Gå til innhold

Tastatur, hvilket skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Tiden er kommet, jeg trenger ett nytt tastatur. Mitt er u-ergonomisk, en knapp funker ikke og det er stygt. Jeg må altså få meg et nytt et, og har søtti opp noen punkter jeg helst vil ha.

Må ha:

"Multimedia knapper", som er konfigurer bare

Volum styring (Helst dreiehjul).

Trådløst

Batterier som kan opplades

Et ergonomisk.

Vil gjerne ha:

Et ABC tastatur, ikke qwerty. Hvorfor? Fordi det er bevist at man skriver raskere med ABC tastatur, pluss at det er fancy.

Skal ikke ha:

Et med tråd

F-lås.

Noen som kan anbefale noe. Gjør absolutt ikke noe om det er stilig, men tar også et stygt et hvis det er bra. Det skal også sies, at jeg spiller en del, derfor denne kategorien. Fant ingen mer passende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306805&cks=PRL

Fyller ikke helt kravene dine, men det tror jeg ikke noe tastatur gjør :)

Og hva mener du med F-lås? På dette tastaturet kan man bruke F-tastene som hotkeys ved å trykke inn en knapp, men det er ingenting som tvinger deg til dette.

Man kan sikkert bruke oppladbare batterier, men det er ikke standard. Vanlige batterier varer forresten i flere måneder.

Her har man multimediaknapper som kan konfigureres som man selv vil, selv har jeg bare prøvd det med iTunes og WMP, så jeg er litt usikker på supporten for litt mindre kjente avspillere. Det har også dreiehjul for volumstyring.

Du er desverre nødt til å kjøpe det med mus ser det ut som, da ingen av de trådløse selges uten mus. Musen er på den annen side helt fantastisk god, så det gjør vel ikke så veldig mye?

Mulig du hadde tenkt på dette fra før og strøket det av listen, men det var den beste kandidaten jeg fant :)

Lenke til kommentar

Der hadde vi et fint tastatur. Likte ikke helt fargene på det, men man kan ikke få alt her i verda. Det jeg mente med F-lås, er a på noen tastaturer, må man trykke på en spesiel knapp for å aktivere F tastene, eller til og med trykke på F-lås tasten vær gang!

Lenke til kommentar

her er et billig tastatur, som jeg selv har, og er veldig fornøyd med.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=301616&cks=PRL

Dette bruker jeg til alt. Gaming, har skrevet en del lange skoleoppgaver og må si det er kanskje det beste tastaturet jeg har hatt.

Det har volumeknapper+mute, et par hendige snarveier, som du kan konfigurere selv mener jeg, pluss F-mode. Noen sier at de synes at det er litt lite, men jeg har selv ikke de minste hendene og har aldri hatt noe problemer med det!

Lenke til kommentar
Det med ABC-knapper, du kan jo egentlig bare bytte om på knappene og finne nye drivere.

Hm, så det går ann?

Så si jeg kjøper et Logitech tastatur, så finner jeg noen u-offisielle drivere, som fritt lar meg konfigurere alle knappene?

Tror det skal gå ganske fint an. Ikke 100% sikker, though.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...