eget ansvar, det kan gå galt og da vil du miste alt.

Lenke til kommentar

hybernation (hiberfil.sys) og pagefile.sys er 2 skjulte filer som normalt legger seg på roten av c:\ . hiberfil.sys er like stor som rammen din og pagefile.sys er 1,5x av rammen ved installasjon av OS. Har du f.eks 512mb ram, så rydder du bort 1,3gb fra C:\ ved å flytte/fjerne disse.

Lenke til kommentar

Hvis du ikke bruker hibernate-funksjonen til windows så går det helt fint å fjerne den.

Det virituelle minnet kan du gjerne flytte til en annen partisjon, men noen programmer som photoshop er ikke glad i at du fjerner den helt (Det kommer en sterkt anbefaling i oppstarten av photoshop). Måten du flytter det virituelle minnet på er å gå i kontrollpanelet -> system -> advanced -> performance -> viritual memory -> advanced.

Lenke til kommentar
Hvis jeg sletter/flytter disse systemfilene populært for OS? Skuller gjerne kunnet utvide disken... ;)

Takk for alle tips!

___

Laien;)

Du må ikke gjøre dette manuelt. Dette er instillinger i windows som fixer dette. Hvis du fjerner/flytter/sletter pagefile.sys manuelt er det veldig store sjanser for at Windows ikke booter opp neste gang.

kjør en google på "disable hybernation windows xp" og "disable pagefile windows xp" eller "move pagefile windows xp"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...