Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dumping av fysisk minne, hva skjer?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et problem med min laptop.. For en stund siden oppgraderte jeg den ved å sette inn en 512MB SO-DIMM brikke slik at jeg til sammen fikk 768MB. Men etter at jeg gjorde dette begynte rare ting å skje.. Etter at maskinen har stått å idlet en stund, ca 1 døgn, får jeg blåskjerm med beskjed om at den dumper fysisk minne. Jeg bruker WinXP.

Lurer på om det er den nye RAM'en sin skyld eller om det kan være noen andre grunner til at dette skjer?

:mad:

Endret av mort3n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ka e det du prøver å påstå? At memtest ikke er 100% sikker lol? Den feilmeldingen kan bety mange ting, bl.a. feil i maskinvare. Undersøk litt mer før du sier noe så dumt neste gang da. plz omfg

Kontroller logger om hva som skjer. Administrative Verktøy --> Logger

Lykke til :)

Endret av RolfOve
Lenke til kommentar
Ka e det du prøver å påstå? At memtest ikke er 100% sikker lol? Den feilmeldingen kan bety mange ting, bl.a. feil i maskinvare. Undersøk litt mer før du sier noe så dumt neste gang da. plz omfg

Har byttet ut noen minnebrikker som skulle være i orden etter memtesten,

merkelig nok har det gitt resultater....

http://www.bleedinedge.com/forum/showthread.php?t=442

Endret av jarmo
Lenke til kommentar

Memtest er ikke 100% sikker. Det er også grunnen til at det ikke er nok, om du skal være tilstrekkelig sikker, å kjøre den bare en gang. Ettersom antall kjørte timer øker synker sansynligheten for at en feil i rammen slipper uoppdaget forbi. Etter nokk timer nærmer sansynligheten seg 0, men vil så vidt jeg har forstått aldri nå 0.

Edit: Jeg fant dette lille avsnittet på forumet til memtest86+

Thus all tests are executed in one pass, so does that mean that no errors

will show after the first pass if that pass didn't reveal any errors? Well

no, there are several reasons why errors might only show up after a number

of passes. Firstly as of this writing, the latest version of memtest also

includes a test which uses random test patterns, each pass these patterns

will of course be different. Secondly some types of errors simply don't show

up until the system has been running for a while or are very critical on a

certain timing condition, or other such conditions.

Så for å konkludere, når en hendelse skjer tillfeldig som her (valget av hvilket mønster den vil teste) så er det alltid en sansynlighet for at et vist mønster aldri vill bli valgt. Ettersom antall ganger dette gjenntar seg øker så synker sansynligheten mot 0, men vil aldri nå 0. Du er altså aldri 100% sikker, men mens antall runder du kjører programmet øker mot uendelig nærmer sikkerheten din seg uendelig mot 100%.

Endret av P@rm@nn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...