Gå til innhold

usb ide kabinett går fyken på merkelig vis...

Anbefalte innlegg

Vel dette er andre gangen jeg opplever med et usb disk kabinett at når jeg kobler den fra pc'en etter mange uker og mnd koblet på 24/7 for så å koble den på igjen så klarer den ikke lenger å drive diskene. Ingen disker som jeg prøver å sette inn. Når jeg så setter diskene direkte i pc'en så fungerer de som bare det. Begge gangene har jeg koblet fra kabinettene fordi jeg skulle ta dem med et annet sted. Rare greier, det som om de holdes i livet av å være koblet til pc'en, men i det øyeblikket jeg kobler dem fra og kobler dem på igjen så er de nærmest døde. Dette er snakk om sandberg usb 2 hd kab. og et annet av metall, annet merke.

Noen som har opplevd noe lignende eller har en teori på dette?

X.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det virker rart, men hvis de henter strøm fra eksternt adapter så kan det jo være at harddiskene ikke liker å stå i ro. Har sett flere ganger at servere som har stått på 24/7 i mange mange år får problemer med harddiskene når de skrus av og ligger i ro en stund før de skrus på igjen.

Det virker som om hardiskene får nye egenskaper og går i stykker eller noe. Hvis du lar en harddisk ligge avskrudd noen dager og prøver igjen så virker det kanskje på nytt

Endret av Admin'c
Lenke til kommentar

Skal ikke være dårlig kontakt nei, og litt rart at det skjedde med begge boksene, og det etter at de som sagt hadde surret og gått 24/7 for så å bli koblet fra, ligget i ro noen timer og så blitt skrudd på igjen.... Jeg har nok skrudd dem av mange ganger med på igjen i løpet av x sek eller pr min. De har sluttet å virke når jeg har prøvd å koble dem på igjen dagen etter...... Rare greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...