Herr Brun Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Hei! Jeg lurer på om noen her liker å skrive dikt? Og er det noen her som skriver på nynorsk? Jeg ville blitt veldig glad hvis noen kom med et dikt på nynorsk (trenger egentlig ikke være selvskrevet) jeg kan få lov å bruke på eksamen. Er deg evig takknemlig om du hjelper meg! Herr Brun Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 www.dikt.no Penn penn, du er min venn! Men du må ikke være i nesen! Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Har faktisk sett der, og det er overraskende få dikt som er på nynorsk. De som er det er egentlig skikkelig banale og egner seg egentlig ikke på en norskeksamen, eller så er de VELDIG lange. Herr Brun Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Slettet Det var for teit Endret 15. juni 2005 av T-Solberg Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Det er et dikt som går sånn hær: Kjeidelig, Kjedelig. Han som skreiv det kunne enten få 6 eller stryk. Sto vist om det i avis for noen måneder siden. Lenke til kommentar
Tonio Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Det er et dikt som går sånn hær: Kjeidelig, Kjedelig. Han som skreiv det kunne enten få 6 eller stryk. Sto vist om det i avis for noen måneder siden. Gi meg avisen! Typisk vandrehistorie. "Det er helt sant en venn av en onkel av min tantes bestemor.. osv. sa det!" Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Ja, actualy så var det en comrad som sa det. Trur avisen som det var snakk om het VG, men jeg har aldri selv lest det ettersom vi ikke abonnerer på VG. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 litt rart...jeg greier ikke å skrive dikt, men av og til så snakker jo litt....sånn...errr....literatur/dikt-aktig Lenke til kommentar
Innos Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Det var stakars ola han var brent av sola men så kjem mora og tok han me til sola der drakk han solo og spanka tholo Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Det er et dikt som går sånn hær: Kjeidelig, Kjedelig. Han som skreiv det kunne enten få 6 eller stryk. Sto vist om det i avis for noen måneder siden. Med tanke på at det er feilstavet så tror jeg han ville fått stryk. Lenke til kommentar
Jarek Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Det er et dikt som går sånn hær: Kjeidelig, Kjedelig. Han som skreiv det kunne enten få 6 eller stryk. Sto vist om det i avis for noen måneder siden. Det var en kar (på min gamle skole mon tro? Husker ikke helt), som skulle skrive om kjedsomhet på en norskstil.. Han skrev bare "Dette er kjedsomhet.." og leverte inn Der var det også enten 6 eller stryk, men han fikk 2 eller noe (i følge en av mine gamle lærere). -Jar Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Det er et dikt som går sånn hær: Kjeidelig, Kjedelig. Han som skreiv det kunne enten få 6 eller stryk. Sto vist om det i avis for noen måneder siden. Med tanke på at det er feilstavet så tror jeg han ville fått stryk. No wonder jeg har 3 i nynorsk. Hvordan skrives det da? Kjeisamt, kjeisamt? Lenke til kommentar
Stokken Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Det er et dikt som går sånn hær: Kjeidelig, Kjedelig. Han som skreiv det kunne enten få 6 eller stryk. Sto vist om det i avis for noen måneder siden. Med tanke på at det er feilstavet så tror jeg han ville fått stryk. No wonder jeg har 3 i nynorsk. Hvordan skrives det da? Kjeisamt, kjeisamt? Ein kan skriva kjedeleg og keisamt på nynorsk. Endret 17. juni 2005 av lil_furi Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Det er et dikt som går sånn hær: Kjeidelig, Kjedelig. Han som skreiv det kunne enten få 6 eller stryk. Sto vist om det i avis for noen måneder siden. Med tanke på at det er feilstavet så tror jeg han ville fått stryk. No wonder jeg har 3 i nynorsk. Hvordan skrives det da? Kjeisamt, kjeisamt? Ein kan skriva kjedeleg og keisamt på nynorsk. Tror stavefeilen er "Kjeidelig"...skal vel være: Kjedelig, kjedelig. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Dette mangler litt finpuss og justering. Skrev det på nynorskeksamen, eller så var det bokmåleksamen. (skrev det på baksiden av en kladd, så det ble ikke levert inn) Eit blankt ark, ikkje lenger. Eg har skrive på det Eg. Ein skapar? Eller øydeleggjar? Ikkje lenger urørt eit blankt ark er ikkje meir. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Tror stavefeilen er "Kjeidelig"...skal vel være: Kjedelig, kjedelig. I henhold til ordboka mi kan man ikke skrive kjedelig, bare kjedeleg eller keisamt som lil_furi sa. edit: skrivefeil, det er ikke bra Endret 17. juni 2005 av ZLatzman Lenke til kommentar
morra Skrevet 17. juni 2005 Del Skrevet 17. juni 2005 Det er et dikt som går sånn hær: Kjeidelig, Kjedelig. Han som skreiv det kunne enten få 6 eller stryk. Sto vist om det i avis for noen måneder siden. Det var en kar (på min gamle skole mon tro? Husker ikke helt), som skulle skrive om kjedsomhet på en norskstil.. Han skrev bare "Dette er kjedsomhet.." og leverte inn Der var det også enten 6 eller stryk, men han fikk 2 eller noe (i følge en av mine gamle lærere). -Jar Det har jeg også hørt om. Vår norsklærer fortalte om det (vet ikke om det var samme episode). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå