Dr.X Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Hei igjen.. Herregud, nå har jeg problemer igjen.. tar aldri slutt det her Har nettopp kjøpt nytt HK og RAM fra komplett. Abit NF7 og 512MB Corsair XMS pc 3200 ram. Dessuten fant jeg ut at det gamle skjermkortet mitt (GF4 TI 4600) måtte være ødelagt(nekter å fungere når jeg legger inn drivere), så jeg kjøpte et nytt Sapphire X700.[AGP 8x] Når jeg installerer kortet og prøver å starte maskina nekter den å vise noe på skjermen, og jeg får ingen POST. Har prøvd med et gammelt Radeon kort også, så det går rett og slett ikke med ATI kort. Så fort jeg skifter tilbake til GF4 kortet mitt funker alt igjen. (eller, jeg får i allefall et bilde på skjermen og kommer inn i win..) HVORFOR i all verden nekter maskina å boote med ATI kort? Har prøvd å clear`e CMOS også. Dette begynner virkelig å bli slitsomt.. og dyrt.. Endret 15. juni 2005 av Dr.X Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Ingen som har opplevd noe lignende? Trenger akkutt hjelp her nå! Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Fikk beskjed av komplett at jeg skulle sende inn både HK og det nye skjermkortet. Om det hjelper får vi nå se.. *lei* Lenke til kommentar
Strategery Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Jeg har også et Sapphire ATI kort, på mitt kort trenger kortet en egen strømforsyning. Den trenger altså strøm for å fungere. Se etter en egen Powerinngang på kortet. Lenke til kommentar
Olemak Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Ikke vet jeg, men kanskje det kan funke bedre om du avinnstallerere nVidia-driveren først? X700 burde vel ikke ha egen strømforsyning, går ikke det over AGP da? Vet at kortet ikke trekker så mye strøm samenlignet med andre nyere kort. Lykke til i alle fall. Jeg føler med deg. Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Ikke vet jeg, men kanskje det kan funke bedre om du avinnstallerere nVidia-driveren først? Driverne har ikke noe å si når kortet ikke klarer å komme forbi POST. Endret 17. juni 2005 av Spaz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå