Gå til innhold

NY kjøling til x800XT PE

SebRam

Anbefalte innlegg

Etter å ha slitt litt med støy + temperatur, har jeg lyst til å bytte ut standard kjøleløsningen til ASUS x800XT PE med Zalman VF700-Cu

Som dere ser bruker denne kjøleren en 4-Pins kontakt, men i min Shuttle SB95PV2 finner jeg ikke noen ledige 4-pins kontakter igjen. :cry:

Fra før av fulgte det med 1 kontakt man skal koble fra Skjermkortet til PSU (en slags svart molex på Skjermkortet til 2 x 4-Pins)

En av disse 4-pins kontaktene er nå koblet til Strømforsyningen, og den andre ligger bare løst og slenger :p Dette har jeg ikke hatt noe problem med, og jeg hadde en post før om akkurat dette, hvor vi/jeg fant ut at den ekstra 4-pins kontakten ikke var nødvendig å koble til.

Men nå dukker jo problemet opp igjen, når Zalman vifta trenger en 4-pins kontakt. Og da kommer spørsmålet: Kan jeg koble ut den Svarte molex kontakten som splittes til 2 x 4-pins kontakt, slik at jeg får en fri 4-pin til å bruke til Zalman vifta, eller må jeg ty til andre "midler"?

Altså, for dere som ikke forstår hva jeg helt mener: På skjermkortet er det jo en ekstra "kabel" som trolig skal gi kortet mere strøm eller lignende. Hvis nå denne kontakten kun er til skjermkortet's kjøleløsning, bør det vel gå ann å koble den fra, og heller bruke den ene ledige 4-pin kontakten jeg har igjen, og bruke den på Zalman kjøleren? Eller brukes denne ekstra strømtilførselskontakten til hele skjermkortet?

Tusen takk for alle svar! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...