Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC dobler alle bredbåndshastigheter...

Anbefalte innlegg

Dette var da supert av UPC! Et skikkelig krafttak som var sterkt uventet etter min mening.

Tror at denne aktiveringen som de krever skyldes at ved tidligere oppgraderinger har noen kunder "falt igjennom", og dermed ikke fått oppgradert hastigheten før en selv har varslet dem om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uansett; det sies i artikkelen at han UPC-karen "håper å spise kunder fra NGT og Telenor" - jeg tror han skal se lenge etter at folk bytter fra NGT til UPC. Når folk har fått linjen sin er de aller aller aller fleste trofaste til sin leverandør. Jeg ser ikke for meg folk bytte fordi de sparer noen få kroner i måneden ("prisbevisste" folk ser forresten ut til å ignorere opprettelses/oppsigelsesgebyrer og slikt når de skal price-hoppe - idioter :)

Upc 8192/1024 kr 579kr

NGT 4200/600 548kr

Og det kaller du en minimal forkjell?

Og nå kjører UPC gratis opprettelse++

Så du er passelig grønn vist du ikke blir fristet av dette tilbudet..

Canal Digital 2048/512 547kr/mnd - altså 4X dyrere enn UPC når man tar hastighet i betraktning.

C.D. må se seg kraftig forbigått nå, helt utrolig at de ikke har kommet med noe enda.. De mister kunder fort nå..

Oppfordrer alle CD kunder til å sende mail til support ang dette, om dem ser at kundene er iferd med å forsvinne kommer de nok kjappere ut med noe bedre..

Endret av gnoble
Lenke til kommentar

Nå har jeg nettopp ringt UPC og endret nedgradering fra Extreem til Ultra. Hadde i utgangspunktet nedgradert til Plus men siden de både dobblet hastigheten og senket prisen med 27% var det ikke noe vanskelig valg. Sparer 5000.- i året i forhold til Extreem og den eneste merkbare forskjellen kommer til å være 1Mb kontra 1.5Mb i upload.

Skal nyte 26000/1500 linja mi ut juni før jeg går over til 8000/1000 1 juli. For ett år siden da jeg anså 2Mb linje som helt værst kunne jeg aldri drømme om å sitte med 8Mb til samme prisen året etter. Må si jeg liker utviklingen.. :thumbup:

Jeg fyllte ikke ut noe skjema, bare ringte dem på 02123 så ble det gjort.

Lenke til kommentar
Forstår ikke hva dere stusser på..

Det står da tydelig....på selve siden der man skriver inn kundenumemret

Du må jo se på hvilket produkt du har fra før...

Ok. For oss som må ha det inn med teskje:

Hva står tydelig på kundenummer-siden?

At dette er siden der man oppgraderer til Ultra eller at dette er siden der man aktiverer nye hastigheter?

Fordi dersom du ser på foregående side (som lenker inn til denne) så står det:

Overskrift:

Chello ULTRA

blablabla til bare 579,- per måned

> Jeg vil ha oppgradert hastighet (link til kundenummer-siden)

> Jeg er ikke Chello-bruker (link)

Så du skjønner kanskje hvorfor jeg blir usikker.

Jeg har uansett registrert meg, så blir det spennede å se om jeg får 4 eller 8mbps :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg ble også forvirret. Så jeg ringte UPC og spurte, som jeg forstod det så var det bare den linja du har. Skulle også spørre om det var ny bindingstid og om det bare var sommer tilbud eller no :p

Storm29: hehe, det tenkte jeg også på for noen dager siden :p Bare ikke en ''sinna'' mail. Skulle bare spørre om uthastigheten jeg men.. :p G

Endret av Christer1
Lenke til kommentar

bra dette. synd det ikke er noe endring på ultra abb'et.. tror jeg nedskalerer til 8 mbit linja da man så godt som aldri oppnår 2600 kb's. får f'eks max 160 kb's fra venner i sverige med bbb 100 mbit. samme opp mot venner med lyse. eneste som funker bra uninett sine linjer samt catch.

Lenke til kommentar
bra dette. synd det ikke er noe endring på ultra abb'et.. tror jeg nedskalerer til 8 mbit linja da man så godt som aldri oppnår 2600 kb's. får f'eks max 160 kb's fra venner i sverige med bbb 100 mbit. samme opp mot venner med lyse. eneste som funker bra uninett sine linjer samt catch.

Ultra er jo oppgradert fra 4/0.5Mbps til 8/1Mbps, og prisen på det senket fra 798 til 579 i mnd. Vil absolutt påstå at dette er en endring..

Har samme erfaringen som deg med 26Mbps linja. Kun da jeg testet den ved å laste ned fra UiO sin FTP oppnådde jeg 22Mbps, ellers tror jeg at det meste på torrents og lignende har vært rund 8-9Mbps.

Opphastigheten har vært over all forventning, på det meste har jeg lastet opp med 220KB/s (1760Kbps) selv om den er oppgitt til 1500Kbps.

Lenke til kommentar
Upc 8192/1024 kr 579kr

NGT 4200/600 548kr

Enig med den - dette er faktisk bra og aggressiv prising. Ingen kan med hånden på hjertet si at dette ikke er et bra tilbud slik markedet er idag!

Hvis de har samme kampanje som for en stund (bestilte for ei venninne av meg) så blir tilogmed kabelmodemet budlevert hjem til deg på døren dagen etter bestilling uten kostnad.

Såpass burde vel selv de mest late blant oss klare å få til uten at det blir stress ut av det...

Lenke til kommentar
Ringte upc for 10 min siden og ba om å bli oppgradert fra plus til ultra, jaggu er ikke linja oppgradert allerede. Ikke en gang kø på kundetelefonen.  :love:

Samme her :love: Ringte nettopp. 5-10 min til og jeg skulle ha 8000/1000 linje for 579 :!: hehe....

Edit: Fikk 7800/1005 på dinsides "surfometer" Ser meget bra ut :yes:

Endret av drvcd
Lenke til kommentar

Upc 8192/1024 kr 579kr

NGT 4200/600 548kr

Og det kaller du en minimal forkjell?

Og nå kjører UPC gratis opprettelse++

Da er jeg i så fall "passelig grønn", siden jeg foretrekker lav latency over ADSL og ikke minst - at naboene mine ikke kan følge med på alt jeg gjør over internett. Hint: ettercap.

I tillegg ser jeg ingen grunn til å bytte, da hver eneste gang det har blitt en priskonkurranse på bredbånd her til lands så har NGT endt opp med å gå seirende ut. Om de føler seg truet av dette stuntet fra UPC eller ser at de faktisk begynner å miste kunder så vil de kontre med å senke prisene/sette opp hastighetene igjen, så hvorfor skal jeg binde meg til UPC i et helt år når priskrigen på ADSL2+ er like rundt hjørnet uansett?

Sure - hopp på tilbudet dere, bind dere opp og nyt den lille bonusen så lenge den varer. Jeg beholder min kontinuerlig oppgraderte NGT-linje uten bindingstid så lenge, så ser vi hvem som ler best et halvt år fra nå. :)

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Jeg har Chello Plus fra før, hvis jeg ringer UPC da og ber de doble linja mi, må jeg betale noe ekstra det jeg lurer på?. Sto jo at de dobla uten ekstra kostander.

Sure - hopp på tilbudet dere, bind dere opp og nyt den lille bonusen så lenge den varer. Jeg beholder min kontinuerlig oppgraderte NGT-linje uten bindingstid så lenge, så ser vi hvem som ler best et halvt år fra nå. :)

Ikke drit deg ut da!

Endret av Merlin
Lenke til kommentar
Jeg har Chello Plus fra før, hvis jeg ringer UPC da og ber de doble linja mi, må jeg betale noe ekstra det jeg lurer på?. Sto jo at de dobla uten ekstra kostander.

Jeg ble oppgradert automatisk før i dag. Prøv å renew'e IP'en din eller bare ring UPC, så reseter de modemet for deg. Koster ikke noe, på classic, plus og ultra blir jo mndprisen også redusert ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...