Gå til innhold

Trenger brukervennlig forumdesign, VikingBoard 0.1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå skal vel "skin'et" være overall brukbart, ikke noe ála WoW eller noe, fordi det har "viking" i seg. De burde nok gå for noe smooth eller minimalistic.

Ett viking skip i headern, litt sånn inspikka mønster i rammene rundt? og voila!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er ikke helt sikker, men jeg tror vi er ute etter noe enkelt og stilrent. 'Alle' forumer leveres med et blått skin som standard, så å fokusere på den oransje fargen fremfor den blå er nok ikke så dumt. Om oppsettet også skiller seg fra 'forumstandarden' gjør jo ikke det noe heller, så lenge det forblir oversiktlig. Bare mine 2 øre nå på nattestid, mulig prosjektets to overhoder ikke er enig, men jeg tar sjansen :p

Lenke til kommentar

Dette er litt Off-topic, men ser ikke noe grunn til å opprette en egen tråd bare for å spørre om en liten ting.

Er det noen som har satt opp en Vikingboard demo som jeg kan få ta en titt på?

Trenger litt inspirasjon til forumet jeg driver og lager for tiden. :wee:

Endret av Prodigy_
Lenke til kommentar
Er ikke helt sikker, men jeg tror vi er ute etter noe enkelt og stilrent. 'Alle' forumer leveres med et blått skin som standard, så å fokusere på den oransje fargen fremfor den blå er nok ikke så dumt. Om oppsettet også skiller seg fra 'forumstandarden' gjør jo ikke det noe heller, så lenge det forblir oversiktlig. Bare mine 2 øre nå på nattestid, mulig prosjektets to overhoder ikke er enig, men jeg tar sjansen :p

Det er nok en grunn til at alle store forum har omtrent det samme basis-designet. Det er OK å sjå på, det er svært funksjonellt, og heilt nøytralt.

IMO burde et standarddesign til et "kommers-forum" som dette holde seg til lyse, nøytrale og stilreine farger og former samt eit enkelt oppsett.

Kvit bakgrunn med blått som hovedfarge og oransje kontraster kan godt bli bra, men forslaget til Jibril hadde alt for mykje farge. Der var liksom ikkje noko luft sjølv om det faktisk var heilt tomt. Blir så tungt med farge overalt liksom :)

Lenke til kommentar

Okai! For å blåse litt liv i tråden, legger jeg ut et design jeg laget heute.

Finn ut hva som ikke stemmer for øyet, men jeg har ikke akkurat tatt risky valg. Takk til CrystalSVG og Niceform for inspirasjon.

viking.png

Når jeg ser over forslaget en gang til, i et annet perspektiv, ser jeg at det nesten er en rip-off. Dette var uheldig, så ta forslaget med en klype zalt. :dontgetit:

Endret av Jonas Drange
Lenke til kommentar

Equerm: Iconene (ikke knappene!) stammer fra linuxdesktopprosjektet, gnome. Jeg har prøvd å lage og lete etter slike ikoner _lenge_, men så fant jeg disse GPL lisensierte ikonene, og ble forelsket.

Jeg mener forøvrig at det er fargene og helhetsintrykket det må legges vekt på. Ikonene mener jeg må byttes ut med noe som ligner, men har et VikingBoard-preg over seg.

Ueland: Jeg mener det er en rip off av de fleste fora, mer spesifisert IPB (siden jeg ser dette ganske ofte), men det er slik som Arve sier; alle forum likner litt på hverandre.

Takker for skryt. :blush: Vi kan godt lage dette om til en fullstendig side right away, sånn at vi får sett det i action...

Endret av Jonas Drange
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...