Gå til innhold

SE k750i eller Nokia 6680 ?

Anbefalte innlegg

God aften :p

Har tenkt meg en ny mobiltelefon nå. Etter litt tenking så fant jeg frem disse to telefonene;

- Sony Ericsson K750i

- Nokia 6680

Telefonen skal ha en brukbar MP3 spiller. Men er også ute etter en telefon der man kan legge til ekstra programmer :)

Hvilken av disse to mener du einer seg best for meg?

Hvilken av disse telefonene for jeg mest murlig ut av pengene mine?

MVH

Eikum :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
God aften  :p

Har tenkt meg en ny mobiltelefon nå. Etter litt tenking så fant jeg frem disse to telefonene;

- Sony Ericsson K750i

- Nokia 6680

Telefonen skal ha en brukbar MP3 spiller. Men er også ute etter en telefon der man kan legge til ekstra programmer  :)

Hvilken av disse to mener du einer seg best for meg?

Hvilken av disse telefonene for jeg mest murlig ut av pengene mine?

MVH

Eikum  :thumbup:

I og med at du vil at telefonen skal kunne legge til tillegsprogrammer så er vel 6680 den telfonen som passer best for deg :) den har symbian og det åpner for mange muligheter med tanke på å legge inn programmer, og den har jo en grei mp3 spiller :) så ville gått for nokian'n om jeg var deg, men k750i er også en veldig fin telefon. så det er heller ikke noe dårlig valg :thumbup:

Endret av mphones
Lenke til kommentar
Tja. Var en liten tur i telekiosken idag.

Han mente at Nokia 6680 var raskere enn SE 750.

Og at det ble bedre lyd på en nokia 6680.

Var dette et salgs triks eller er det sant?

Tror nok at det er et salgstriks, K750 har utrolig bra lyd til mob å være, enten du bruker høyttaler eller de medfølgende proppene. Og min oppfatning er at Symbian tlf er litt treige. Noe min K750 ikke er.

Lenke til kommentar

K750i er en god telefon, men skal du legge inn programmer virker 6680 som et godt valg. Kikket på testen av 6680 på Amobil.no, men det ble K750i for min del. En rask telefon med gode minnemuligheter da det kommer minnekort på både 2 og 4GB. Savner å kunne legge inn noen nyttige programmer. Som Svalbard sier er det god lyd og Equalizer på den. Gå på Elkjøp og ta en nærmere titt på dem begge(hvis du ikke har gjort det allerede) :thumbup:

Lenke til kommentar

Når det gjelder ytelse, er K750i suverent best på den nye versjonen av java, dvs MIDP2.0.

I omtalen på Amobil.no fikk K750i 33 poeng i benchmarken, mens 6680 fikk 14 poeng i samme måling da de testet den. Nå har jo Nokiaen noe lavere oppløsning enn K750i også (marginal forskjell vel og merke), så dersom begge telefonene ble målt ved maks oppløsning, betyr dette at K750i trolig er enda litt raskere enn det sammenlikningen av disse tallene tilsier, siden javaytelsen blir lavere jo høyere oppløsning man kjører.

Så dersom hastighet er et poeng, og du tenker på å bruke javaapplikasjoner (MIDP2.0), så er nok 750i best sånn sett.

Men så er ikke hastighet alt heller da, tenkte bare jeg skulle kommentere det likevel. ;)

Lenke til kommentar

Er det viktig for deg å legge til masse ekstra programmer og kanskje noen funksjoner er 6680 det eneste valget.

Samme er det om du har tenkt å ta i bruk videotelefoni eller annen rask dataoverføring (har 3G og EDGE)

For de aller aller fleste er dette ting man aldri får bruk for, og på samtlige andre områder er K750i best.

Lenke til kommentar

Har og gått å fundert en stund på hvilke av disse 2telefonene jeg skal velge..

k750i: bra digitalkamera, radio,mp3spiller, lang ventetid

vs

6680:brukbart digitalkamera,mp3spiller,3g,edge,tilgjengelig imorgen..

ufattelig vanskelig å velge!

EDIT: forresten, går det ann å koble inn vanlig headsett på noen av telefonene, om ikke, hvem av dem har best lyd. mp3spilleren tror jeg teller mest for kjøpet mitt.

Endret av lperik
Lenke til kommentar
EDIT: forresten, går det ann å koble inn vanlig headsett på noen av telefonene, om ikke, hvem av dem har best lyd. mp3spilleren tror jeg teller mest for kjøpet mitt.

Om ikke så lenge kommer det tilleggsutryst til SE k750i som gjør det mulig å koble til egne hodetelefoner (stero jack)

Følge elkjøp så er lyden ganske lik på disse telefonene, men Nokian er raskere enn Sony Ericsson telefonen når du spiller av musikk.

Som du kan lese litt lengre opp falt jeg for SE k750i . Største grunnen er at den har bedre kamera. Og telefonen er litt mer meg :love:

Lenke til kommentar

Kameraet på K750i er helt enormt bra, og også meget brukervennlig. Er faktisk enda mer imponert over det nå som jeg har fått testet det litt (har en K750i selv), sammenliknet med inntrykket jeg fikk fra diverse forum og omtaler.

Tok noen bilder med denne telefonen og fremkalte dem hos en lokal fotobutikk, og deretter viste jeg dem til faren min. Jeg latet som om jeg hadde tatt dem med det vanlige digitalkameraet mitt, og at jeg hadde fremkalt dem i fotobutikken bare for å se hvor bra fremkallingen ble der nede. :p

Han syntes bildene så bra ut, og ble veldig overrasket når jeg avslørte at jeg hadde tatt dem med mobilen og ikke digitalkameraet mitt (et Sony DSC-W1 på 5 megapiksler).

Med andre ord kan man få ganske bra feriebilder og slikt med denne telefonen, i allefall så lenge man ikke trenger optisk zoom. :thumbup:

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Synes ikke MP3 spilleren på Series 60 telefoner holder mål. Noe med lyden å gjøre, virker ganske flat og livløs. Har ikke prøvd med 6680, men har hatt 6630 og var ikke helt fornøyd. Mye bedre lyd på 6230i. Og lyden på k750i er helt suveren. Nå trenger jeg ikke å ha en separat MP3 spiller når jeg er ute og jogger.

Lenke til kommentar
k750i: bra digitalkamera, radio,mp3spiller, lang ventetid

Er ikke noe vanskelig å skaffe seg denne.

Vi f.eks har 30stk i butikken og har tilgang til mange flere. Det betyr at de fleste andre også bør være i stand til å skaffe seg noen.

Kjøper fra deal.no, bare MÅ ha ny tlf nå :) Men hva med w800i, noen som vet når denne kommer ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...