Gå til innhold

Skal skrive brev til lærer. Går jeg over streken

fxwz

Anbefalte innlegg

t.o.m jeg forstår jo at han ikke er dårlig i norsk.. han skriver da bokmål til oss nå?

Norsken er det ikke noe spesielt galt med, og som han sier; dette er noe han fikk lov til å legge opp til selv, og valgte derfor å skrive på trøndersk.

Var ikke noe spesielt morsomt, men trur ikke hun vil ta seg nær av det heller ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor gidde i det hele tatt? Du har gått tre år, karakterene, orden og oppførsel er satt, hvorfor gidde i det hele tatt?

Nei, læreren min er grei, så hun fortjener såpass.

Orden og oppførsel er ikke satt!

Lenke til kommentar
Den blir jo satt i god tid før skolen slutter da...!

Ja det er den, men det betyr ikke at lærerene ikke kan komme fram med Korrekturlakken sin.

Vet om en som fikk nedsatt siste skoledag.

Men tilbake til topic. Bare å sende inn det brevet. Du går ikke over streken, er faktisk ganske langt til streken :yes:

EDIT: En liten leif

Endret av rkg1000
Lenke til kommentar

Hva feiler det der som ikke skjønner det der? Jeg er langt fra trønder og skriver skjelden på skikkelig SMS sprøk, men jeg leste det der så lett som ingenting for det!

Når han skal skrive noe uoffesielt (selv om det er til en lærer) så ser jeg ingen grunn til at han ikke skal skrive på dialekten sin!

Men så til brevet: Det var ikke for krast da det ikke var hun du "anngrep", men læreplan, men du kunne kanskje kuttet ut det? Sagt litt mer om hva du syntes om henne, hvordan hun klarte å lære bort osv?

Lenke til kommentar

Det feiler vel ikke oss som ikke skjønner det der noen ting vil jeg påstå. Det er vel heller det at vi ikke gidder å bruke tid på å lese en tekst som er skrevet på dialekt og sms-språk.

Hvis noen skriver sms-språk så har jeg store problemer med å ta dem seriøst. Det er vel kanskje der problemet ligger for andre også.

Edit: Det jeg orket å lese av brevet ditt lo jeg bare av... sorry, men jeg tror ikke læreren din klarer å ta det særlig seriøst heller.

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
Bortimot det mest grammatisk voldtatte tekststykke jeg noen gang har sett.

Å gud hvor jeg lo! :!:

Så kom denne

Hvis hensikten er å være en idiot gjør du en strålende innsats.

Reddet dagen min!

Elendig lærer i norsk har du hvertfall, siden grammatikkens verden fløy deg hus forbi... Ikke at jeg skal rope så høyt da, siden jeg ikke kan Og/å.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...