SebRam Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Etter å ha slitt litt med støy + temperatur, har jeg lyst til å bytte ut standard kjøleløsningen til ASUS x800XT PE med Zalman VF700-Cu Som dere ser bruker denne kjøleren en 4-Pins kontakt, men i min Shuttle SB95PV2 finner jeg ikke noen ledige 4-pins kontakter igjen. Fra før av fulgte det med 1 kontakt man skal koble fra Skjermkortet til PSU (en slags svart molex på Skjermkortet til 2 x 4-Pins) En av disse 4-pins kontaktene er nå koblet til Strømforsyningen, og den andre ligger bare løst og slenger Dette har jeg ikke hatt noe problem med, og jeg hadde en post før om akkurat dette, hvor vi/jeg fant ut at den ekstra 4-pins kontakten ikke var nødvendig å koble til. Men nå dukker jo problemet opp igjen, når Zalman vifta trenger en 4-pins kontakt. Og da kommer spørsmålet: Kan jeg koble ut den Svarte molex kontakten som splittes til 2 x 4-pins kontakt, slik at jeg får en fri 4-pin til å bruke til Zalman vifta, eller må jeg ty til andre "midler"? Altså, for dere som ikke forstår hva jeg helt mener: På skjermkortet er det jo en ekstra "kabel" som trolig skal gi kortet mere strøm eller lignende. Hvis nå denne kontakten kun er til skjermkortet's kjøleløsning, bør det vel gå ann å koble den fra, og heller bruke den ene ledige 4-pin kontakten jeg har igjen, og bruke den på Zalman kjøleren? Eller brukes denne ekstra strømtilførselskontakten til hele skjermkortet? Tusen takk for alle svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå