NightFlare Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Jeg har en 4 kanals forsterker, men får bare lyd i 2 kanaler, nemlig 1 og 2. 2 stk 6x9" er koblet til på kanalene 1 og 2. Fungerer utmerket. Sub`n er kobla til 3 og 4, men fungerer ikke. Byttet om på høytalerne, da fungerte sub men ikke 6x9". Ny forsterker, så tviler sterkt på at det er noe galt. Jeg har kun 1x phonokabel ut fra cd-spelleren, og den er kobla til kanal 1 og 2 inn på forsterkeren. Dvs jeg har ikke noe å koble til kanal 3 og 4 inn. Noen ide om åssen jeg kan få slått inn kanal 3 og 4? Må jeg kjøpe ny cd-speller med flere phono utganger? Her er forsterkeren, mind you jeg trenger ikke høre at det er en drittforsterker eller whatever annet noen kan kritisere for hehe, jeg vil bare ha tips og tricks. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Får ikkje linken til å funke. Men om du vil ha lyd ut på kanal 3 og 4 så må du jo ha lyd inn. Det du trenger er ein phonokabel til 6x9 og ein til subben, begge kjem frå spelaren. Om du har 2 subber kopler du likt som 6x9-settet. Dersom du har 1, og må bruke 2 kanaler, så brukoplar du. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Kjøp en phono splitter (Y-adapter) og koble det på phonokabelen din... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Då vil ha få samme lydkjelde på sub og 6x9. Lenke til kommentar
Opus Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Då vil ha få samme lydkjelde på sub og 6x9. Er det filter på forsterkeren, er ikke det noe problem. Kjører selv løsningen med Y-kabel på min forsterker, dog er det en 5-kanals. Lenke til kommentar
NightFlare Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Alright! Takk for svarene karer. Da stikker jeg å kjøpe Y kabel! Lenke til kommentar
SeT Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 må nok bli en splitter på deg ja:D viss ikke blir det som å sette 2 sub'er ved siden av hverandre og kun koble til den ene av dem, og så forvente at det blir lyd i begge! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå