Gå til innhold

Noe feil med CPU'en min? (AMD Athlon XP)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en AMD Athlon XP prosessor. Når jeg skulle overklokke den så fikk jeg et problem. Multiplikatoren var låst til 11, greit nok. Men når jeg skulle stille på mHz'ene så kom problemene! Når jeg skulle stille på CPU'ens frekvens, så stod det bare min:100 og max:129. Han som eide pcen før meg sa at det skulle gå til max:191, og at når jeg overklokket den så kunne jeg gjerne stille den på 187 mHz, slik han hadde pleid å gjort. Hva er det som skjer? Jeg får den nå bare opp i ca 1,35 gHz, og jeg vil ha den høyere. Jeg har prøvd å flashe ny BIOS, men det ser ikke ut til å virke.

Takk

Endret av lunamaster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg har en AMD Athlon XP prosessor. Når jeg skulle overklokke den så fikk jeg et problem. Multiplikatoren var låst til 11, greit nok. Men når jeg skulle stille på mHz'ene så kom problemene! Når jeg skulle stille på CPU'ens frekvens, så stod det bare min:100 og max:129. Han som eide pcen før meg sa at det skulle gå til max:191, og at når jeg overklokket den så kunne jeg gjerne stille den på 187 mHz, slik han hadde pleid å gjort. Hva er det som skjer? Jeg får den nå bare opp i ca 1,35 gHz, og jeg vil ha den høyere. Jeg har prøvd å flashe ny BIOS, men det ser ikke ut til å virke.

Takk

Har du noen ganger prøvd å unlocke Athlon Xpen?

Lenke til kommentar

Høres ut som du må bytte en jumper-instilling på hovedkortet, eller forandre bruker instillingen i BIOS til "user defined". Hvis cpu er låst eller ikke, har ikke noe med åssen FSB du kan velge å gjøre. Der hvor du kan stille på FSB i BIOS så er det ofte noen alternativer "Auto, Performance, User Defined" etc. Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...