Jarbra Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Heisann! I går kveld fikk jeg mitt livs største overraskelse. Jeg satt og bedrev litt kontorarbeide, og fikk plutselig en blåskjerm. Jeg startet maskinen opp på nytt, og merker at bare halvparten av skjermen brukes i BIOS og i oppstarten. Jeg kjenner panikken brer seg, og skrur av maskinen. Jeg tar ut batteriet og strømmen i et par sekunder, og prøver å starte opp på nytt. Problemet er der enda. Jeg ignorerer problemet, og lar den boote til Windows. Alt ser ut til å fungere som normalt, og når den først har loadet Windows, forsvinner problemet. Altså: I Windows fungerer alt som det skal, men i BIOS og under oppstarten fungerer bare halvparten av skjermen. Skjermbildet blir liksom presset sammen. Jeg har prøvd å skru av skjermen, stille inn innstillingene på skjermen, men ingen ting fungerer. Noen som har opplevd noe lignende? Maskinvaren er som følger: 2,8 Prescott IC7-Max3 X800Pro med XT-bios 1024mbCorsair XMS 4400-brikker Håper på hjelp MvH Jarbra Endret 15. juni 2005 av Jarbra Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 du har prøvd å stille på hor/vert innstillinger på skjermmenyen ? under oppstart brukes bare disse instillingene og s-k bios. i windows "tar" driverene over. Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Det stemmer. Jeg har prøvd å stille inn horisontal/vertikal-innstillingene på skjermen, men den går ikke så langt opp. Bildet er liksom forskjøvet for langt - så det kan ikke være skjermen som er problemet. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 bare som en liten test, har hovedkortet ditt onboard skjermkort ? Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Niks. Du syns jeg skal prøve med et annet skjermkort? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. juni 2005 Del Skrevet 16. juni 2005 Hvor lenge har du kjørt med XT-BIOS på PRO-skjermkortet ditt? Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 16. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2005 (endret) Ganske lenge. 2-3 måneder. Har aldri hatt noen problemer med det før. Endret 16. juni 2005 av Jarbra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå