Gå til innhold

Metal Gear Solid summering... please!

Anbefalte innlegg

Solid Snake dreper Big boss i MetalGear 1 eller 2 så vidt jeg husker.

Da husker du feil...!

umm... nei..han husker helt riktig

da skal jeg prøve å forklare "fortune fenoemet"

jeg har ikke lyst å tro at fortune klarte å skyve unna de rakettene.

Jeg tror at det var Arsenal gear sin "gizmo" ( den lille tingen som gjør at kulene ikke treffer "brukeren") som skubbet unna rakettene slik at de ikke skulle treffe raiden eller snake. Hvorfor? Min teori er at den forandringen skedde da "viruset" begynte å virke på arsenals GW eller hva det nå het.

Den beskyttet bare raiden, siden snake fikk en kule i håndjerna etter det.

Er ikke helt sikker på det, for som jeg har sagt (at jeg tror) så virker det som osalot har full kontrol der og da. Bare noen minutter før så forklarer han hva det "viruset" er designet for, nemlig og slette alle spor etter Patriotene i arsenal og (sansynelig vis) ikke ødelegge GW, det tror jeg han gjorde samtidig som solidus drepte olga. Når Metal gearene klikker i vinkel så spør solidus (irritert) "osalot what have you been upp to?"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Solid Snake dreper Big boss i MetalGear 1 eller 2 så vidt jeg husker.

Da husker du feil...!

Jeg snakker ikke om Metal Gear SOLID 1, men Metal Gear 1 eller 2 fra slutten av 80 tallet og/eller begynelsen av 90 tallet.

OKK. Er bare så vant til å omtale MGS med kun Metal Gear se...

Men du mente jo de gamle spilla, og det forandrer en del..! :yes:

Lenke til kommentar

Jeg tror at det var Arsenal gear sin "gizmo" ( den lille tingen som gjør at kulene ikke treffer "brukeren") som skubbet unna rakettene slik at de ikke skulle treffe raiden eller snake. Hvorfor? Min teori er at den forandringen skedde da "viruset" begynte å virke på arsenals GW eller hva det nå het.

Forstår hvorfor du ikke vil det, men sannheten er at spillet har en del overnaturlige elementer ved seg. Arsenal har ikke noe slikt skjold (som fortsatt ikke kalles en "gizmo"). Tror egentlig du bare må akseptere at MGS ikke er helt realistisk. Med mindre du har noe mer å legge til, så klart. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Forstår hvorfor du ikke vil det, men sannheten er at spillet har en del overnaturlige elementer ved seg. Arsenal har ikke noe slikt skjold (som fortsatt ikke kalles en "gizmo"). Tror egentlig du bare må akseptere at MGS ikke er helt realistisk. Med mindre du har noe mer å legge til, så klart. ;)

Seff har Arsenal et slikt skjold. Det er heller du som må tenke deg litt om.

Det solidus sa om at man måtte være mange for å forsvare arsenal skal jeg forklare nå:

Tenk deg at en fiksebåt kun har en eller 2 mannskap. ossen i helvette skal de beskytte fiskebåten fra kapring? kansje båten ikke vil bli truffet av misiler, men man kan fortsatt bore(det det heter?) den.

Jeg vet at det ikke heter Gizmo, men man får ikke noe annet navn heller. derfor bruker jeg kaninører: "gizmo" :p

Lenke til kommentar

Seff har Arsenal et slikt skjold. Det er heller du som må tenke deg litt om.

Det solidus sa om at man måtte være mange for å forsvare arsenal skal jeg forklare nå:

Tenk deg at en fiksebåt kun har en eller 2 mannskap. ossen i helvette skal de beskytte fiskebåten fra kapring? kansje båten ikke vil bli truffet av misiler, men man kan fortsatt bore(det det heter?) den.

Nei, det har den ikke, for om den hadde det kunne ikke rakettene og prosjektilene som Ocelot avfyrte ha truffet den. Én teori kan jo være at han hadde deaktivert skjoldet akkurat da for å treffe målene sine, men i så fall må det ha vært noe annet som likevel hindret han i det. Tankene ledes da lett til Fortune.

Jeg vet at det ikke heter Gizmo, men man får ikke noe annet navn heller. derfor bruker jeg kaninører: "gizmo" :p

Kall det et elektromagnetisk skjold, du. Det er det det er. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Hva om skjoldet var av?

Herregud. Prøv å tenke litt logisk. Her skal de lage verdens farligste våpen, og så armerer de den ikke med en gizmo? (ja gizmo :p ) Dete r jo bare tett.

Jeg husker ikke alle argumentene jeg hadde da jeg kom på det, men viruset hjalp raiden en eller annen gang. Da er det jo mulig at det slo på sjoldet for å beskytte raiden.

Ellers var det som ble sagt tidligere om tro, og at man skulle ofre alt for den troen ganske bra sakt ja :)

Lenke til kommentar
Hva om skjoldet var av?

Herregud. Prøv å tenke litt logisk. Her skal de lage verdens farligste våpen, og så armerer de den ikke med en gizmo? (ja gizmo :p ) Dete r jo bare tett.

Jeg husker ikke alle argumentene jeg hadde da jeg kom på det, men viruset hjalp raiden en eller annen gang. Da er det jo mulig at det slo på sjoldet for å beskytte raiden.

Ellers var det som ble sagt tidligere om tro, og at man skulle ofre alt for den troen ganske bra sakt ja :)

NEI Arsenal har ikke ett slikt skjold (elektromagnetisk). Skjønner ikke hvor du har det fra, det blir aldri sagt det er bare noe du innbiller deg. Når Ocalot avslører planen og seg sier han "this is the little gizmo", det er det eneste man hører om det.

Ja det hadde vært logisk med et slik skjold på Arsenal men det kan jo være en logisk forklaring på det, som att det ikke går og lage det i den størrelsen, eller at det ikke er nokk kraft til det, eller min teori: vist man skal bruke Arsenal effektivt så må man ha en stor flåte på havet, en masse soldater og tanks på land og mange fly i luften ikke sandt? Pluss alle Metal Gearene. Tenk deg hva som hadde skjed om det skjoldet var opp og noen sender 1 eller 10 raketter, de ville skvette til alle kanter uten kontrol, og kunne treffe noen av de andre "vaktene" på land, vann, luft.

Er det noe og lure på???

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Nei det er ikke noe å lure på.

'Slik jeg husker det var det bare Metal gearene som skulle beskytte det.

Ingen forteller deg at (eksempel her :p ), men det betyr ikke at det ikke er slik.

This is the LITTLE gizmo

Det betyr ikke at man ikke kan lage større. Og Gismo = Dingsebums (haha Dingsebums :p ) eller noe i likheten. Og Det ocelot sier er at her er den Handye tingen. Han sier nødvendigvisk ikke : Her er den lille dingsebumsen". Isåfall betyr det ikke nødvendigvis at den er LITEN! arr...dette ble litt for vanskelig for meg også :blush:

Lenke til kommentar
Nei det er ikke noe å lure på.

'Slik jeg husker det var det bare Metal gearene som skulle beskytte det.

Ingen forteller deg at (eksempel her :p ), men det betyr ikke at det ikke er slik.

This is the LITTLE gizmo

Det betyr ikke at man ikke kan lage større. Og Gismo = Dingsebums (haha Dingsebums :p ) eller noe i likheten. Og Det ocelot sier er at her er den Handye tingen. Han sier nødvendigvisk ikke : Her er den lille dingsebumsen". Isåfall betyr det ikke nødvendigvis at den er LITEN! arr...dette ble litt for vanskelig for meg også :blush:

Vist du spiller spillet en gang til så vil du høre at solidus sier at arsenal trenger land, vann og luft asistanse pluss Metal Gearene. Det er rett og slett mange unaturlige "ting" i Mgs å rakettene som bommer er en av dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

duh.... ikke kom her og kom her. La meg sove på saken, så snakes me i morra (snakes..tog du ann? :p )

Tror heller at kojima skrev seg opp i ett hjørne :p

Endret av Slettet+1242
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242
Tror heller at kojima skrev seg opp i ett hjørne :p

Åh nei! Det har jeg vondt for å tro!! :D

Finnes HELT sikkert en meget god forklaring på detta!

Er jo liksom det jeg prøver å overbevise dere omm.

