Ustedalen Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Veldig bra film. Koste meg når jeg så den. Pirket er døren og dubbinga, ellers var alt bra. Legg den også ut på NAF! (Elsker også Ett Sekund) Edit: Må være enig med alle her, at det var en veldig fin jente du hadde med Endret 18. juni 2005 av tn_00 Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 (endret) Veldig bra film! Har ikke noe mer negativt å se enn det som allerede er sagt. Hvordan kom du på denne ideen? Søt pie forresten også Endret 18. juni 2005 av Zemeckis Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Edit: Må være enig med alle her, at det var en veldig fin jente du hadde med Hahahah, - var då svært då. Skal seie det til ho neste gong eg ser ho ;p Takk for hyggelege kommentarar Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Hahahah, - var då svært då. Skal seie det til ho neste gong eg ser ho ;p I like Lenke til kommentar
johanjohan Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Hehe.. joda, Pernille er søt! Zemeckis: Som det står i rulleteksten er manuset basert på en idè av Bjarte W. Helgesen. Så all ære til mannen med idèen Lenke til kommentar
Zemeckis Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Zemeckis: Som det står i rulleteksten er manuset basert på en idè av Bjarte W. Helgesen. Så all ære til mannen med idèen Ok, da leste jeg ikke godt nok Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 Ein veldig bra film, bedre enn dei fleste kortfilmer eg har sett før. Deilig med et lite stykke kunst. Er selvfølgelig noen ting eg bet merke i. Jeg syns pratingen stort sett fungerte bra. Men kansje droppet å bevege munnen helt? Syns det hadde passet bedre om alt ble fortalt av fortelleren, uten at skuespillerene beveget munnen (som de gjorde noen steder). Hadde kansje noe med synkroniseringen å gjøre. Untaket er på 1min 42 sec, hvor latteren fungerte greit. Alt i alt en veldig god kortfilm. Lenke til kommentar
andeik Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 Et lite spørsmål; Hvilken skrifttype har du brukt på rulleteksten? Lenke til kommentar
mintman Skrevet 20. juni 2005 Del Skrevet 20. juni 2005 (endret) Har ikke Petre en kortfilm konkurranse på gang nå om dagen? Kanskje du bør sende inn? Edit: Sorry, den kortfilmfestivalen var visst ferdig Endret 20. juni 2005 av gstavdal Lenke til kommentar
johanjohan Skrevet 20. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2005 Andeik: Fonten heter Myriad (bold). Datating: Hehe... mange takk... (rødme litt). Kjekt du likte filmen! gstavdal: Jo, den er nok over. Men om noen vet om kortfilmkonkurranser som ligger på lur tar vi gjerne imot tips om slikt... Hehe! Alltid gøy med litt publisitet rundt det vi holder på med også! Lenke til kommentar
ratix Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 (endret) Pia er søt Endret 22. juni 2005 av ratix Lenke til kommentar
whom Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Likte dubbingen, men som de sier, litt upresis. Spess. når "du" snakket for jenta, ble en tøff effekt. Kjempefin kortfilm. Den er hva forelskelse is all about. Lenke til kommentar
andeik Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Andeik: Fonten heter Myriad (bold). Off! Hvilke av de 50 da? http://www.fonts.com/findfonts/mondosearch...d=Myriad%20bold Lenke til kommentar
johanjohan Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Off!Hvilke av de 50 da? http://www.fonts.com/findfonts/mondosearch...d=Myriad%20bold Hehe... det kan vel du se like lett som meg vel? Neida... Jeg vet ikke, er bare en font som ligger i systemet mitt. Men etter å ha sett raskt gjennom dem ville jeg nok gått for det første, "Myriad Pro Bold". Skal jo ikke ha noe condensed, italic eller annet tull. Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Ble jo veldig nysgjerrig etter å ha lest de overstrømmende positive tilbakemeldingene. Men QT 7 klarer ikke å spille filen uten videre. Noen pluginn tilgjengelig for OSX? Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 25. juni 2005 Del Skrevet 25. juni 2005 Ble jo veldig nysgjerrig etter å ha lest de overstrømmende positive tilbakemeldingene. Men QT 7 klarer ikke å spille filen uten videre. Noen pluginn tilgjengelig for OSX? Fungerer ikke VLC til Os X da? Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 (endret) Vel, jeg synes denne idèen kunne vært bedre utført. Musikken var ensformig og over-harmonisk. Kameraføringen var i orden, men kunne vært langt mer spennende. Fargekorrigeringen minnet meg om et flashback fra en tidlig Bruckheimer film og kunne (også) vært mye mer spennende, og sorry Velmont, jeg fant ikke lyssettingen imponerende. Ikke akkurat 3 Punkts lyssetting? Ser mer ut som en taklampe lyser ned på våre helter. Jeg synes skuespillet var svakt og ikke troverdig. Sistnevnte gjelder også for dubbing. Filmen mangler klimaks/sluttpoeng og gir meg lite. Jeg kan ikke med samvittighet si at dette produktet samsvarer med all den positive responsen. Takk for meg Endret 26. juni 2005 av Kyrre (GHL) Lenke til kommentar
NickFalk Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 OK, lastet ned siste versjon av VLC og det gjorde susen. Så til filmen: Falt vel ikke nesegrus pladask på asfalten jeg heller, men slettes ikke verst. Det visuelle ter seg jo litt som en illustrert Romantikknovelle. (Finnes Romantikk lenger?) Her ligger kanskje grunnen til at ikke jeg smeltet helt. Det hele var kanskje litt for overromantisk småpjattete i mine øyne, men jeg er vel sannsynligvis i ferd med å bli en surmaget gammel kyniker og det er jo hyggelig at folk klarer å formidle noe såpass positivt romantisk uten å være ironiske. (Jeg hadde ikke fiksa det). Syntes skuespillerne funka ganske så bra, linsa så ut til å like det den fikk oppleve og det forplanter seg jo til oss som ser på også. Syntes i motsetning til Kyrre at "mer spennende" kameraføring er noe av det som har størst potensiale til å ødelegge en filmopplevelse. Synes dermed dere treffer ganske nære blinken når det gjelder dette. (Pent, men merksnodig hastig den siste dolly-pan-saken på slutten). Lyssettingen var bra syntes jeg, klisjéaktig romantisk kanskje, men med dette temaet. (Kanskje det heller er en konvensjon enn en klisjé?) Noen merkelig skygger i blandt ser man jo etter andre gjennomkjøring, men det ser man jo dærskendøtte meg i Hollywoodfilmer også. Syntes lyssettingen var bra jeg, den virket å være der for å underbygge det som skjedde, ikke trekke til seg oppmerksomhet på egne vegne. Ikke så halvgærn't altså, men tematisk ikke nok til å forføre meg... Lenke til kommentar
Seonaith Skrevet 26. juni 2005 Del Skrevet 26. juni 2005 Syntes i motsetning til Kyrre at "mer spennende" kameraføring er noe av det som har størst potensiale til å ødelegge en filmopplevelse. Synes dermed dere treffer ganske nære blinken når det gjelder dette. (Pent, men merksnodig hastig den siste dolly-pan-saken på slutten). Så du vet akkurat hva jeg tenker når jeg sier "mer spennende"? Skulle jeg laget en film der noen hadde streifet inn i en drøm, hadde jeg fokusert på øyne. Hvorfor har det potensiale til å ødelegge filmen? Nøytral og sjelløs kameraføring gjøres ikke bedre av kraner og dollyer i Bruckheimer-style, om det var det du trodde jeg mente. Lyssettingen var bra syntes jeg, klisjéaktig romantisk kanskje, men med dette temaet. Tror nok det er fargekorrigeringen som skaper romantisk stemning du. Lyset er farlig nøytralt - med unntak av et overeksponerende lys fra vinduet bak. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå