Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

UPC dobler alle bredbåndshastigheter...


Anbefalte innlegg

...bortsett fra på Chello Extreme som ble lansert i april i år.

 

 

http://www.computerworld.no/index.cfm/ill_...tikkel/id/51766

 

- Nå er det av med hanskene, og det blir en grisete kamp, lover salgs- og markedsdirektør Jan Kristensen. Han er på jakt etter Telenor- og Nextgentel-kunder.

 

Da får jeg håpe at NGT svarer da :D

 

EDIT: Her kan du oppgradere hastigheten hvis du er UPC-kunde:

http://upc.no/index.php?PageID=110292&Sess...5b07c29&R=10151

Endret av albe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp. Har vært innne på siden for å se. En ting UPC/Chello kunder må være klar over (pr.15.06) er at det er et skjema på upc.no der du må skrive inn kundenummeret ditt for å aktivere oppgraderingen. Når det er gjort får du beskjed om at endringene vil tre i kraft innen 14 dager.

 

Edit: en annen positiv utvikling er at det virker som om UPC har sluttet med traffic-shaping (struping) av p2p trafikk.

Endret av Kjellvez
Lenke til kommentar

Veldig bra!

 

Jeg får nå med andre ord 4096/768 til 479,- i måneden.

 

Dette er vel andre gang på under ett år at de dobler kapasiteten på eksisterende abonnement uten å øke pris. På Ultra-abonnementet sitt setter de endog ned prisen denne gang :)

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Jepp. Har vært innne på siden for å se. En ting UPC/Chello kunder må være klar over (pr.15.06) er at det er et skjema på upc.no der du må skrive inn kundenummeret ditt for å aktivere oppgraderingen. Når det er gjort får du beskjed om at endringene vil tre i kraft innen 14 dager.

Det høres mildt sagt usannsynlig ut :) Har aldri vært sånn før ihvertfall. Sikker på at det ikke var hvis du skulle kjøpe nytt abonnement da?

 

Cwn

Lenke til kommentar
Jepp. Har vært innne på siden for å se.   En ting UPC/Chello kunder må være klar over (pr.15.06) er at det er et skjema på upc.no der du må skrive inn kundenummeret ditt for å aktivere oppgraderingen.  Når det er gjort får du beskjed om at endringene vil tre i kraft innen 14 dager.

Det høres mildt sagt usannsynlig ut :) Har aldri vært sånn før ihvertfall. Sikker på at det ikke var hvis du skulle kjøpe nytt abonnement da?

 

Cwn

Stemmer nok det ja..

Du må inn å på www.upc.no bestille oppgaderingen

 

#edit"

Direkte link

 

http://upc.no/index.php?PageID=110292&Sess...5b07c29&R=10151

Endret av taz
Lenke til kommentar

Hadde egentlig bestemt meg for å bytte fra NGT til Chello Ultra, men så leste jeg vilkårene, og det er ikke lov til å sette opp servere av noe slag, ikke engang ssh. Jeg kunne selvsagt bare gjøre det likevel og håpe at det går bra, men jeg liker å holde meg til reglene. Hos NGT og Telenor kan man sette opp private ikke-kommersielle servere.

Endret av tvangsgreie
Lenke til kommentar

Hmm - det var litt pussig da.

 

Mulig det bare gjelder de som får en liten endring i prisen?

 

Tror jeg skal sjekke hastigheten når jeg kommer hjem før jeg eventuelt bestiller oppgraderingen :)

Jøss.. Hvor fant du egentlig den linken der? Jeg har surfet rundt på alt som har med abonnementene å gjøre, men jeg klarer ikke å se at den er linket noe sted.

 

Så vidt jeg vet foregår hastighetsoppgraderinger pr. område (dvs. det gjøres i sentraler som modemene kommuniserer med elns) og det virker ganske rart at det skal skje individuelt. Regner med de vil bli upopulære hvis ikke alle oppfatter at de må registrere seg. Jeg avventer til jeg er sikker på at den må brukes i det hele tatt.

 

Cwn

Lenke til kommentar
Jøss.. Hvor fant du egentlig den linken der? Jeg har surfet rundt på alt som har med abonnementene å gjøre, men jeg klarer ikke å se at den er linket noe sted.

Hvis du går inn på forsiden til upc.no og klikker på den digre flash'en som fyller 80% av siden så kommer du inn på neste flash. Der ligger det (midt på siden) en link som heter Jeg vil ha oppgradert hastighet.

 

Uhm. Ved nærmere øyensyn kan det virke som om dette gjelder oppgradering til Chello Ultra, men det står ingenting om det på selve siden der man skriver inn kundenumemret. Der vises det nemlig lister over alle produktene og dermed gis det intrykk av at dette gjelder for alle gamle kunder som vil dra nytte av de nye hastighetene. ...ikke sant?

Lenke til kommentar

Nå fant jeg det ja.. Flash'en hadde blitt kverket av reklameblokkeren i første runde. Er enig i at det virker litt uklart hvem som skal fylle den ut og om det er snakk om en oppgradering til Ultra eller bare den oppgitte endringen. Jeg heller mot det siste. Er det noen som har fylt den ut? Har det skjedd noe?

 

Edit: Gadd ikke å vente allikevel :p Ser ut som det bare er å fylle ut for alle som er eksisterende kunder. "I løpet av 14 dager vil ditt chello-abonnement få doblet hastighet" sier kvitteringen.

Endret av Clownic
Lenke til kommentar

Da får jeg håpe at NGT svarer da :)

Dette må NGT svare på :)

 

Hvorfor "må" NGT svare på dette? Det er jo UPC som nå svarer på NGT sin prisnedgang/hastighetsøkning som fant sted for ikke lenge siden.

 

Videre har UPC bare (stor)Oslo-området som potensielt marked mens NGT er landsdekkende (more or less).

 

Jeg tviler på at NGT skjelver av frykt pga. at UPC har fulgt etter dem og satt ned prisene sine. :)

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Rettelse:

Oslo, Asker og Buskerud, Østfold, Bergen, Stavanger, Haugesund, og Kristiansand

 

..er oppført på UPC sine sider. Med andre ord Stor-Oslo pluss Bergen, Stavanger, Haugesund og Kristiansand. Fortsatt ikke noe å skryte av, spør du meg. :)

 

Uansett; det sies i artikkelen at han UPC-karen "håper å spise kunder fra NGT og Telenor" - jeg tror han skal se lenge etter at folk bytter fra NGT til UPC. Når folk har fått linjen sin er de aller aller aller fleste trofaste til sin leverandør. Jeg ser ikke for meg folk bytte fordi de sparer noen få kroner i måneden ("prisbevisste" folk ser forresten ut til å ignorere opprettelses/oppsigelsesgebyrer og slikt når de skal price-hoppe - idioter :)

Lenke til kommentar
Jøss..  Hvor fant du egentlig den linken der? Jeg har surfet rundt på alt som har med abonnementene å gjøre, men jeg klarer ikke å se at den er linket noe sted.

Hvis du går inn på forsiden til upc.no og klikker på den digre flash'en som fyller 80% av siden så kommer du inn på neste flash. Der ligger det (midt på siden) en link som heter Jeg vil ha oppgradert hastighet.

 

Uhm. Ved nærmere øyensyn kan det virke som om dette gjelder oppgradering til Chello Ultra, men det står ingenting om det på selve siden der man skriver inn kundenumemret. Der vises det nemlig lister over alle produktene og dermed gis det intrykk av at dette gjelder for alle gamle kunder som vil dra nytte av de nye hastighetene. ...ikke sant?

Forstår ikke hva dere stusser på..

Det står da tydelig....på selve siden der man skriver inn kundenumemret

Du må jo se på hvilket produkt du har fra før...

chello dobler hastighetene - også for eksisterende kunder!

Nå kan du surfe nettet dobbelt så fort og nyte sommeren i fulle drag. Som chello-kunde kan du nå benytte deg av dette strålende tilbudet.

Se selv hvilke forandringer som finner sted:

Endret av taz
Lenke til kommentar
Uansett; det sies i artikkelen at han UPC-karen "håper å spise kunder fra NGT og Telenor" - jeg tror han skal se lenge etter at folk bytter fra NGT til UPC. Når folk har fått linjen sin er de aller aller aller fleste trofaste til sin leverandør. Jeg ser ikke for meg folk bytte fordi de sparer noen få kroner i måneden ("prisbevisste" folk ser forresten ut til å ignorere opprettelses/oppsigelsesgebyrer og slikt når de skal price-hoppe - idioter :)

Upc 8192/1024 kr 579kr

NGT 4200/600 548kr

 

Og det kaller du en minimal forkjell?

Og nå kjører UPC gratis opprettelse++

 

Så du er passelig grønn vist du ikke blir fristet av dette tilbudet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...