Gå til innhold

Film: Kortfilm: Pia mi

Anbefalte innlegg

Har du noen gang hatt en drøm som var så bra at du var

sikker på at den var virkelig? Har du noen gang hatt en virkelighet

som var så bra at du var sikker på at det var en drøm?

piami_1.jpg

"Pia mi" er en kortfilm om spenningen mellom to unge mennesker.

Tror ikke egentlig jeg vil si mer.

Selv har jeg stått for manus, regi, foto og klipp. Odin Omdal (Velmont)

skal ha mesteparten av æren for lyssetting. Musikken er komponert og

spilt av Thomas Torstrup (som forøvrig også hadde musikken til Et sekund).

Resten av crewet består av Karen Nedland Førre, David Tangen, Tove Lea

og Therese Sande (se rulletekst)

Oppdatert link: Pia Mi (Høyreklikk, lagre mål som...)

piami_2.jpg

Endret av johanjohan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det var veldig bra film, og likte mye av kamerabevegelsene - og belysningen var fantastisk.

Men jeg likte ikke kameraføringen helt i begynnelsen. Kamera beveget seg for fort, synes jeg. Men den type kameraføring synes jeg passet veldig bra i slutten.

Veldig bra film! :cool:

PS: Så "Et Sekund" på Landsmønstringen i Trondheim, fordi jeg var der med bandet mitt. Veldig bra film!

Lenke til kommentar
... og belysningen var fantastisk.

Eeeyh! Takk! :!: :love:

-- Og moro med ein kommentar med substans der ;) Er ein interessant ting du tek opp

der med farten på dollyen i starten. Hjalp tydelegvis å setje posten i signaturen :p

Plutseleg kom det tilbakemeldingar. :)

Lenke til kommentar

Først må jeg bare si at jeg boota pcen på ny for å se filem i windoze! Har ikke fått meg AVI spiller i liunx enda....

Utrolig bra film! Eg lokkte auene i dag eg og. Hu satt i armen min idag, Og når eg lokkte de opp igjen, så va hu der fortsatt. Det va fint!

Sånn rent teknisk er det noe av det fineste jeg har sett. Lys og klipping, kameravinkler og bevegelse var helt topp!

Hvor konstuktivt dette her ble vet jeg ikke, men filmen din fortjener skryt! Masse skryt!

Lenke til kommentar
[pirk] Når han gutten kommer inn døra, så lukker han den. Rett etter er den plutselig åpen. [/pirk]

Men var ellers bra. Synes dubbinga var litt merkelig, men filming og skuespill var bra.

Gratulerer! Du er den fyrste som såg denne høgst merkbare feilen. Det er ikkje pirk, det

er noko me må take til oss. Offoff. Burde hatt ein eigen andre-assisstent. Tok utruleg

lang tid før nokon såg det.

Om du kunne utdjupe kva du meiner med dubbinga så hadde det vore utruleg fint! :D

Kvifor er han rar? Stemmeleie? Ikkje «inni hovudet»-nok? Forventa du at når han endeleg

sa noko skulle det vere som han sa det heilt ekte? Det er ikkje retoriske spørsmål - det

hadde vore bra å fått forskjellige synspunkt på det.

--

engekri. Skal normalt vere med i dei fleste distroer. -- Bruk f.eks mplayer, den likar eg

godt sjølv. -- Filmen er komprimert i Linux forsåvidt.

Takk for tilbakemelding!

REDIGERT: Æsj. Eg har vore for mykje på MSN med mindreårige. Smiley-sjuka over meg.

Endret av Velmont
Lenke til kommentar

Har brukt fedora i tre dager nå så jeg er som sdagt ikke helt inni det enda... Skal prøve MPlayer

Jeg er også enig i at dubbingen ble litt rar. Bare noe av lyden passet så vidt til bildene, det hoppte inn og ut. Det var forsovet greit det, men jeg tror kasnje at det hadde blit bedre om Tingene han sa hadde vært helt nøyaktig lik bilde. Og tenkene hadde noe litt annerledes. Vet ikke hva, men noe burde vært gjort litt annerledes med den dubbingen.

En annen ting jeg reagerte litt på var at du (?) snakker stavanger/randaberg wathever, dialekt men Pia snakker med jeg er. Østlandsk/bokmål. Hun prater sikkert det til vanlig, men jeg synes det ble litt feil? Kansje det ikke er vesentlig i det hele tatt, men det var en av tingene jeg tenkte på når jeg så den en gang til

Lenke til kommentar

Engekri og Mixel: Ja, har stresset en del med "dubbinga". Har prøvd mange forskjellige muligheter, men på grunn av visse begrensninger kom jeg frem til at dette den beste løsningen. Kunne absolutt vært gjort bedre, men det får bli neste gang. Når det gjelder dialekten hennes er det riktig at hun snakker ala bokmål. Det tenkte vi ikke på under innspillingen. I tester i postarbeidet så det helt feil ut å si setningen hennes på stavangerdialket, fordi det brøt så drastisk med lipsyncen. Men jeg føler det går greit, ut i fra at "jeg" egentlig bare "gjenforteller" det som skjedde den gangen for en stund siden på soverommet, hvis du skjønner hvor jeg vil.

Eller: Hyggelig med tilbakemeldinger. Alt av positivt takker og bukker jeg for. Alt av konstruktiv kritikk går rett hjem det også.

Forresten Oleway: Joda, hyggelig at du likte "Et sekund". Jeg fikk dessverre ikke være i Trondheim selv, fordi det kræsjet med planene mine, men skulle gjerne vært der.

Mvh

Johan Nåden Dyrstad

Lenke til kommentar
Kjempefilm! Elsker idéen med dubbingen, selv om stemmen passet litt dårlig med leppebevegelsene av og til.

Synes det var en bra effekt jeg :yes:

Da blir det liksom litt mer "uvirkelig" og drømmeaktig...

Virkelig en bra film (og najs dame :whistle: jeg er geek så jeg er undskyldt :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...