mort3n Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Hei. Jeg har et problem med min laptop.. For en stund siden oppgraderte jeg den ved å sette inn en 512MB SO-DIMM brikke slik at jeg til sammen fikk 768MB. Men etter at jeg gjorde dette begynte rare ting å skje.. Etter at maskinen har stått å idlet en stund, ca 1 døgn, får jeg blåskjerm med beskjed om at den dumper fysisk minne. Jeg bruker WinXP. Lurer på om det er den nye RAM'en sin skyld eller om det kan være noen andre grunner til at dette skjer? Endret 15. juni 2005 av mort3n Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Men etter at jeg gjorde dette begynte rare ting å skje.. Hva tror du selv ? Sjekk ut rammen din med memtest.... Btw. velkommen til "huset" Endret 15. juni 2005 av jarmo Lenke til kommentar
mort3n Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Jeg har kjørt memtest, og alt gikk fint og flott med den.. Så derfor jeg ikke skjønner stort.. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Jeg har kjørt memtest, og alt gikk fint og flott med den.. Så derfor jeg ikke skjønner stort.. Memtesten er ikke 100% sikker, ser du noe i Winloggene ? Endret 15. juni 2005 av jarmo Lenke til kommentar
RolfOve Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Ka e det du prøver å påstå? At memtest ikke er 100% sikker lol? Den feilmeldingen kan bety mange ting, bl.a. feil i maskinvare. Undersøk litt mer før du sier noe så dumt neste gang da. plz omfg Kontroller logger om hva som skjer. Administrative Verktøy --> Logger Lykke til Endret 15. juni 2005 av RolfOve Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Ka e det du prøver å påstå? At memtest ikke er 100% sikker lol? Den feilmeldingen kan bety mange ting, bl.a. feil i maskinvare. Undersøk litt mer før du sier noe så dumt neste gang da. plz omfg Har byttet ut noen minnebrikker som skulle være i orden etter memtesten, merkelig nok har det gitt resultater.... http://www.bleedinedge.com/forum/showthread.php?t=442 Endret 15. juni 2005 av jarmo Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Ka e det du prøver å påstå? At memtest ikke er 100% sikker lol? Den feilmeldingen kan bety mange ting, bl.a. feil i maskinvare. Undersøk litt mer før du sier noe så dumt neste gang da. plz omfg Memtest er ikke 100% sikker. Det er også grunnen til at det ikke er nok, om du skal være tilstrekkelig sikker, å kjøre den bare en gang. Ettersom antall kjørte timer øker synker sansynligheten for at en feil i rammen slipper uoppdaget forbi. Etter nokk timer nærmer sansynligheten seg 0, men vil så vidt jeg har forstått aldri nå 0. Edit: Jeg fant dette lille avsnittet på forumet til memtest86+ Thus all tests are executed in one pass, so does that mean that no errors will show after the first pass if that pass didn't reveal any errors? Well no, there are several reasons why errors might only show up after a number of passes. Firstly as of this writing, the latest version of memtest also includes a test which uses random test patterns, each pass these patterns will of course be different. Secondly some types of errors simply don't show up until the system has been running for a while or are very critical on a certain timing condition, or other such conditions. Så for å konkludere, når en hendelse skjer tillfeldig som her (valget av hvilket mønster den vil teste) så er det alltid en sansynlighet for at et vist mønster aldri vill bli valgt. Ettersom antall ganger dette gjenntar seg øker så synker sansynligheten mot 0, men vil aldri nå 0. Du er altså aldri 100% sikker, men mens antall runder du kjører programmet øker mot uendelig nærmer sikkerheten din seg uendelig mot 100%. Endret 15. juni 2005 av P@rm@nn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå