samusaran Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Har spilt igjennom alle de tre Metal Gear Solid spillene, og etter hvert eneste spill har jeg fundert litt over historien (spesielt da i toeren, huff den var voldsom). Har forstått det der med Naked Snake og Big Boss og det dere der, men jeg leser fortsatt her og der at de kaller ham i Metal Gear Solid 3 for Solid Snake! Et spørsmål som jeg aldri har fått svar på er: Mot slutten av Sons of Liberty, hvorfor slåss Raiden i så rare dataomgivelser når han slåss mot Metal Rex eller hva den heter? Var det hele uvirkelig? Noen som har peiling på MGS historien som kan gi noen gode svar på mine spørsmål? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 det var ikke noen Solid snake i mgs3. punktum. Hvorfor raiden sloss oppe noe som ligner bakken i VR ver jeg ikke. Kansje det var den store metal gearen sitt sjorld eller noe? . Lenke til kommentar
samusaran Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Metal Gearens skjold var det ikke for folk dukket bare opp fra løse luften etterhvert. Funderer over den der altså! Det er egentli Metal Gear Solid 2 jeg sliter mest med. Metal Gear Solid 1 og 3 har jeg någenlunde peiling på nå. Var ikke så utrolig vanskelige de to sammenlignet med løse-tråder-klimakset i MGS2. Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Metal Gearens skjold var det ikke for folk dukket bare opp fra løse luften etterhvert. Funderer over den der altså! Det er egentli Metal Gear Solid 2 jeg sliter mest med. Metal Gear Solid 1 og 3 har jeg någenlunde peiling på nå. Var ikke så utrolig vanskelige de to sammenlignet med løse-tråder-klimakset i MGS2. Da forsto du ikke historien, den er like komplisert, som den er genial. Se i demo theatre, igjen. Så finner du det ut! De "Data omgivelsene" var Arsenal Gear, mer vet jeg ikke! Lenge siden jeg har spillt MGS2. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Tror enten du har lest feil eller at de som skrev at man spilte som Solid Snake i MGS3 har tatt feil. MGS1/MGS2: Solid Snake MGS3: Naked Snake/aka The Big Boss Endret 16. juni 2005 av Wooho Lenke til kommentar
samusaran Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 Den med Naked Snake og Solid Snake har jeg forstått, men det er visst et par journalister som ikke helt har forstått det tror jeg. Kan nesten ikke begynne å rippe opp i historien nå, men det er noen helt eksepsjonelt kule spill selv om jeg kanskje ikke henger helt med i svingene. Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 hele mgs2 "prosjektet" var jo for å teste arsenal`s sensur system (for å si det enkelt), tror kansje den rare plassen i den figthing scenen var som en demonstasjon om hva arsenal kan, kansje det var en slags ilusjon eller et hologram (manipulert igjenom nanomaskinene til raiden akkurat som "sjefen" og Rose, for det ser ikke slik ut når de andre kommer etter på), men egentlig sto di på dekket. Det han slås mot er foresten en masseprodusert versjon av Metal Gear Ray, du kan f.eks se forskjell på knærne. Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 hele mgs2 "prosjektet" var jo for å teste arsenal`s sensur system (for å si det enkelt), tror kansje den rare plassen i den figthing scenen var som en demonstasjon om hva arsenal kan, kansje det var en slags ilusjon eller et hologram (manipulert igjenom nanomaskinene til raiden akkurat som "sjefen" og Rose, for det ser ikke slik ut når de andre kommer etter på), men egentlig sto di på dekket. Det han slås mot er foresten en masseprodusert versjon av Metal Gear Ray, du kan f.eks se forskjell på knærne. Pluss at The Patriots testet ut Raiden for å se om han kunne (var like god/klarer det samme oppdraget) som ellers the legendary Solid Snake ville ha gjort. Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 hele mgs2 "prosjektet" var jo for å teste arsenal`s sensur system (for å si det enkelt), tror kansje den rare plassen i den figthing scenen var som en demonstasjon om hva arsenal kan, kansje det var en slags ilusjon eller et hologram (manipulert igjenom nanomaskinene til raiden akkurat som "sjefen" og Rose, for det ser ikke slik ut når de andre kommer etter på), men egentlig sto di på dekket. Det han slås mot er foresten en masseprodusert versjon av Metal Gear Ray, du kan f.eks se forskjell på knærne. Pluss at The Patriots testet ut Raiden for å se om han kunne (var like god/klarer det samme oppdraget) som ellers the legendary Solid Snake ville ha gjort. Er noe der, jeg tror at Patriots tror at de kan manipulere Raiden, Solid Snake i likhet med sin far, hatet Patriotene Raiden blir helt sikkert bad i 4'ern Siden mange folk hater han, og kanskje det var derfor Kojima satt han i 2'ern, for og bygge et hat for han Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 hele mgs2 "prosjektet" var jo for å teste arsenal`s sensur system (for å si det enkelt), tror kansje den rare plassen i den figthing scenen var som en demonstasjon om hva arsenal kan, kansje det var en slags ilusjon eller et hologram (manipulert igjenom nanomaskinene til raiden akkurat som "sjefen" og Rose, for det ser ikke slik ut når de andre kommer etter på), men egentlig sto di på dekket. Det han slås mot er foresten en masseprodusert versjon av Metal Gear Ray, du kan f.eks se forskjell på knærne. Pluss at The Patriots testet ut Raiden for å se om han kunne (var like god/klarer det samme oppdraget) som ellers the legendary Solid Snake ville ha gjort. Er noe der, jeg tror at Patriots tror at de kan manipulere Raiden, Solid Snake i likhet med sin far, hatet Patriotene Raiden blir helt sikkert bad i 4'ern Siden mange folk hater han, og kanskje det var derfor Kojima satt han i 2'ern, for og bygge et hat for han Håper og tror ikke Raiden blir bad. Jeg synes han er kul, man blir jo godt kjent med ham og burde ha sympati for ham. Desuten så sa Snake til ham at han måtte finne ut noe selv å "tro på" o.s.v, og han ser veldig opp til Snake, så etter det ville det bare være vanskeligere å manipulere ham til å bli ond. Han ble nokk også mindre naiv etter 2eren så han er nokk ikke så godtroende, serlig etter han fikk tilbake minnene fra barndommen. Jeg skjønner at folk som forguder mgs 1 ble skuffa over at det var han som var hovedpersonen, men jeg synes det er kult å se Snake fra en annen "vingkel" enn hans egen, dessuten er ikke Raiden noen pinglete amatør heller. Raiden er liksom en "fan" av Snake og det er kult for det minner om oss. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 det var ikke noen Solid snake i mgs3. punktum. Nuh, det var da vel Solid Snake man spilte i "Ape Escape" modusen (husket ikke navnet i farten). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242 Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 det var ikke noen Solid snake i mgs3. punktum. Nuh, det var da vel Solid Snake man spilte i "Ape Escape" modusen (husket ikke navnet i farten). Spar meg! Jeg vet ihvertfall hvordan Fortune "skubbet unna" de rakettene. Hun gjorde det ikke! Det var Arsenal sitt "Gizmo-sjold" som beskyttet raiden. Det gjorde den etter at viruset kom activ. Og siden det var Ocelot som angrep skjedde dette, siden han ikke var en del av "ut-testingen" av raiden. Lenke til kommentar
tåa Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) tror kansje den rare plassen i den figthing scenen var som en demonstasjon om hva arsenal kan, kansje det var en slags ilusjon eller et hologram (manipulert igjenom nanomaskinene til raiden akkurat som "sjefen" og Rose, for det ser ikke slik ut når de andre kommer etter på), men egentlig sto di på dekket. Hva snakker du om? Det er jo ikke samme stedet engang. Etter kampen blir Raiden slått ut av Solidus, og fraktet opp på dekk i svime. Akkurat hvor kampen foregår er ikke godt å si, men sannsynligvis er det ett eller annet sted inne i den massive Arsenal Gear. Du hører av ekkoet i Solidus' stemme at du befinner deg innendørs. Jeg vet ihvertfall hvordan Fortune "skubbet unna" de rakettene.Hun gjorde det ikke! Det var Arsenal sitt "Gizmo-sjold" som beskyttet raiden. Det gjorde den etter at viruset kom activ. Og siden det var Ocelot som angrep skjedde dette, siden han ikke var en del av "ut-testingen" av raiden. Det må du forklare nærmere. Edit: Nå forstod jeg hvor du fikk det navnet fra. I denne sekvensen sier Ocelot: "This is the little gizmo." Trodde du at gizmo var navnet på skjoldet? Vel, tilfellet er at gizmo er et alminnelig engelsk ord som kan oversettes til dings eller greie. Det er ikke verre. Men du må fortsatt forklare meg hva du mente med resten av det du skrev, for det virket ganske interessant. Endret 21. juni 2005 av tåa Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 tror kansje den rare plassen i den figthing scenen var som en demonstasjon om hva arsenal kan, kansje det var en slags ilusjon eller et hologram (manipulert igjenom nanomaskinene til raiden akkurat som "sjefen" og Rose, for det ser ikke slik ut når de andre kommer etter på), men egentlig sto di på dekket. Hva snakker du om? Det er jo ikke samme stedet engang. Etter kampen blir Raiden slått ut av Solidus, og fraktet opp på dekk i svime. Akkurat hvor kampen foregår er ikke godt å si, men sannsynligvis er det ett eller annet sted inne i den massive Arsenal Gear. Du hører av ekkoet i Solidus' stemme at du befinner deg innendørs. Jeg vet ihvertfall hvordan Fortune "skubbet unna" de rakettene.Hun gjorde det ikke! Det var Arsenal sitt "Gizmo-sjold" som beskyttet raiden. Det gjorde den etter at viruset kom activ. Og siden det var Ocelot som angrep skjedde dette, siden han ikke var en del av "ut-testingen" av raiden. Det må du forklare nærmere. for det første så verken ser eller hører du at solidus drar raiden noen plass, og for det andre så er det bare ekko i stemmen til solidus til han viser seg så forsvinner det, det er heller ikke ekko i stemmen til raiden. for det tredje så kan du se elvebredden og bygninger rundt så de må være ute! Lenke til kommentar
tåa Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 tror kansje den rare plassen i den figthing scenen var som en demonstasjon om hva arsenal kan, kansje det var en slags ilusjon eller et hologram (manipulert igjenom nanomaskinene til raiden akkurat som "sjefen" og Rose, for det ser ikke slik ut når de andre kommer etter på), men egentlig sto di på dekket. Hva snakker du om? Det er jo ikke samme stedet engang. Etter kampen blir Raiden slått ut av Solidus, og fraktet opp på dekk i svime. Akkurat hvor kampen foregår er ikke godt å si, men sannsynligvis er det ett eller annet sted inne i den massive Arsenal Gear. Du hører av ekkoet i Solidus' stemme at du befinner deg innendørs. for det første så verken ser eller hører du at solidus drar raiden noen plass, og for det andre så er det bare ekko i stemmen til solidus til han viser seg så forsvinner det, det er heller ikke ekko i stemmen til raiden. for det tredje så kan du se elvebredden og bygninger rundt så de må være ute! Selvsagt hører du ikke at de drar noen plass. Dette er jo klippet bort. Ekkoet forklares lett av at Solidus' stemme først spilles av høyt gjennom høyttalere, mens senere står han bare og snakker vanlig til Raiden. Da hører man ikke noe ekko. Men hvis du faktisk kan se omgivelser i bakgrunnen, skal jeg gi meg på at de er inne. Dette kan ikke jeg huske (men så er det også en stund siden jeg spilte spillet). I så fall velger jeg å tro at Raiden står et sted oppå Arsenal Gear før den løftes opp av vannet. Samme stedet som i den følgende sekvensen er det i alle fall ikke. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Har det noe å si om Arsenal Gear er oppe av vannet, den flyr i så fall rett over vannet i og med det krasjer i byen, så velger jeg å tro att den flyr svært lavt. Lenke til kommentar
Agres Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 det var ikke noen Solid snake i mgs3. punktum. Nuh, det var da vel Solid Snake man spilte i "Ape Escape" modusen (husket ikke navnet i farten). Spar meg! Jeg vet ihvertfall hvordan Fortune "skubbet unna" de rakettene. Hun gjorde det ikke! Det var Arsenal sitt "Gizmo-sjold" som beskyttet raiden. Det gjorde den etter at viruset kom activ. Og siden det var Ocelot som angrep skjedde dette, siden han ikke var en del av "ut-testingen" av raiden. Forklar det nærmere du Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 24. juni 2005 Del Skrevet 24. juni 2005 det var ikke noen Solid snake i mgs3. punktum. Nuh, det var da vel Solid Snake man spilte i "Ape Escape" modusen (husket ikke navnet i farten). Spar meg! Jeg vet ihvertfall hvordan Fortune "skubbet unna" de rakettene. Hun gjorde det ikke! Det var Arsenal sitt "Gizmo-sjold" som beskyttet raiden. Det gjorde den etter at viruset kom activ. Og siden det var Ocelot som angrep skjedde dette, siden han ikke var en del av "ut-testingen" av raiden. Dette skjoldet til Fortune ser man jo helt ifra starten av spillet, da hun og Vamp stjeler presidenten(?!), det jeg ikke skjønner helt er hvorfor skulle skjoldet ikke funke oppå Arsenal Gear i slutten av (første del av)spillet? Lenke til kommentar
BigBoss Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 det var ikke noen Solid snake i mgs3. punktum. Nuh, det var da vel Solid Snake man spilte i "Ape Escape" modusen (husket ikke navnet i farten). Spar meg! Jeg vet ihvertfall hvordan Fortune "skubbet unna" de rakettene. Hun gjorde det ikke! Det var Arsenal sitt "Gizmo-sjold" som beskyttet raiden. Det gjorde den etter at viruset kom activ. Og siden det var Ocelot som angrep skjedde dette, siden han ikke var en del av "ut-testingen" av raiden. Dette skjoldet til Fortune ser man jo helt ifra starten av spillet, da hun og Vamp stjeler presidenten(?!), det jeg ikke skjønner helt er hvorfor skulle skjoldet ikke funke oppå Arsenal Gear i slutten av (første del av)spillet? I første del av spillet funker jo skjoldet helt utmerket...! Det er på slutten av Plant det virkelig begynner å ligne noe! Det at ho blir skutt, er jo fordi Ocelot slår av skjoldet hennes! Ocelot er helt værst, og har kontroll over det som skjer!!! Ocelot har en finger med i hele opplegget, og er derfor rimelig sjef! Han sier jo dette selv til Fortune! At ho ikke er uovervinnelig, og da viser han at han har denna gizmoen...! Lenke til kommentar
TheOats Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 tror kansje den rare plassen i den figthing scenen var som en demonstasjon om hva arsenal kan, kansje det var en slags ilusjon eller et hologram (manipulert igjenom nanomaskinene til raiden akkurat som "sjefen" og Rose, for det ser ikke slik ut når de andre kommer etter på), men egentlig sto di på dekket. Hva snakker du om? Det er jo ikke samme stedet engang. Etter kampen blir Raiden slått ut av Solidus, og fraktet opp på dekk i svime. Akkurat hvor kampen foregår er ikke godt å si, men sannsynligvis er det ett eller annet sted inne i den massive Arsenal Gear. Du hører av ekkoet i Solidus' stemme at du befinner deg innendørs. for det første så verken ser eller hører du at solidus drar raiden noen plass, og for det andre så er det bare ekko i stemmen til solidus til han viser seg så forsvinner det, det er heller ikke ekko i stemmen til raiden. for det tredje så kan du se elvebredden og bygninger rundt så de må være ute! Selvsagt hører du ikke at de drar noen plass. Dette er jo klippet bort. Ekkoet forklares lett av at Solidus' stemme først spilles av høyt gjennom høyttalere, mens senere står han bare og snakker vanlig til Raiden. Da hører man ikke noe ekko. Men hvis du faktisk kan se omgivelser i bakgrunnen, skal jeg gi meg på at de er inne. Dette kan ikke jeg huske (men så er det også en stund siden jeg spilte spillet). I så fall velger jeg å tro at Raiden står et sted oppå Arsenal Gear før den løftes opp av vannet. Samme stedet som i den følgende sekvensen er det i alle fall ikke. Jeg tok feil, det går ikke ann å se "elvebredden" når man slåss med alle metal gearene. Det er jo mange mil ute på havet. Men jeg tror fortsat på teorien min (som jeg skrev lengre oppe), det er tross alt skyer på himmelen, vann der metal gearene står før de hopper opp på "plattingen", og langt ute i horisonten kan man se silluetene av veldig mange metal gear`s. En annen ting: Tror det var Tchernobog som sa at det ikke var Fortune som reddet alle men at det var arsenals "gizmo" skjold. Det tror ikke jeg for det at vist arsenal hadde ett slikt skjold så hadde det jo ikke vært nødvendig med alle (25) metal gearene som skulle beskytte den. Og hvist Patriotene er så smarte som de virker så hadde di nokk ikke "lakt" skjoldet så lavt att rakettene nesten går i (tror faktisk jeg kan huske og høre ganske mange som eksploderer, noe som betur at de faktisk treffer). Desuten så er de misilene/bombene ganske små, så hva skjer vist noen angriper med en stor bombe som er designa til å trenge gjennom betong? Eller en hydrogen bombe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå