PlatinumFlyer Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Har forsøkt å sette opp nytt hjemmenettverk så vi får delt filer og skrivere. Det er imidlertid ÉN PC som henger seg, og ikke vil ære med. Den påstår at den ikke har tillatelse til å koble på nettverket (f.eks når jeg trykker "vis maskiner i arbeidsgruppen"). Jeg får heller ikke skrevet ut noe fra den maskinen. Noen som aner hva jeg har gjort feil/hva som må gjøres for å få dette i orden? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Jeg har altså brukt windows veiviser for dette. Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Da har vi det med firewalls og ip adr som må sjekkes:) Slått av alle brannmurer og opprettet ip adr? Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Forhåpentligvis så har du kjørt samme instillinger på alle PC'ene? Sjekk om det kanskje er en brannmur som driver og ødelegger på den ene PC'en. Etter du har kjørt samme nettverkskonfigurasjon på alle PC'ene i nettverket(altså valgt de samme vaglene i nettverksveiviseren), og hvis du har satt alle maskinene på "motta ip-adresse automatisk", så bare vent en stund, rett og slett. Har hatt noen problemer med nettverk før, der vi kjørte veiviser og så fungerte det ikke. Men dersom vi venta en liten stund, så fungerte det plutselig! Beklagelig at windows-nettverksveiviser ikke fungerer like bra som den kunne ha gjort.. Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Sjekk denne du.. http://www.theeldergeek.com/quick_guide_to...ile_sharing.htm Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 ' date='15/06/2005 : 13:58'] Forhåpentligvis så har du kjørt samme instillinger på alle PC'ene? Sjekk om det kanskje er en brannmur som driver og ødelegger på den ene PC'en. Etter du har kjørt samme nettverkskonfigurasjon på alle PC'ene i nettverket(altså valgt de samme vaglene i nettverksveiviseren), og hvis du har satt alle maskinene på "motta ip-adresse automatisk", så bare vent en stund, rett og slett. Har hatt noen problemer med nettverk før, der vi kjørte veiviser og så fungerte det ikke. Men dersom vi venta en liten stund, så fungerte det plutselig!Beklagelig at windows-nettverksveiviser ikke fungerer like bra som den kunne ha gjort.. Jeg har gjort det der, og deaktiverte brammurene i dag... Er bare en av PCene som ikke vil det, tre andre står koblet sammen flott. Har selvsagt brukt samme innstillinger på alt... Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Er ikke tilfeldigvis en eldre PC? En som ikke har XP? Mulig at du må velge manuelle IP-adr da.. ellers vet jeg ikke..sorry Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Det er KUN XP-PCer i nettverket, og den jeg ikke får til, er den nyeste. En Dell-PC ny i oktober i fjor omtrent. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Ja, den deaktiveres jo i veiviseren i det jeg velger å dele filer og skrivere? Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Tror ikke Windows-Brannmuren skal ha fryktelig mye å si. Er vel hovedsakelig programmer som kontakter internett den er opptatt av.. Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Ville gått inn manuelt og deaktivert den..sett i den guiden som jeg la opp link til? Lenke til kommentar
zhitler Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 Et eller annet stopper maskinen fra å få kontakt,da ville jeg ikke latt noe stå uprøvd. Lenke til kommentar
Stoneheart Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 er gjeste-kontoen på ? hvis ikke aktiviser den og gi den et passord... del en fil på dataen, og restart... ping maskinen fra en av de andre pc'ene, hvis den får svar men ikke vises i arbeidsgruppen, kjør et søk etter den. når du finner den så logg på med passord og huk av "husk Passord".... Lykke til Mvh Stoneheart Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Gjestekontoen er på - men du kan vel ikke gi den passord? Lenke til kommentar
Stoneheart Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 jupp, gjennom administrasjons verktøy--- brukere--- gjestekonto---egenskaper--- passord. Men det er ikke strengt tatt nødvendig med passord da... men bruker du fast IP eller lar du systemet ta seg av det? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 "adressetype: Tilordnet av DHCP" Lenke til kommentar
Stoneheart Skrevet 15. juni 2005 Del Skrevet 15. juni 2005 (endret) Ok, bruker faste IP'er når jeg setter opp nettverk, enklere å ha med å gjøre synes jeg. kjør en cmd... ipconfig... skriv ned ip ad. og prøv å ping den fra et annen pc i nettverket. XP-nettverk må ofte kiles litt før de funker Mvh Stoneheart Endret 15. juni 2005 av Stoneheart Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Nå får ihvertfall jeg til å utforske den PCen jeg snakker om fra min! Skal ta en tur bort til den andre og sjekke. Mulig det det hjalp å ta tiden til hjelp som noen sa? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 15. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2005 Det virker faktisk! Takk for hjelpen - hvis jeg fikk noen jeg brukte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå