Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC dobler alle bredbåndshastigheter...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du leser innlegget mitt så ser du at jeg har testa med TPtest.....  ;)

Faktisk prøvd alle serverene på TPtest..

Logg på ftp://sunsite.uio.no , ftp://ftp.ntnu.no evt også ftp://ftp.sunsite.dk og ftp://ftp.sunet.se og last ned et image derfra, evt flere store images parallellt... laster jeg ned derfra ligger linjen min på 498 kbyte/s som er tett opp under det UPC lover (512 kbyte/s).

Får forøvrig også over 4100 kbit/s når jeg tester på ITavisens Speedometer, men de skriver jo på siden sin at det speedometeret ikke er spesielt nøyaktig når man kommer opp i et visst antall Mbit...

Endret av Calm
Lenke til kommentar

I natt da kalenderen bekket over til juli fra juni ble min Extreeme linje (26Mbps) nedgradert til Ultra. Jeg hadde ett snev av forventning om at de kanskje skulle glemme å nedgradere hos meg, men nei da -halv ett i kveld gikk alt i sirup hos meg.

Nå skal det sies at å gå fra 26Mbps/1.5Mbps og rett ned på 4Mbps/512Kbps merkes ganske godt etter å ha nytt godt av extreeme siden mai. ;)

Så i dag tidlig klokken 09:00 da supporten åpnet ringte jeg UPC siden jeg var blitt lovet å få den nye hastigheten til Ultra, altså 8Mbps/1Mbps ved nedgraderingen -noe som ikke hadde skjedd.

På telefonen fikk jeg beskjed om å fylle ut skjemaet på www.upc.no og ville da får oppgraderingen i løpet av 14 dager. Noe jeg selvfølgelig satte meg på bakbeina på siden jeg var blitt lovet 8Mbps fra 1 juli. Saklig og rolig la jeg fram argumentene og refererte til kundebehandleren jeg snakket med da jeg bestilte nedgraderingen, og fikk beskjed om at de skulle oversende saken til avdelingen som oppgraderte modemene og at det muligens ville ta noen dager.

Slo meg til ro med det, men en halvtime senere ringte telefonen min. -"Hei det er Bjørn fra UPC, jeg lurte på om du holdt på med noe som ikke kunne avbrytes på linjen din fordi jeg skal nå restarte modemet ditt så du blir oppgradert til 8Mbps"

Dette er service av høyeste grad mener jeg, så gode kundebehandlere finner man ikke hos alle ISP'ene tør jeg påstå.

Så nå sitter jeg med 8460Kbps/1150Kbps til halve prisen i forhold til Extreeme.

Da jeg hadde 26Mbps fikk jeg aldri brukt den til nedhastigheter over 7-8Mbps men uploaden på 1500Kbps var gull verdt -så det er UL jeg vil savne mest.

Måtte bare legge det ut her siden jeg er glitrende fornøyd med UPC og håper alle dere andre får like god service som jeg fikk. :thumbup:

Lenke til kommentar
(snipp)

Slo meg til ro med det, men en halvtime senere ringte telefonen min. -"Hei det er Bjørn fra UPC, jeg lurte på om du holdt på med noe som ikke kunne avbrytes på linjen din fordi jeg skal nå restarte modemet ditt så du blir oppgradert til 8Mbps"

Dette er service av høyeste grad mener jeg, så gode kundebehandlere finner man ikke hos alle ISP'ene tør jeg påstå.

(snapp)

Har lignende erfaring med UPC kundeservice. Raske, høflige, og problemet løses stort sett med en gang.

De fortjener jo litt skryt når man er fornøyd med tjenestene man kjøper. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hvis du leser innlegget mitt så ser du at jeg har testa med TPtest.....   ;)

Faktisk prøvd alle serverene på TPtest..

Logg på ftp://sunsite.uio.no , ftp://ftp.ntnu.no evt også ftp://ftp.sunsite.dk og ftp://ftp.sunet.se og last ned et image derfra, evt flere store images parallellt... laster jeg ned derfra ligger linjen min på 498 kbyte/s som er tett opp under det UPC lover (512 kbyte/s).

Får forøvrig også over 4100 kbit/s når jeg tester på ITavisens Speedometer, men de skriver jo på siden sin at det speedometeret ikke er spesielt nøyaktig når man kommer opp i et visst antall Mbit...

Skal prøve når jeg kommer hjem fra jobb. Takker. :thumbup:

Lenke til kommentar

Har ikke sett så mye til hastigheten her enda. De sa de skulle være ferdig innen 9 Juli (ja, er ikke enda), men ble lei av å vente så ringte å kjeftet litt. De sa jeg hadde fått oppgraderingen enda. Men har ikke hatt noe mer enn 428KByte/s maks. Så de sa jeg måtte sjekke det over forskjellige tidspunkt over en par dager. Så skal gjøre det (selv om jeg vet hva resultatet blir). Så skulle de få noen til å sjekke det for meg...

EDIT:

Kan jo forresten legge til at jeg får 8,63MBit/s med tptest.se, men kun på mottak UDP pakker. På TCP pakker får jeg 3,63MBit/s. Alt mot Chello/UPC profilen i programmet.

Endret av _Spook_
Lenke til kommentar
Har ikke sett så mye til hastigheten her enda. De sa de skulle være ferdig innen 9 Juli (ja, er ikke enda), men ble lei av å vente så ringte å kjeftet litt. De sa jeg hadde fått oppgraderingen enda. Men har ikke hatt noe mer enn 428KByte/s maks. Så de sa jeg måtte sjekke det over forskjellige tidspunkt over en par dager. Så skal gjøre det (selv om jeg vet hva resultatet blir). Så skulle de få noen til å sjekke det for meg...

EDIT:

Kan jo forresten legge til at jeg får 8,63MBit/s med tptest.se, men kun på mottak UDP pakker. På TCP pakker får jeg 3,63MBit/s. Alt mot Chello/UPC profilen i programmet.

TPtest har aldri gitt meg korrekte resultater på TCP-pakker... Speedometer til ITavisen.no og DinSide's Surfometer girt bedre resultater for meg.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei!

Sorry , at jeg skriver i en så gammel tråd. Men jeg klaarte ikke la være. :p så håper det går greit.

HVordan ser testen ut hos meg? (bilde under) Vi har Chello Ultra 8192/1024. Ser det greit ut eller? 3 Maskiner tilkoblet, ingen i bruk, heller ingen nedlasting.

Endret av Zevs_
Lenke til kommentar
Hei!

Sorry , at jeg skriver i en så gammel tråd. Men jeg klaarte ikke la være. :p så håper det går greit.

HVordan ser testen ut hos meg? (bilde under) Vi har Chello Ultra 8192/1024. Ser det greit ut eller? 3 Maskiner tilkoblet, ingen i bruk, heller ingen nedlasting.

Har aldri skjønt meg helt på resultatene fra den testen der. De samsvarer i alle fall ikke med de hastighetene jeg får i praksis.

Som jeg har skrevet tidligere: For å teste innhastigheten din så kan du laste ned flere store images fra flere FTP-servere med kjent høy kapasitet samtidig, siden én server sjelden kan gi deg så mye som 8 Mbit/s. Eksempler på slike servere er ftp://sunsite.uio.no ftp://ftp.ntnu.no ftp://ftp.sunsite.dk og ftp://ftp.sunet.de .

For å teste uthastigheten din så kan du sende filer til noen du vet har kapasitet til å ta i mot med like høy hastighet som du kan levere ut. Det skulle ikke være noe problem når du har 1 Mbit/s ut.

Dette er ikke noen vitenskapelig måte å gjøre det på, men det gir uten tvil en god indikasjon på hva linjen din kan levere.

Endret av Calm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...