lunamaster Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Hei, Jeg har en AMD Athlon XP prosessor. Når jeg skulle overklokke den så fikk jeg et problem. Multiplikatoren var låst til 11, greit nok. Men når jeg skulle stille på mHz'ene så kom problemene! Når jeg skulle stille på CPU'ens frekvens, så stod det bare min:100 og max:129. Han som eide pcen før meg sa at det skulle gå til max:191, og at når jeg overklokket den så kunne jeg gjerne stille den på 187 mHz, slik han hadde pleid å gjort. Hva er det som skjer? Jeg får den nå bare opp i ca 1,35 gHz, og jeg vil ha den høyere. Jeg har prøvd å flashe ny BIOS, men det ser ikke ut til å virke. Takk Endret 15. juni 2005 av lunamaster Lenke til kommentar
lunamaster Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Og forresten finnes det noe program som gjør at man kan klokke prosessoren min i Windows? Jeg har testet CPU MSR men det støttet ikke CPU'en min. Endret 15. juni 2005 av lunamaster Lenke til kommentar
lunamaster Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 Plis hjelp :'( Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 18. juni 2005 Del Skrevet 18. juni 2005 Hei, Jeg har en AMD Athlon XP prosessor. Når jeg skulle overklokke den så fikk jeg et problem. Multiplikatoren var låst til 11, greit nok. Men når jeg skulle stille på mHz'ene så kom problemene! Når jeg skulle stille på CPU'ens frekvens, så stod det bare min:100 og max:129. Han som eide pcen før meg sa at det skulle gå til max:191, og at når jeg overklokket den så kunne jeg gjerne stille den på 187 mHz, slik han hadde pleid å gjort. Hva er det som skjer? Jeg får den nå bare opp i ca 1,35 gHz, og jeg vil ha den høyere. Jeg har prøvd å flashe ny BIOS, men det ser ikke ut til å virke. Takk Har du noen ganger prøvd å unlocke Athlon Xpen? Lenke til kommentar
lunamaster Skrevet 18. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2005 Hvordan gjør jeg det da? Lenke til kommentar
lunamaster Skrevet 22. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2005 Hvordan unlocker jeg Athlon XPen da? Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 22. juni 2005 Del Skrevet 22. juni 2005 Hvordan unlocker jeg Athlon XPen da? Det står på www.overklokking.no > Guide. Trodde du hadde prøvd å unlocke Athlon Xpen og mislykka. Lenke til kommentar
Hybrid_g33k Skrevet 23. juni 2005 Del Skrevet 23. juni 2005 Høres ut som du må bytte en jumper-instilling på hovedkortet, eller forandre bruker instillingen i BIOS til "user defined". Hvis cpu er låst eller ikke, har ikke noe med åssen FSB du kan velge å gjøre. Der hvor du kan stille på FSB i BIOS så er det ofte noen alternativer "Auto, Performance, User Defined" etc. Lykke til Lenke til kommentar
lunamaster Skrevet 23. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2005 Tusen takk for all hjelp! Jeg skal forsøke å gjøre som du sier Hybrid_g33k når jeg kommer hjem! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå