Gå til innhold

Metal Gear Solid summering... please!

Anbefalte innlegg

Jeg tok feil, det går ikke ann å se "elvebredden" når man slåss med alle metal gearene. Det er jo mange mil ute på havet. Men jeg tror fortsat på teorien min (som jeg skrev lengre oppe), det er tross alt skyer på himmelen, vann der metal gearene står før de hopper opp på "plattingen", og langt ute i horisonten kan man se silluetene av veldig mange metal gear`s.

Meget mulig at du har rett. Jeg kan bare ikke forstå hvordan de Metal Gearene kan stå på vannoverflaten slik de gjør om det ikke er noe under dem. De står i alle fall ikke på Arsenal Gear, for den ligger lenger ned. Og hvor på Arsenal er egentlig den plattformen? Hm, burde kanskje finne frem spillet på nytt?

En annen ting: Tror det var Tchernobog som sa at det ikke var Fortune som reddet alle men at det var arsenals "gizmo" skjold. Det tror ikke jeg for det at vist arsenal hadde ett slikt skjold så hadde det jo ikke vært nødvendig med alle (25) metal gearene som skulle beskytte den. Og hvist Patriotene er så smarte som de virker så hadde di nokk ikke "lakt" skjoldet så lavt att rakettene nesten går i (tror faktisk jeg kan huske og høre ganske mange som eksploderer, noe som betur at de faktisk treffer).

Å, så det blir ikke sagt i spillet at Arsenal har et slikt skjold? Trodde jeg hadde gått glipp av noe, jeg. :) Og som sagt så kalles det ikke et Gizmo-skjold. Det er riktig at flere raketter treffer. Du kan ikke bare høre det, du kan også se det svært tydelig.

Desuten så er de misilene/bombene ganske små, så hva skjer vist noen angriper med en stor bombe som er designa til å trenge gjennom betong? Eller en hydrogen bombe?

Da vil jeg tro at Metal Gearene tar seg av den. De har jo alle tenkelige forsvarssystemer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den "platingen" de står på er jeg faktisk ikke helt sikker på hvor er men det viktigste er at den er nødvendig for gameplayet. Det hadde ikke funka å slåss mot alle Metal gearene foran på bauen (eller hva det nå heter) på arsenal, for de skal kunne komme fra alle kanter.

Nei det blir bare sagt at Fortune har et slikt "gizmo" skjold. Og dessuten så har ikke Arsenal alle tenkelige forsvarssystemer, Solidus sier faktisk at (eller påpeker)

Arsenal må ha mange Metal Gearer og full land, sjø, luft asistanse for og fungere efektift. Han hadde jo til og med tengt og gi Arsenal til Dead Cell etter han hadde funnet hva han leter etter, som er en liste med navner og data på alle Patriotene.

Dessuten så er det jo Oselot som sender alle rakettene, og det ser jo ut som han har kontrol på alt på det tidspungtet, så hvorfor skulle han sette på skjoldet akkurat når Fortune står der og bruker resten av kreftene sine på og beskytte alle.

Har nettop spilt gjennom Sons of Liberty.

Lenke til kommentar
Og dessuten så har ikke Arsenal alle tenkelige forsvarssystemer, Solidus sier faktisk at (eller påpeker)

Arsenal må ha mange Metal Gearer og full land, sjø, luft asistanse for og fungere efektift.

Vet det. Jeg sa at Metal Gear har alle tenkelige forsvarssystemer, ikke Arsenal. Det er dessuten bare en talemåte. Når Raiden kan overvinne flere av dem på en gang, finnes det jo åpenbart svakheter ved dem.

Lenke til kommentar

jeg tror personlig at fortune "dodga'" ve jelp av hjernen... liksom... mgs er jo ikke kjent for og fulle naturens lover... cobra-folka... vamp...

arsenal "seiler" i kysten av new york... siden plant lå jo i dn elva... åg jeg tviler på at arsenal seiler ut i havet også in i bukta ijenn...

tror dn plassen raiden slåss mot ray' ene er en 2. etasje i arsenal... under dekket...

fanta boy: du dreid dg ud... kojima lagde spel-raiden greiene for at vi kunne se en annen side av snake...

Lenke til kommentar

Jeg tror at grunnen til at Kojima gjorde sånn at Fortune klarte å få vekk rakettene er at hele spillet handler om å tro på noe. Også ofre alt for den troen. Det var ikke noe skjold som beskyttet Fortune, det var noe overnaturlig. Kojima ville ikke forklare alt, han ville la det være noe mystisk igjen, for ikke all tro kan forklares.

Grunnen til at han hadde med Raiden i 2ern er fordi han ville vise Solid Snake fra en annen vinkel enn hans egen. Mye av Solid-serien er baset på en filmserie med Kurt Russell fra 80-tallet som handler om en "en-manns-hær" som het Snake Plisskin. Kojima synes at siden så mye inspirasjon er tatt fra filmer, så brukte han det gamle filmtrikset med å se helten fra en annen sine øyne, for å unngå ensformighet.

Når det gjelder det som skjedde i Arsenal så er det en forklaring på det og. Alt som skjedde på the Big Shell var en simulasjon av det som skjedde i Shadow Moses. Hvis du ser etter kan du se likhetene over alt. Men Snake skulle ikke ha vært med.

Så da Snake satte inn viruset i Arsenal begynte all datasimulasjonen og sånn å klikke, derfor begynte det å skinne gjennom hva som skjedde. Jeg tror at mye inne i Arsenal var datasimulasjon, mens resten ikke var det, men jeg er ikke sikker.

Lenke til kommentar
fanta boy: du dreid dg ud... kojima lagde spel-raiden greiene for at vi kunne se en annen side av snake...

Nå må du roe deg litt, jeg har sagt et annet sted at kojima "lagde" raiden for at vi skulle se snake fra en annen side bla, bla, bla, gidder ikke å bevise det :p

Lenke til kommentar
Jeg tror at grunnen til at Kojima gjorde sånn at Fortune klarte å få vekk rakettene er at hele spillet handler om å tro på noe. Også ofre alt for den troen. Det var ikke noe skjold som beskyttet Fortune, det var noe overnaturlig. Kojima ville ikke forklare alt, han ville la det være noe mystisk igjen, for ikke all tro kan forklares.

Grunnen til at han hadde med Raiden i 2ern er fordi han ville vise Solid Snake fra en annen vinkel enn hans egen. Mye av Solid-serien er baset på en filmserie med Kurt Russell fra 80-tallet som handler om en "en-manns-hær" som het Snake Plisskin. Kojima synes at siden så mye inspirasjon er tatt fra filmer, så brukte han det gamle filmtrikset med å se helten fra en annen sine øyne, for å unngå ensformighet.

Når det gjelder det som skjedde i Arsenal så er det en forklaring på det og. Alt som skjedde på the Big Shell var en simulasjon av det som skjedde i Shadow Moses. Hvis du ser etter kan du se likhetene over alt. Men Snake skulle ikke ha vært med.

Så da Snake satte inn viruset i Arsenal begynte all datasimulasjonen og sånn å klikke, derfor begynte det å skinne gjennom hva som skjedde. Jeg tror at mye inne i Arsenal var datasimulasjon, mens resten ikke var det, men jeg er ikke sikker.

Veldig bra sagt! :thumbup:

Lenke til kommentar
arsenal "seiler" i kysten av new york... siden plant lå jo i dn elva... åg jeg tviler på at arsenal seiler ut i havet også in i bukta ijenn...

Det Plant "brettet" lå jo ikke i noe elv men langt ute i sjøen. "out in the bermudas" eller noe sont sier otacon når snake forteller kordinatene.

Ps: Det var ikke Solid Snake som sa: a name means nothing on a battlefield... after a week, nobody knows your name after all...

Det var Naked Snake eller Big Boss som han er bedre kjent som. Solid snake er en genetisk kopi (eller en clone) av Big Boss, akkurat som Liquid og Solidus. Det er derfor de er så (relativft) like.

Lenke til kommentar
Og dessuten så har ikke Arsenal alle tenkelige forsvarssystemer, Solidus sier faktisk at (eller påpeker)

Arsenal må ha mange Metal Gearer og full land, sjø, luft asistanse for og fungere efektift.

Vet det. Jeg sa at Metal Gear har alle tenkelige forsvarssystemer, ikke Arsenal. Det er dessuten bare en talemåte. Når Raiden kan overvinne flere av dem på en gang, finnes det jo åpenbart svakheter ved dem.

Men det holder ikke med bare metal gear som vakter uanset, arsenal må ha hjelp av luft, vann og bakke styrker for å funke skikkelig.

Lenke til kommentar

Men det holder ikke med bare metal gear som vakter uanset, arsenal må ha hjelp av luft, vann og bakke styrker for å funke skikkelig.

Vet det, sier jeg jo! Jeg har da fullført spillet selv. ;)

Lenke til kommentar

Vet det, sier jeg jo! Jeg har da fullført spillet selv. ;)

Greit greit, skal ikke mase... :blush:

Lenke til kommentar

Det Plant "brettet" lå jo ikke i noe elv men langt ute i sjøen. "out in the bermudas" eller noe sont sier otacon når snake forteller kordinatene.

Ps: Det var ikke Solid Snake som sa: a name means nothing on a battlefield... after a week, nobody knows your name after all...

Det var Naked Snake eller Big Boss som han er bedre kjent som. Solid snake er en genetisk kopi (eller en clone) av Big Boss, akkurat som Liquid og Solidus. Det er derfor de er så (relativft) like.

vis du følger med i spillet får du jo vite at tanker sprengterett utfor manhattan... marines var på vei ut til bermuda plassen for å teste RAY... mn så kom folka... resten vett du... pluss i begynnelsen av "plant-chapter" ser du jo at noen helikoptre flyr under en bro rett ved siden av plant... tivler at de har broer midt i havet i bermuda...

PS.nææsh!... om liquid, solidus og snake er kloner av Big boss... e jo isje heilt domme... vis du spiller MGS1 og HØRER ETTER når meryl spør snake hva han heter så sier han "a name..." tullet.... aha! selv om Big Boss sikert sier det samme...

Lenke til kommentar

vis du følger med i spillet får du jo vite at tanker sprengterett utfor manhattan... marines var på vei ut til bermuda plassen for å teste RAY... mn så kom folka... resten vett du... pluss i begynnelsen av "plant-chapter" ser du jo at noen helikoptre flyr under en bro rett ved siden av plant... tivler at de har broer midt i havet i bermuda...

PS.nææsh!... om liquid, solidus og snake er kloner av Big boss... e jo isje heilt domme... vis du spiller MGS1 og HØRER ETTER når meryl spør snake hva han heter så sier han "a name..." tullet.... aha! selv om Big Boss sikert sier det samme...

Ja tankeren sprengte utenfor manhatten men det var mange mil utenfor. Selvølgelig flyr helikopterene forbi broa, de må jo komme seg ut til "the plant", dessuten så kommer det ett klipp rett etter det (rett før du ser hodet til raiden) hvor du kan se at det er langt ute.

Solidus, liquid, og snake ER cloner av big boss, vist du tenker litt logisk så er jo naked snake (i 3eren) en voksen mann sikkert mellom 35-40 år og hvor gammel tror du han hadde vært i 2eren da 40 år senere. Det er derfor osalot sier til solidus at han er "a spitting image of big boss", og solidus refererer til big boss som "the old man" minst en gang. Solid Snake dreper Big boss i MetalGear 1 eller 2 så vidt jeg husker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Solid Snake dreper Big boss i MetalGear 1 eller 2 så vidt jeg husker.

Da husker du feil...!

umm... nei..han husker helt riktig

da skal jeg prøve å forklare "fortune fenoemet"

jeg har ikke lyst å tro at fortune klarte å skyve unna de rakettene.

Jeg tror at det var Arsenal gear sin "gizmo" ( den lille tingen som gjør at kulene ikke treffer "brukeren") som skubbet unna rakettene slik at de ikke skulle treffe raiden eller snake. Hvorfor? Min teori er at den forandringen skedde da "viruset" begynte å virke på arsenals GW eller hva det nå het.

Den beskyttet bare raiden, siden snake fikk en kule i håndjerna etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...