ER jo det The only o dreper meg for :p

Endret av Slettet+1242
Lenke til kommentar
Hva om skjoldet var av?

Jeg husker ikke alle argumentene jeg hadde da jeg kom på det, men viruset hjalp raiden en eller annen gang. Da er det jo mulig at det slo på sjoldet for å  beskytte raiden.

Her sier du imot deg selv. Jeg forklarte jo hvorfor det ikke passer med din teori. Om det var av, kunne det jo heller ikke ha beskyttet Raiden. Jeg kan heller ikke tenke meg at skjoldet var på akkurat der han sto. Hvorfor skulle det være laget med den muligheten? En annen ting: Hva i all verden er liksom poenget med den sekvensen om ikke Fortune gjorde det?

Lenke til kommentar
Hva om skjoldet var av?

Jeg husker ikke alle argumentene jeg hadde da jeg kom på det, men viruset hjalp raiden en eller annen gang. Da er det jo mulig at det slo på sjoldet for å  beskytte raiden.

Her sier du imot deg selv. Jeg forklarte jo hvorfor det ikke passer med din teori. Om det var av, kunne det jo heller ikke ha beskyttet Raiden. Jeg kan heller ikke tenke meg at skjoldet var på akkurat der han sto. Hvorfor skulle det være laget med den muligheten? En annen ting: Hva i all verden er liksom poenget med den sekvensen om ikke Fortune gjorde det?

NEMLIG!!!

Nå har jeg og andre kommet med argumenter mot at Arsenal har et elektromagnetisk skjold. Så vist det er noen som kan komme med argumenter som fulstendig overkjører disse så kansje jeg lar meg overbevise.

Skjønner arlig talt ikke hvordan folk klarer og overbevise seg om at det er et "skjold" og ikke Fortune når hele spillet er fult av usansyneligheter.

Vist vamp kan dodge kuler og løpe på vann og rett opp, så kunne sikker fortune bruke de siste kreftene sine på å sendet rakettene vekk. Tror Kojima skrev det slik for at hun skulle få en verdig slut, siden hun har mistet hele familien og blitt utnyttet hele tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

nei neg gir meg.

Det jeg prøvde å si av at arsenal sitt sjold bare beskyttet raiden.

Men dere har helt sikkert rett. Kommer jeg på noen gode, skal jeg heller poste de senere :)

Lenke til kommentar
nei neg gir meg.

Det jeg prøvde å si av at arsenal sitt sjold bare beskyttet raiden.

Men dere har helt sikkert rett. Kommer jeg på noen gode, skal jeg heller poste de senere :)

Hehe greit det :!:

Uanset rocker Metal Gear Solid serien noe jæ**ig!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Ja! Tror jeg liker 3'en best, sidens historie virker mest "realistisk".

Mange i dag som tror at kubakrisen ble unnviket pga våpenutviklere.

Men er det bare meg som syntes at David hayter høres gansje "dårlig" ut i 3'ern? Start en ny game, og legg merke til følgende:

"arter world owar.. blabla bla.

This began the era .. cold WAR". Legg merge til hvordan han sier war.

"woaerhh" Han legger alt for mye trykk i stemmen. Høres neten litt ut som om noen prøver å etterligne ham (Vanvittig god etterligning :p )

Lenke til kommentar
Ja! Tror jeg liker 3'en best, sidens historie virker mest "realistisk".

Mange i dag som tror at kubakrisen ble unnviket pga våpenutviklere.

Men er det bare meg som syntes at David hayter høres gansje "dårlig" ut i 3'ern? Start en ny game, og legg merke til følgende:

"arter world owar.. blabla bla.

This began the era .. cold WAR". Legg merge til hvordan han sier war.

"woaerhh" Han legger alt for mye trykk i stemmen. Høres neten litt ut som om noen prøver å etterligne ham (Vanvittig god etterligning :p )

Liker best 3eren på grun av den har best gameplay, men så liker jeg (også) 2eren best på grun av historien, for å si det sånn så liker jeg alle like godt, de er så sinnsykt bra at det er helt :w00t::w00t:

Det med stemmen kan jo være det er noe han gjør med vilje så vi i underbevistheten skiller ham fra Solid Snake.

Eller kansje han som "taleskuespiller" har utviklet seg... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...